Hirvonenov prvý triumf s Citroënom

Nedeľa, 21 október 2012

Fín Mikko Hirvonen si na Rallye Sardínia užíval prvé víťazstvo v tohtoročnej sezóne a rovnako prvé za volantom Citroëna. Malou príchuťou trpkosti mu môže byť fakt, že už istý tohtoročný majster sveta a jeho tímový kolega z továrenského tímu Citroën zo súťaže na Sardínii pre haváriu hneď z úvodu rallye odstúpil. Víťazstvom si fínsky jazdec definitívne zaistil titul vicemajstra sveta, keď jeho náskok už nikto nemôže ohroziť.

Mikko Hirvonen
Mikko Hirvonen sa dočkal prvého víťazstva v tejto sezóne i v sedle Citroënu DS3

Sebastien Loeb si pri havárii poškodil riadenie natoľko, že v súťaži už nemohol pokračovať. Mohol síce využiť pravidlo Super Rally a vrátiť sa späť do súťaže, ale ako sám jazdec povedal, strata by bola tak veľká, že nemalo zmysel v súťaži pokračovať. Tak sa otvorila šanca pre Hirvonena, druhé jazdca tímu Citroën. Ten ju aj využil a zvíťazil po prvý raz v sedle francúzskeho auta po tom, čo odišiel od Forda.

Hirvonen triumfoval na Sardínii pred Rusom Jevgenijom Novikovom a estónskym jazdcom Ottom Tänakom, ktorí sedlajú Fordy Fiesta. Fín, ktorý dokázal v predchádzajúcich sezónach poraziť na Forde Focus Loeba, s Citroënom sa mu to doteraz nepodarilo. Vyhral až teraz na Sardínii, kde však Loeb súťaž kvôli nehode nedokončil.

Čo ďalší favoriti? Nór Petter Solberg skončil deviaty a Fín Jari-Matti Latvala až dvanásty. Prvý so stratou takmer desať minút na víťaza, Latvala mal stratu dokonca vyše 24 minút. Aj tentoraz dobrý výsledok patrí českému jazdcovi Martinovi Prokopovi, ktorý skončil ôsmy.

"Išiel som rýchlo a trafil som skalu. Najprv to vyzeralo, že môžem pokračoval, ale hneď na to sa riadenie zaseklo a bol koniec," povedal k nehode Loeb.

Seriál majstrovstiev sveta v rallye uzavrie súťaž v Španielsku, ktorá sa bude konať v dňoch 8. až 11. novembra.

Výsledky Rallye Sardínia

Poradie jazdcov

1. Mikko HirvonenFín./Citrën3:23:54,9 h
2. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta+ 1:20,6 min
3. Ott TänakEst./Ford Fiesta+ 2:21.1
4. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta+ 3:42,9
5. Sebastien OgierFranc./Škoda Fabia 2000+ 4:27,5
6. Chris AtkinsonAustr./Mini Cooper+ 5:22,2

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z 13 podujatí)

1. Sebastien Loeb244 bodov
2. Mikko Hirvonen198
3. Mads Östberg137
4. Jari-Matti Latvala133
5. Petter Solberg124
6. Jevgenij Novikov87

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën413 bodov
2. Ford281
3. M-Sport170
4. Citroën Junior Team72
5. Adapta WRT71

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.