Katalánskym kráľom Sébastian Loeb

Pondelok, 06 október 2008

Katalánsku rallye vyhral na španielskom asfalte Francúz Sébastien Loeb a ešte viac sa priblížil k ďalšiemu, v poradí už piatemu titulu majstra sveta v automobilových súťažiach. Skvele mu asistoval tímový spolujazdec Citroënu Dani Sordo, ktorý bol v cieli druhý a až tretí skončil Mikko Hirvonen, druhý najvážnejší kandidát na titul.

Sébastien Loeb Sébastien Loeb

Pre štvornásobného majstra sveta Sébastiana Loeba je víťazstvo v Španielsku už jeho 45. triumfom na svetovom fóre rallye, zároveň zvýšenie náskoku v priebežnom hodnotení tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta na dvanásť bodov pred najväčším prenasledovateľom a okrem Loeba jediným vážnym kandidátom na titul majstra sveta. Francúz od prvých rýchlostných skúšok využíval rýchlosť svojho Citroëna, a to, že na asfalte je skutočným kráľom. Budoval si náskok a potom s istotou kontroloval, takže iba nepredvídaná okolnosť na trati alebo vážna porucha ho mohli pripraviť o španielsky triumf.

Skvele jazdil aj druhý pilot tímu Citroën Španiel Sordo, ktorý si počas celých troch dní strážil druhé miesto. Fín Hirvonen mal ešte ďalšieho súpera, ktorý ho mohol obrať o body do celkového hodnotenia – Belgičana Duvala. Prakticky neustále okupoval tretiu priečku za Loebom a Sordom a štvrtý Hirvonen sa mu až takmer do konca Katalánskej rallye pozeral na chrbát. Až útok Hirvonena v samom závere tretieho dňa vyniesol Hirvonena pred Duvala na tretie miesto, čo znamenalo pre Fína zisk šiestich bodov a zachovanie si nádeje pred dvomi poslednými súťažami. To by však musel mať Loeb veľkú smolu, aby mu titul, ktorý má na dosah, unikol.

Výsledky

1. Sébastien LoebFran./Citroën C43:21:17,4 hod
2. Daniel SordoŠpan./Citroën C4+24,9 s
3. Mikko HirvonenFín./Ford Focus+1:02,5 min
4. Francois DuvalBelg./Ford Focus+1:10,8
5. Petter SolbergNór./Subaru Impreza+3:27,4
6. Jari.-Matti LatvalaFín./Ford Focus+4:03,8

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z 15 súťaží)

1. Sébastian Loeb96 b
2. Mikko Hirvonen84
3. Daniel Sordo59
4. Chris Atkinson42
5. Jari-Matti Latvala37
6. Petter Solberg36
7. Henning Solberg22
8. Gigi Galli17
9.Francois Duval16
10. M. Wilson12

Priebežné poradie tímov

1. Citroën159 b
2. Ford132
3. Subaru81
4. Stobart52
5. Munchi's22

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.