Koči na Rallye Korzika

Streda, 12 apríl 2017

Martin Koči so spolujazdcom Lukášom Kostkom na automobile Škoda Fabia R5 nedokončil podujatie majstrovstiev sveta na Korzike. Štvrté podujatie 13dielneho seriálu Rallye WRC s menom Che Guevara Energy Drink Tour de Corse sa pre slovenskú posádku skončila na 5. rýchlostnej skúške v sobotu nehodou, z ktorej posádka vyviazla bez zranení.

Martin Kočí na Korzike
Martin Koči sa na Korzike zúčastnil svojej prvej tohtoročnej súťaže v seriáli Rallye WRC

Do tohto momentu dosahovala slovenská posádka veľmi vyrovnané časy a po 4. skúške figurovala na výbornom 5. mieste v kategórii WRC2, len s nepatrnou stratou štyroch sekúnd na štvrtého Nóra Ole Christian Veibyho. Rally 10 000 zákrut neostala svojej prezývke nič dlžná a mnohí spolujazdci trpeli už na prípravných jazdách doslova morskou chorobou. Obzvlášť dlhé asfaltové trate v korzických kopcoch mala zavŕšiť až 53,78 km dlhá rýchlostná skúška v nedeľu ráno.

Tej sa už posádka Koči-Kostka nedočkala. Na 5. rýchlostnej skúške La Porta - Valle di Rostino (48,71 km) opustilo ich auto vozovku a následný náraz ukončil pôsobenie na ich prvej tohtoročnej svetovej rallye. Posádka, našťastie, ako sme už spomenuli, vyviazla z havárie bez zranení.

Korzickú rallye jazdec Martin Koči zhodnotil takto: "Samotnú nehodu si vlastne nepamätám, tím však analyzuje príčiny, aby sme sa poučili. Pozerám sa do budúcnosti, nie na to, čo sa stalo. Myslím si, že všetko prebiehalo v poriadku a šlo sa nám dobre, aj časy boli dobré, i keď sa nám prehrievali brzdy. Konkurencia bola silná, no boli sme s časmi spokojní a šli sme si svoje tempo."

Verí, povedal ďalej, že sa posádke čoskoro podarí dosiahnuť lepšie výsledky. Rozpis si na Korzike upravili oproti minulému roku na rýchlejšie auto Škoda Fabia R5. Posádka si zvykala aj na charakter tratí súťaže, ktorý je úplne iný než na Slovenku. Veď ako povedal jazdec, rallye je o zákrutách. Na 50 kilometrovej RS bola možno len jedna krátka rovina, inak sa išlo stále zo zákruty do zákruty.

Celkovým víťazom rallye na Korzike v hlavnej kategórii WRC sa stal Belgičan Thierry Neuvelle na aute Hyundai i20 WRC. Druhý so stratou 54,7 sekundy skončil Francúz Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC). Tretí Španiel Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) zaostal za víťazom o 56,0 sekúnd. Štvrtý skončil Fín Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC), piaty Ír Craig Breen (Citroën DS3) a šiesty Novozélanďan Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC).

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.