Grönholm v Írsku havaroval

Pondelok, 19 november 2007

Fín Marcus Grönholm havaroval na Írskej rallye a jeho nádej na zisk tretieho titulu majstra sveta je veľmi malá.

Írska rallye Írska rallye

Írska rallye mala posunúť Marcusa Grönholma bližšie k vytúženému titulu majstra sveta. Nestalo sa. Fín, ktorý mal pred predposlednou súťažou seriálu majstrovstiev sveta štvorbodový náskok pred obhajcom titulu Francúzom Loebom. Grönholm však "zakopol", keď vo štvrtej rýchlostnej skúške vyletel z trate a narazil do múra. Poškodil svoj Ford Focus a musel odstúpiť z priebežnej tretej pozície. Z nehody vyviazol aj so spolujazdcom bez zranenia, klesol však v priebežnom poradí na druhé miesto a na Loeba stráca pred poslednou anglickou rallye šesť bodov. Loeb v Írsku vyhral a k zisku štvrtého majstrovského titulu má iba krôčik.

Írska rallye Írska rallye

Rallye v Írsku bola premiérovou. Doteraz sa tu majstrovský seriál nejazdil, nikto nepoznal žiadnu z rýchlostných skúšok. V špecifických podmienkach sa úzkym, rýchlym a nekvalitným cestám najlepšie prispôsobili jazdci Citroënu Loeb a Španiel Sordo. Mokro a neskorší dážď urobili svoje. Loeb sa však držal, nehavaroval a vyhral pred Sordom a Fínmi Latvalom a Hirvolen.

Pohár konštruktérov v Írsku v predstihu získal Ford vďaka Hirvonenovmu štvrtému miestu. Prestížny titul získal Ford už druhý raz po sebe, teraz pred poslednou súťažou 16dielneho seriálu.

Seriál majstrovstiev sveta vyvrcholí 30. novembra až 2. decembra vo Veľkej Británii.

Výsledky

1. S. Loeb/D. Elena Citroën C4 3:01:39,2 hod
2. D. Sordo/M. Martí Citroën C4 + 53,4 s
3. JM. Latvala/M. Anttila Ford Focus + 1:48,2 min
4. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Focus + 2:17,7
5. P. Solberg/P. Mills Subaru Impreza + 3:55,8
6. G. Wilks/P. Pugh Subaru Impreza + 5:57,9
7. M. Wilson/M. Orr Ford Focus + 10:04,9
8. G. McHale/A. Harryman Ford Focus + 11:08,3
9. A. Mikkelsen/O. Floene Ford Focus + 13:08,2
10. N. McShea/M. Clarke Subaru Impreza + 16:32,1

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. S. Loeb 110
2. M. Gronholm 104
3. M. Hirvonen 89
4. D. Sordo 61
5. P. Solberg 42
6. H. Solberg 34
7. J. Latvala 30
8. C. Atkinson 29
9. F.Duval 12
10. M. Stohl 12
11. J. Kopecky 10
12. T. Gardemeister 10
13. D. Carlsson 9
14. M.Wilson 8
15. G. Galli 5

Pohár konštruktérov

1. Ford 194
2. Citroën 173
3. Stobart 80
4. Subaru 79
5.OMV Kronos 43
6. Munchis 14

Jazdci JWRC

1. P-G. Andersson 43
2. U. Aava 38
3. M. Prokop 34
4. J. Béres 26
5. J. Molder 20
6. P. Sandell 19
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.