Koči na Rallye Korzika

Streda, 12 apríl 2017

Martin Koči so spolujazdcom Lukášom Kostkom na automobile Škoda Fabia R5 nedokončil podujatie majstrovstiev sveta na Korzike. Štvrté podujatie 13dielneho seriálu Rallye WRC s menom Che Guevara Energy Drink Tour de Corse sa pre slovenskú posádku skončila na 5. rýchlostnej skúške v sobotu nehodou, z ktorej posádka vyviazla bez zranení.

Martin Kočí na Korzike
Martin Koči sa na Korzike zúčastnil svojej prvej tohtoročnej súťaže v seriáli Rallye WRC

Do tohto momentu dosahovala slovenská posádka veľmi vyrovnané časy a po 4. skúške figurovala na výbornom 5. mieste v kategórii WRC2, len s nepatrnou stratou štyroch sekúnd na štvrtého Nóra Ole Christian Veibyho. Rally 10 000 zákrut neostala svojej prezývke nič dlžná a mnohí spolujazdci trpeli už na prípravných jazdách doslova morskou chorobou. Obzvlášť dlhé asfaltové trate v korzických kopcoch mala zavŕšiť až 53,78 km dlhá rýchlostná skúška v nedeľu ráno.

Tej sa už posádka Koči-Kostka nedočkala. Na 5. rýchlostnej skúške La Porta - Valle di Rostino (48,71 km) opustilo ich auto vozovku a následný náraz ukončil pôsobenie na ich prvej tohtoročnej svetovej rallye. Posádka, našťastie, ako sme už spomenuli, vyviazla z havárie bez zranení.

Korzickú rallye jazdec Martin Koči zhodnotil takto: "Samotnú nehodu si vlastne nepamätám, tím však analyzuje príčiny, aby sme sa poučili. Pozerám sa do budúcnosti, nie na to, čo sa stalo. Myslím si, že všetko prebiehalo v poriadku a šlo sa nám dobre, aj časy boli dobré, i keď sa nám prehrievali brzdy. Konkurencia bola silná, no boli sme s časmi spokojní a šli sme si svoje tempo."

Verí, povedal ďalej, že sa posádke čoskoro podarí dosiahnuť lepšie výsledky. Rozpis si na Korzike upravili oproti minulému roku na rýchlejšie auto Škoda Fabia R5. Posádka si zvykala aj na charakter tratí súťaže, ktorý je úplne iný než na Slovenku. Veď ako povedal jazdec, rallye je o zákrutách. Na 50 kilometrovej RS bola možno len jedna krátka rovina, inak sa išlo stále zo zákruty do zákruty.

Celkovým víťazom rallye na Korzike v hlavnej kategórii WRC sa stal Belgičan Thierry Neuvelle na aute Hyundai i20 WRC. Druhý so stratou 54,7 sekundy skončil Francúz Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC). Tretí Španiel Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) zaostal za víťazom o 56,0 sekúnd. Štvrtý skončil Fín Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC), piaty Ír Craig Breen (Citroën DS3) a šiesty Novozélanďan Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC).

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5