Hänninen druhým jazdcom tímu Hyundai WRC

Štvrtok, 28 november 2013

Je dávnejšie známe, že kórejský Hyundai sa od roku 2014 zapojí do seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Približne pred mesiacom oznámil meno jazdca, ktorý bude v jeho tíme jednotkou. Nebolo veľkým prekvapením, že túto rolu dostal belgický jazdec Thierry Neuville, ktorý v tohtoročnom seriáli WRC obsadil v konečnom poradí druhé miesto hneď za majstrom sveta Francúzom Sebastienom Ogierom.

Hyundai i20 WRC
Hyundai od sezóny 2014 zapája svoj továrenský tím do seriálu majstrovstiev sveta WRC

Druhým jazdcom tímu Hyundai Motorsport v seriáli WRC pre rok 2014 bude terajší testovací jazdec fínsky jazdec Juho Hänninen a prvým Belgičan Thierry Neuville. Ich náradím bude nový súťažný Hyundai i20 WRC. Hänninen niekoľko sezón sedlal predtým aj Škodu Fabiu S2000.

Thierry Neuville absolvuje celý seriál WRC 2014, Juho Hänninen bude jazdiť s druhým i20 WRC na vybraných podujatiach majstrovstiev sveta ako tímový partner hlavného pilota. Jeho úlohou Hänninena bude podporovať Thierry Neuvilla.

Tridsaťdvaročný Hänninen nie je v tíme Hyundai náhodou. Počas roku 2013 za volantom súťažného špeciálu i20 WRC absolvoval 3500 testovacích kilometrov. Fínsky jazdec zohral dôležitú rolu pri príprave tímu na jeho debut v budúcoročnej sezóne WRC a bude ďalším silným pilierom tímu Hyundai.

Hänninen podľa šéfa tímu Michela Nandana odviedol veľa práce pri testovaní. Osvedčil sa ako všestranný jazdec s perfektnou kombináciou rýchlosti a technických schopností. Vniesol do tímu veľa cenných skúseností z WRC a absolvoval väčšinu testovacích kilometrov s modelom i20 WRC, takže v tíme vládne presvedčenie, že bude ideálnym tímovým partnerom pre Neuvilla.

Hänninen bude jazdiť so svojim spolujazdcom Tomi Tuominenom a svoj debut na WRC s tímom Hyundai bude mať vo februári 2014 na švédskej rallye, ktorú veľmi dôverne pozná – tu v roku 2006 absolvoval svoju premiéru vo WRC a vyhral triedu N. V tomto roku sa vo Švédsku umiestnil na šiestom mieste v absolútnom poradí.

Hyundai ráta s tým, že za volantom druhého i20 WRC sa v roku 2014 vystrieda viacero jazdcov. Onedlho tím zverejní, kto bude štartovať v druhom automobile pri úvodnej súťaži Rallye Monte Carlo ako tímový partner Thierry Neuvilla.

Hyundai i20 WRC Juho Hanninen a Tomi Tuominen
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.