Hänninen druhým jazdcom tímu Hyundai WRC

Štvrtok, 28 november 2013

Je dávnejšie známe, že kórejský Hyundai sa od roku 2014 zapojí do seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Približne pred mesiacom oznámil meno jazdca, ktorý bude v jeho tíme jednotkou. Nebolo veľkým prekvapením, že túto rolu dostal belgický jazdec Thierry Neuville, ktorý v tohtoročnom seriáli WRC obsadil v konečnom poradí druhé miesto hneď za majstrom sveta Francúzom Sebastienom Ogierom.

Hyundai i20 WRC
Hyundai od sezóny 2014 zapája svoj továrenský tím do seriálu majstrovstiev sveta WRC

Druhým jazdcom tímu Hyundai Motorsport v seriáli WRC pre rok 2014 bude terajší testovací jazdec fínsky jazdec Juho Hänninen a prvým Belgičan Thierry Neuville. Ich náradím bude nový súťažný Hyundai i20 WRC. Hänninen niekoľko sezón sedlal predtým aj Škodu Fabiu S2000.

Thierry Neuville absolvuje celý seriál WRC 2014, Juho Hänninen bude jazdiť s druhým i20 WRC na vybraných podujatiach majstrovstiev sveta ako tímový partner hlavného pilota. Jeho úlohou Hänninena bude podporovať Thierry Neuvilla.

Tridsaťdvaročný Hänninen nie je v tíme Hyundai náhodou. Počas roku 2013 za volantom súťažného špeciálu i20 WRC absolvoval 3500 testovacích kilometrov. Fínsky jazdec zohral dôležitú rolu pri príprave tímu na jeho debut v budúcoročnej sezóne WRC a bude ďalším silným pilierom tímu Hyundai.

Hänninen podľa šéfa tímu Michela Nandana odviedol veľa práce pri testovaní. Osvedčil sa ako všestranný jazdec s perfektnou kombináciou rýchlosti a technických schopností. Vniesol do tímu veľa cenných skúseností z WRC a absolvoval väčšinu testovacích kilometrov s modelom i20 WRC, takže v tíme vládne presvedčenie, že bude ideálnym tímovým partnerom pre Neuvilla.

Hänninen bude jazdiť so svojim spolujazdcom Tomi Tuominenom a svoj debut na WRC s tímom Hyundai bude mať vo februári 2014 na švédskej rallye, ktorú veľmi dôverne pozná – tu v roku 2006 absolvoval svoju premiéru vo WRC a vyhral triedu N. V tomto roku sa vo Švédsku umiestnil na šiestom mieste v absolútnom poradí.

Hyundai ráta s tým, že za volantom druhého i20 WRC sa v roku 2014 vystrieda viacero jazdcov. Onedlho tím zverejní, kto bude štartovať v druhom automobile pri úvodnej súťaži Rallye Monte Carlo ako tímový partner Thierry Neuvilla.

Hyundai i20 WRC Juho Hanninen a Tomi Tuominen
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.