Katalánskym kráľom Sébastian Loeb

Pondelok, 06 október 2008

Katalánsku rallye vyhral na španielskom asfalte Francúz Sébastien Loeb a ešte viac sa priblížil k ďalšiemu, v poradí už piatemu titulu majstra sveta v automobilových súťažiach. Skvele mu asistoval tímový spolujazdec Citroënu Dani Sordo, ktorý bol v cieli druhý a až tretí skončil Mikko Hirvonen, druhý najvážnejší kandidát na titul.

Sébastien Loeb Sébastien Loeb

Pre štvornásobného majstra sveta Sébastiana Loeba je víťazstvo v Španielsku už jeho 45. triumfom na svetovom fóre rallye, zároveň zvýšenie náskoku v priebežnom hodnotení tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta na dvanásť bodov pred najväčším prenasledovateľom a okrem Loeba jediným vážnym kandidátom na titul majstra sveta. Francúz od prvých rýchlostných skúšok využíval rýchlosť svojho Citroëna, a to, že na asfalte je skutočným kráľom. Budoval si náskok a potom s istotou kontroloval, takže iba nepredvídaná okolnosť na trati alebo vážna porucha ho mohli pripraviť o španielsky triumf.

Skvele jazdil aj druhý pilot tímu Citroën Španiel Sordo, ktorý si počas celých troch dní strážil druhé miesto. Fín Hirvonen mal ešte ďalšieho súpera, ktorý ho mohol obrať o body do celkového hodnotenia – Belgičana Duvala. Prakticky neustále okupoval tretiu priečku za Loebom a Sordom a štvrtý Hirvonen sa mu až takmer do konca Katalánskej rallye pozeral na chrbát. Až útok Hirvonena v samom závere tretieho dňa vyniesol Hirvonena pred Duvala na tretie miesto, čo znamenalo pre Fína zisk šiestich bodov a zachovanie si nádeje pred dvomi poslednými súťažami. To by však musel mať Loeb veľkú smolu, aby mu titul, ktorý má na dosah, unikol.

Výsledky

1. Sébastien LoebFran./Citroën C43:21:17,4 hod
2. Daniel SordoŠpan./Citroën C4+24,9 s
3. Mikko HirvonenFín./Ford Focus+1:02,5 min
4. Francois DuvalBelg./Ford Focus+1:10,8
5. Petter SolbergNór./Subaru Impreza+3:27,4
6. Jari.-Matti LatvalaFín./Ford Focus+4:03,8

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z 15 súťaží)

1. Sébastian Loeb96 b
2. Mikko Hirvonen84
3. Daniel Sordo59
4. Chris Atkinson42
5. Jari-Matti Latvala37
6. Petter Solberg36
7. Henning Solberg22
8. Gigi Galli17
9.Francois Duval16
10. M. Wilson12

Priebežné poradie tímov

1. Citroën159 b
2. Ford132
3. Subaru81
4. Stobart52
5. Munchi's22

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.