Grönholm ukázal, kto je doma pánom

Pondelok, 06 august 2007

Fínska rallye je jednou z najstarších súťaží v kalendári majstrovstiev sveta, jazdí sa prakticky stále na tom istom mieste v strednom Fínsku až na to, že menia sa len rýchlostné skúšky. Aj v tomto roku ich bolo až sedem úplne nových. Spolu ich bolo 23, merali celkom 360 km a celá trať 1382 km. Charakteristickým znakom rýchlostných skúšok je šotolinový povrch a rýchlosť.

Súťaž sa začína už vo štvrtok tradičnou špeciálkou, ďalšie dva dni pokračuje rýchlostnými skúškami a v nedeľu absolvujú posádky rýchlostné testy pri meste Laukaa.

Marcus Grönholm S. Loeb

Fínsky jazdec Marcus Grönholm predviedol vo svojej krajine, kto je tu doma, keď už po siedmy raz vyhral Fínsku rallye, teraz štvrtý raz za sebou, čo sa doteraz nikomu nepodarilo. Aj tentoraz jazdil na svojom Forde Focus rýchlo a razantne, navyše aj spoľahlivo a bezpečne. V pätách mal však neustále dvojku zo svojho tímu Ford, ktorý mu nedal pokojne dýchať. Tých pár sekúnd, ktoré mal k dobru pred Hirvonenom, mu nedávali ani najmenšiu možnosť chvíľku si vydýchnuť, musel šliapať na plyn naplno. Takže nie úradujúci majster sveta Sebastian Loeb, ale mladý Hirvonen naháňal vicemajstra Grönholma v každej rýchlostnej skúške. Dobre si viedla česká posádka Kopecký-Schovánek s Fabiou WRC. Postupne sa prebojovala na deviatu priečku, no v nedeľu pri útoku na posledné bodované ôsme miesto v neprehľadnom horizonte po skoku skončili v priekope a s poškodeným autom už nemohli pokračovať v súťaži. Nedarilo sa ani ďalšiemu českému jazdcovi Prokopovi a ani Slovákovi Bérešovi, ktorí boli po 10. RS na 1. a 3. mieste v juniorskej kategórii, a súťaž rovnako ako Kopecký nedokončili.

Marcus Grönholm i Ford môžu byť s doterajším priebehom tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta spokojní. Po ôsmich súťažiach seriálu je na čele priebežného poradia s náskokom 13 bodov. Naopak, sezóna nevychádza aktuálnemu majstrovi sveta Sebastianovi Loebovi ani Citroenu, keď suverén ostatných ročníkov sa nedokáže uchytiť a vyhrávať ako v minulých rokoch. Napriek nie celkom presvedčivým výkonom, keď napríklad v Grécku nezvládol trať, havaroval a súťaž nedokončil, je na priebežnom druhom mieste. Na päty mu šliape druhý jazdec Fordu Mikka Hirvonen. Je zatiaľ celkove tretí a ak Citroen a Loeb niečo nevymyslia, boj medzi týmito dvoma jazdcami môže byť ešte veľmi dramatický. Otvorený však zostáva aj boj o titul, kde ešte obaja môžu prehovoriť, pretože do konca seriálu sa má odjazdiť ešte sedem súťaží. Najbližšia Rallye Nemecka už 17.-19. augusta.

Výsledky – jazdci WRC

1. M. Grönholm
2. M. Hirvolen+24.2
3. S. Loeb+1:09.9
4. C. Atkinson+3:02.8
5. H. Solberg+4:29.4
6. X. Pons+7:00.5
7. U. Aava+7:39.6
8. M. Östberg+9:31.9
9. G. Wilks+9:39.4
10. M. Wilson+11:13.4

Klasifikovaných bolo celkom 70 jazdcov

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. M. Grönholm75
2. S. Loeb62
3. M. Hirvonen57
4. H. Solberg28
5. D. Sordo28
6. P. Solberg26
7. C. Atkinson20
8. J. Latvala12
9. D. Carlsson9
10.M. Stohl9
11.T. Gardemeister8
12.G. Galli5
13.J. Kopecký4
14.X. Pons3
15.U. Aava2
16.M.Wilson1
17.J. Hanninen1
18.M. Ostberg1

Priebežné poradie tímov WRC

1. Ford132
2. Citroen92
3. Subaru48
4. Stobart45
5. OMV Kronos27
6. Munchis6

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. P-G. Andersson28
2. U. Aava24
3. P. Sandell19
4. J. Molder14
5. J. Béreš9
6. A. Burkart9
7. K. Pinomaki8
8. M. Prokop6

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.