Koči na Rallye Korzika

Streda, 12 apríl 2017

Martin Koči so spolujazdcom Lukášom Kostkom na automobile Škoda Fabia R5 nedokončil podujatie majstrovstiev sveta na Korzike. Štvrté podujatie 13dielneho seriálu Rallye WRC s menom Che Guevara Energy Drink Tour de Corse sa pre slovenskú posádku skončila na 5. rýchlostnej skúške v sobotu nehodou, z ktorej posádka vyviazla bez zranení.

Martin Kočí na Korzike
Martin Koči sa na Korzike zúčastnil svojej prvej tohtoročnej súťaže v seriáli Rallye WRC

Do tohto momentu dosahovala slovenská posádka veľmi vyrovnané časy a po 4. skúške figurovala na výbornom 5. mieste v kategórii WRC2, len s nepatrnou stratou štyroch sekúnd na štvrtého Nóra Ole Christian Veibyho. Rally 10 000 zákrut neostala svojej prezývke nič dlžná a mnohí spolujazdci trpeli už na prípravných jazdách doslova morskou chorobou. Obzvlášť dlhé asfaltové trate v korzických kopcoch mala zavŕšiť až 53,78 km dlhá rýchlostná skúška v nedeľu ráno.

Tej sa už posádka Koči-Kostka nedočkala. Na 5. rýchlostnej skúške La Porta - Valle di Rostino (48,71 km) opustilo ich auto vozovku a následný náraz ukončil pôsobenie na ich prvej tohtoročnej svetovej rallye. Posádka, našťastie, ako sme už spomenuli, vyviazla z havárie bez zranení.

Korzickú rallye jazdec Martin Koči zhodnotil takto: "Samotnú nehodu si vlastne nepamätám, tím však analyzuje príčiny, aby sme sa poučili. Pozerám sa do budúcnosti, nie na to, čo sa stalo. Myslím si, že všetko prebiehalo v poriadku a šlo sa nám dobre, aj časy boli dobré, i keď sa nám prehrievali brzdy. Konkurencia bola silná, no boli sme s časmi spokojní a šli sme si svoje tempo."

Verí, povedal ďalej, že sa posádke čoskoro podarí dosiahnuť lepšie výsledky. Rozpis si na Korzike upravili oproti minulému roku na rýchlejšie auto Škoda Fabia R5. Posádka si zvykala aj na charakter tratí súťaže, ktorý je úplne iný než na Slovenku. Veď ako povedal jazdec, rallye je o zákrutách. Na 50 kilometrovej RS bola možno len jedna krátka rovina, inak sa išlo stále zo zákruty do zákruty.

Celkovým víťazom rallye na Korzike v hlavnej kategórii WRC sa stal Belgičan Thierry Neuvelle na aute Hyundai i20 WRC. Druhý so stratou 54,7 sekundy skončil Francúz Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC). Tretí Španiel Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) zaostal za víťazom o 56,0 sekúnd. Štvrtý skončil Fín Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC), piaty Ír Craig Breen (Citroën DS3) a šiesty Novozélanďan Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC).

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.