Grönholm na Novom Zélande opäť víťazne

Pondelok, 03 september 2007

Fínsky súťažný jazdec Marcus Grönholm obhájil na Novom Zélande svoje vlaňajšie prvenstvo a celkove tu zvíťazil už piaty raz. Tentoraz najtesnejším rozdielom v histórii. Znovu dokázal, že na "šotoline" je najrýchlejším jazdcom na svete.

Rallye Nový Zéland Rallye Nový Zéland

Po 18. rýchlostných skúškach, po 354 km a takmer štyroch hodinách jazdy rýchlostných testov mal na druhého Francúza Sebastiana Loeba v cieli náskok len tri desatiny sekundy. Tento "mikrorozdiel" by na hypotetickej cieľovej páske – vzhľadom na rýchlosti, ktoré jazdci na trati dosahujú – dokázala zachytiť možno iba cieľová kamera a bol by približne dve tisíciny kilometra.

Rallye Nový Zéland Rallye Nový Zéland

Svojho najväčšieho rivala a suveréna ostatných dvoch ročníkov seriálu majstrovstiev sveta automobilových súťaží a úradujúceho majstra sveta Francúza Sebastiana Loeba Fín znovu zdolal. Svoj náskok v priebežnom hodnotení seriálu tak zvýšil na desať bodov a priblížil sa k svojmu cieľu stať sa znovu najlepším súťažným automobilovým pretekárom.

Grönholmovi vyšiel úvodný deň a získal na Loeba náskok 13 sekúnd. Tretí Fín Hirvonen strácal na neho už takmer 50 sekúnd a štvrtý Austrálčan Atkinson viac ako minútu a dvadsať sekúnd. V tesnom závese boli na ďalších miestach Fín Latvala a Španiel Sordo. Druhý deň Loeb zrýchlil, zlikvidoval Grönholmov náskok a ujal sa vedenia o 1,7 sekundy. Záverečný deň patril znovu Fínovi. Pred posledným rýchlostným testom mal na Loeba k dobru 0,7 sekundy. Francúz bol v tomto teste síce rýchlejší od Fína, ale len o 0,4 sekundy a to znamenalo pre Grönholma víťazstvo a desať bodov do celkového hodnotenia.

Hirvonen si s prehľadom udržal tretiu pozíciu pred Atkinsonom a stále sa lepšiacim Fínom Latvalom. Sordo sa tentoraz vyvaroval chýb z predchádzajúcich súťaží a výsledkom je šieste miesto a lepšie postavenie v celkovom hodnotení. Zlepšuje sa aj exmajster sveta Peter Solberg, vlastne skôr jeho Subaru, ale na fordy a citroëny je to stále málo.

Rallye Nový Zéland Rallye Nový Zéland

Český jazdec Kopecký Nový Zélend vynechal, podobne aj slovenský jazdec Béreš. Český rallye šport tu však napriek tomu mal svoje zastúpenie Štěpánom Vojtechom. Hneď prvý deň sa mu nevydaril, mal problémy s autom. Ani v ďalšom priebehu sa mu príliš nedarilo a skončil s veľkou stratou až na 55. mieste.

Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte päť súťaží. Najbližšia bude Rallye Katalánska v Španielsku 5. – 7. októbra.

Výsledky

1. M. Grönholm Fín./Ford 3:52:53,9 hod
2. S. Loeb Franc./Citroën +0,3 s
3. M. Hirvonen Fín./Ford +1:42,8 min
4. Ch. Atkinson Austr./Subaru +2:32,3
5. J. Latvala Fín./Ford +2:36,9
6. D. Sordo Špan./Citroën +3:42,0
7. P. Solberg Nór./Subaru +3:54,7
8. U. Aava Estón./Mitsubishi +9:16,3
9. H. Solberg Nór./Ford +9:54,6
10. M. Wilson V. Brit./Ford +10:19,9
...
55. Š. Vojtěch ČR/Mitsubishi +1:12:09,0 hod

Priebežné poradie (po 11. zo 16 súťaží)

1. M. Gronholm 90
2. S. Loeb 80
3. M. Hirvonen 69
4. D. Sordo 31
5. P. Solberg 31
6. H. Solberg 28
...
13.J. Kopecký 8

Priebežné poradie tímov

1. Ford 159
2. Citroen 113
3. Subaru 60
4. Stobart 55
5. OMV Kronos 35
6. Munchis 6
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.