Hyundai testuje špeciál i20 WRC

Štvrtok, 05 september 2013

Hyundai Motorsport pokračuje vo vývoji špeciálu i20 WRC, ktorý do majstrovstiev sveta rallye zapojí už v budúcoročnej sezóne. Posledné intenzívne testy na asfaltovom povrchu prebehli vo Francúzsku a na štrkovitých cestách vo Fínsku.

Hyundai i20 WRC
Súťažný špeciál Hyundai i20 WRC pri jednom zo skokov počas testovania vo Fínsku

Intenzívny testovací harmonogram Hyundai Motorsport pokračoval aj v priebehu augusta, kedy špeciál i20 WRC pre sezónu 2014 absolvoval testy na rýchlosť na asfalte vo Francúzsku a potom brúsil jazdné vlastnosti na štrkovom povrchu vo Fínsku.

Testovací piloti Bryan Bouffier a Juho Hänninen jazdili najprv spolu 10 dní na asfalte, kde bolo hlavným cieľom získať skúsenosti a zozbierať dáta v špecifickom hornatom teréne v regióne Vosges. Potom fínsky špecialista na štrkovité povrchy Hänninen skúšal jazdné vlastnosti nového Hyundaia WRC na domácej šotoline.

"Keď sme po prvý raz vyšli s modelom i20 WRC v špecifikácii pre sezónu 2014 na asfalt, adaptovali sme zámerne široký testovací plán s cieľom definovať základné vyladenie podvozka pre tento povrch," vysvetlil šéf tímu Michel Nandan."Absolvovali sme dostatočne dlhé vzdialenosti a získali sme cennú spätnú väzbu od pilotov, ktorá nám umožní koncentrovať sa v budúcnosti na jemné vyladenie individuálnych komponentov. Celkovo to bol veľmi pozitívny debut na asfalte."

S testovacími jazdami naplánovanými takmer na každé dva týždne má teraz Hyundai Motorsport najrušnejšie obdobie vo fáze vývoja pred debutom na budúcoročných majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach FIA WRC.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.