Grönholm ukázal, kto je doma pánom

Pondelok, 06 august 2007

Fínska rallye je jednou z najstarších súťaží v kalendári majstrovstiev sveta, jazdí sa prakticky stále na tom istom mieste v strednom Fínsku až na to, že menia sa len rýchlostné skúšky. Aj v tomto roku ich bolo až sedem úplne nových. Spolu ich bolo 23, merali celkom 360 km a celá trať 1382 km. Charakteristickým znakom rýchlostných skúšok je šotolinový povrch a rýchlosť.

Súťaž sa začína už vo štvrtok tradičnou špeciálkou, ďalšie dva dni pokračuje rýchlostnými skúškami a v nedeľu absolvujú posádky rýchlostné testy pri meste Laukaa.

Marcus Grönholm S. Loeb

Fínsky jazdec Marcus Grönholm predviedol vo svojej krajine, kto je tu doma, keď už po siedmy raz vyhral Fínsku rallye, teraz štvrtý raz za sebou, čo sa doteraz nikomu nepodarilo. Aj tentoraz jazdil na svojom Forde Focus rýchlo a razantne, navyše aj spoľahlivo a bezpečne. V pätách mal však neustále dvojku zo svojho tímu Ford, ktorý mu nedal pokojne dýchať. Tých pár sekúnd, ktoré mal k dobru pred Hirvonenom, mu nedávali ani najmenšiu možnosť chvíľku si vydýchnuť, musel šliapať na plyn naplno. Takže nie úradujúci majster sveta Sebastian Loeb, ale mladý Hirvonen naháňal vicemajstra Grönholma v každej rýchlostnej skúške. Dobre si viedla česká posádka Kopecký-Schovánek s Fabiou WRC. Postupne sa prebojovala na deviatu priečku, no v nedeľu pri útoku na posledné bodované ôsme miesto v neprehľadnom horizonte po skoku skončili v priekope a s poškodeným autom už nemohli pokračovať v súťaži. Nedarilo sa ani ďalšiemu českému jazdcovi Prokopovi a ani Slovákovi Bérešovi, ktorí boli po 10. RS na 1. a 3. mieste v juniorskej kategórii, a súťaž rovnako ako Kopecký nedokončili.

Marcus Grönholm i Ford môžu byť s doterajším priebehom tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta spokojní. Po ôsmich súťažiach seriálu je na čele priebežného poradia s náskokom 13 bodov. Naopak, sezóna nevychádza aktuálnemu majstrovi sveta Sebastianovi Loebovi ani Citroenu, keď suverén ostatných ročníkov sa nedokáže uchytiť a vyhrávať ako v minulých rokoch. Napriek nie celkom presvedčivým výkonom, keď napríklad v Grécku nezvládol trať, havaroval a súťaž nedokončil, je na priebežnom druhom mieste. Na päty mu šliape druhý jazdec Fordu Mikka Hirvonen. Je zatiaľ celkove tretí a ak Citroen a Loeb niečo nevymyslia, boj medzi týmito dvoma jazdcami môže byť ešte veľmi dramatický. Otvorený však zostáva aj boj o titul, kde ešte obaja môžu prehovoriť, pretože do konca seriálu sa má odjazdiť ešte sedem súťaží. Najbližšia Rallye Nemecka už 17.-19. augusta.

Výsledky – jazdci WRC

1. M. Grönholm
2. M. Hirvolen+24.2
3. S. Loeb+1:09.9
4. C. Atkinson+3:02.8
5. H. Solberg+4:29.4
6. X. Pons+7:00.5
7. U. Aava+7:39.6
8. M. Östberg+9:31.9
9. G. Wilks+9:39.4
10. M. Wilson+11:13.4

Klasifikovaných bolo celkom 70 jazdcov

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. M. Grönholm75
2. S. Loeb62
3. M. Hirvonen57
4. H. Solberg28
5. D. Sordo28
6. P. Solberg26
7. C. Atkinson20
8. J. Latvala12
9. D. Carlsson9
10.M. Stohl9
11.T. Gardemeister8
12.G. Galli5
13.J. Kopecký4
14.X. Pons3
15.U. Aava2
16.M.Wilson1
17.J. Hanninen1
18.M. Ostberg1

Priebežné poradie tímov WRC

1. Ford132
2. Citroen92
3. Subaru48
4. Stobart45
5. OMV Kronos27
6. Munchis6

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. P-G. Andersson28
2. U. Aava24
3. P. Sandell19
4. J. Molder14
5. J. Béreš9
6. A. Burkart9
7. K. Pinomaki8
8. M. Prokop6

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.