Katalánskym kráľom Sébastian Loeb

Pondelok, 06 október 2008

Katalánsku rallye vyhral na španielskom asfalte Francúz Sébastien Loeb a ešte viac sa priblížil k ďalšiemu, v poradí už piatemu titulu majstra sveta v automobilových súťažiach. Skvele mu asistoval tímový spolujazdec Citroënu Dani Sordo, ktorý bol v cieli druhý a až tretí skončil Mikko Hirvonen, druhý najvážnejší kandidát na titul.

Sébastien Loeb Sébastien Loeb

Pre štvornásobného majstra sveta Sébastiana Loeba je víťazstvo v Španielsku už jeho 45. triumfom na svetovom fóre rallye, zároveň zvýšenie náskoku v priebežnom hodnotení tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta na dvanásť bodov pred najväčším prenasledovateľom a okrem Loeba jediným vážnym kandidátom na titul majstra sveta. Francúz od prvých rýchlostných skúšok využíval rýchlosť svojho Citroëna, a to, že na asfalte je skutočným kráľom. Budoval si náskok a potom s istotou kontroloval, takže iba nepredvídaná okolnosť na trati alebo vážna porucha ho mohli pripraviť o španielsky triumf.

Skvele jazdil aj druhý pilot tímu Citroën Španiel Sordo, ktorý si počas celých troch dní strážil druhé miesto. Fín Hirvonen mal ešte ďalšieho súpera, ktorý ho mohol obrať o body do celkového hodnotenia – Belgičana Duvala. Prakticky neustále okupoval tretiu priečku za Loebom a Sordom a štvrtý Hirvonen sa mu až takmer do konca Katalánskej rallye pozeral na chrbát. Až útok Hirvonena v samom závere tretieho dňa vyniesol Hirvonena pred Duvala na tretie miesto, čo znamenalo pre Fína zisk šiestich bodov a zachovanie si nádeje pred dvomi poslednými súťažami. To by však musel mať Loeb veľkú smolu, aby mu titul, ktorý má na dosah, unikol.

Výsledky

1. Sébastien LoebFran./Citroën C43:21:17,4 hod
2. Daniel SordoŠpan./Citroën C4+24,9 s
3. Mikko HirvonenFín./Ford Focus+1:02,5 min
4. Francois DuvalBelg./Ford Focus+1:10,8
5. Petter SolbergNór./Subaru Impreza+3:27,4
6. Jari.-Matti LatvalaFín./Ford Focus+4:03,8

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z 15 súťaží)

1. Sébastian Loeb96 b
2. Mikko Hirvonen84
3. Daniel Sordo59
4. Chris Atkinson42
5. Jari-Matti Latvala37
6. Petter Solberg36
7. Henning Solberg22
8. Gigi Galli17
9.Francois Duval16
10. M. Wilson12

Priebežné poradie tímov

1. Citroën159 b
2. Ford132
3. Subaru81
4. Stobart52
5. Munchi's22

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.