Koči na Rallye Korzika

Streda, 12 apríl 2017

Martin Koči so spolujazdcom Lukášom Kostkom na automobile Škoda Fabia R5 nedokončil podujatie majstrovstiev sveta na Korzike. Štvrté podujatie 13dielneho seriálu Rallye WRC s menom Che Guevara Energy Drink Tour de Corse sa pre slovenskú posádku skončila na 5. rýchlostnej skúške v sobotu nehodou, z ktorej posádka vyviazla bez zranení.

Martin Kočí na Korzike
Martin Koči sa na Korzike zúčastnil svojej prvej tohtoročnej súťaže v seriáli Rallye WRC

Do tohto momentu dosahovala slovenská posádka veľmi vyrovnané časy a po 4. skúške figurovala na výbornom 5. mieste v kategórii WRC2, len s nepatrnou stratou štyroch sekúnd na štvrtého Nóra Ole Christian Veibyho. Rally 10 000 zákrut neostala svojej prezývke nič dlžná a mnohí spolujazdci trpeli už na prípravných jazdách doslova morskou chorobou. Obzvlášť dlhé asfaltové trate v korzických kopcoch mala zavŕšiť až 53,78 km dlhá rýchlostná skúška v nedeľu ráno.

Tej sa už posádka Koči-Kostka nedočkala. Na 5. rýchlostnej skúške La Porta - Valle di Rostino (48,71 km) opustilo ich auto vozovku a následný náraz ukončil pôsobenie na ich prvej tohtoročnej svetovej rallye. Posádka, našťastie, ako sme už spomenuli, vyviazla z havárie bez zranení.

Korzickú rallye jazdec Martin Koči zhodnotil takto: "Samotnú nehodu si vlastne nepamätám, tím však analyzuje príčiny, aby sme sa poučili. Pozerám sa do budúcnosti, nie na to, čo sa stalo. Myslím si, že všetko prebiehalo v poriadku a šlo sa nám dobre, aj časy boli dobré, i keď sa nám prehrievali brzdy. Konkurencia bola silná, no boli sme s časmi spokojní a šli sme si svoje tempo."

Verí, povedal ďalej, že sa posádke čoskoro podarí dosiahnuť lepšie výsledky. Rozpis si na Korzike upravili oproti minulému roku na rýchlejšie auto Škoda Fabia R5. Posádka si zvykala aj na charakter tratí súťaže, ktorý je úplne iný než na Slovenku. Veď ako povedal jazdec, rallye je o zákrutách. Na 50 kilometrovej RS bola možno len jedna krátka rovina, inak sa išlo stále zo zákruty do zákruty.

Celkovým víťazom rallye na Korzike v hlavnej kategórii WRC sa stal Belgičan Thierry Neuvelle na aute Hyundai i20 WRC. Druhý so stratou 54,7 sekundy skončil Francúz Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC). Tretí Španiel Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) zaostal za víťazom o 56,0 sekúnd. Štvrtý skončil Fín Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC), piaty Ír Craig Breen (Citroën DS3) a šiesty Novozélanďan Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC).

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.