Loeb deviaty raz majstrom sveta

Utorok, 09 október 2012

To čo už skôr naznačovali výsledky seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach sa teraz stalo realitou: Francúz Sebastien Loeb po víťazstve na domácej súťaži sa stal v predstihu po deviaty raz majstrom sveta. Ani v tomto roku sa nenašiel jazdec, ktorý by fenomenálneho pilota Citroënu DS3 dokázal obrať o titul.

Sebastien Loeb a Daniel Elena
Sebastien Loeb a Daniel Alena, fenomenálna dvojica, získali po víťazstve vo francúzskej rallye v predstihu svoj deviaty titul majstra sveta v automobilových súťažiach

Nepodarilo sa to Fínom Hirvonenovi ani Latvalovi, ani Nórovi P. Solbergovi či niektorému z ďalších strelcov. Loeb si tak v predstihu zabezpečil deviaty titul majstra sveta v rade v seriáli WRC. Skutočne neuveriteľná vyrovnanosť výkonov a koncentrovanosť jazdca, ktorý z každého auta dokázal vyžmýkať všetko čo v ňom bolo.

Loeb nikdy príliš netaktizoval a vždy keď to bolo treba, vedel pridať a ujsť prenasledovateľom. Nikdy zbytočne neriskoval. Aj teraz na domácej francúzskej pôde si v prvej polovici súťaže vytvoril solídny náskok, ktorý si potom udržal až do cieľa. Z celkových 21 rýchlostných odjazdených skúšok vyhral až osem (Latvala 6, Neuville 6 a Tänak jednu) a položil tak základ svoju víťazstvu. Vyhral, aj keď mu stačilo prísť do cieľa pred Hirvonenom, ktorý jediný ho ešte mohol ohroziť v boji o titul.

Veľké srdce nechal na trati aj tentoraz Jari-Matti Latvala. Vyhral šesť rýchlostných skúšok, ale to nestačilo na to, aby porazil Loeba – chýbalo mu k tomu niečo viac ako 15,5 sekundy a tak skončil vo Francúzsku druhý. Hirvonen bol v cieli pomalší od Loeba o vyše 44 sekúnd, čo ho definitívne pripravilo bojovať so svojim tímovým kolegom z Citroënu v zostávajúcich dvoch súťažiach o vytúžený titul majstra sveta. Miko Hirvonen a Sebastien Loeb však spoločne získali pre Citroën víťazstvo v Pohári konštruktérov pre rok 2012. Je to už ôsme pohárové prvenstvo francúzskej značky.

Sebastien Loeb je skutočne fenomenálny rallye jazdec. Za štrnásť rokov čo jazdí súťažne, vyhral 75 veľkých súťaží. V tomto roku osem z jedenástich, nevyhral len vo Švédsku, Portugalsku a vo Walese. Po prvý raz sa stal majstrom sveta v roku 2004 a potom každý rok, vrátane tohto posledného. To si zaslúži tú najväčšiu poklonu. Toto deväťnásobné prvenstvo sa zapíše do histórie a veľmi ťažko ho niekto prekoná.

Záver tohtoročného seriálu uzavrú súťaže na Sardínii 18. až 21. októbra a Španielsku 8. – 11.novembra.

Výsledky Rallye Francúzska

1. Sebastien LoebFranc./Citroën DS33:32:53,0 hod
2. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Fiesta RS+ 15,5 s
3. Mikko HirvonenFín./Citroën DS3+ 44,1
4. Thierry NeuvilleBelg./Citroën DS3+ 1:07,3 min
5. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta RS+ 1:16,4
6. Ott TänakEst./Ford Fiesta RS+ 2:27,9
7. J. NovikovRus./Ford Fiesta+ 5:5,6
8. C. AtkinsonAustr./Mini Cooper+ 6:42,4
9. M. ProkopČR/Ford Fiesta+ 8:46,8
10. S. ChardonnetFranc./Citroen DS3+ 8:59,7
11. S. OgierFranc./ Škoda Fabia S2000+ 9:03,6
12. A. MikkelsenNór./Škoda Fabia S2000+ 11:19,4

Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 13 podujatí)

1. Sebastien Loeb244 bodov (majster sveta 2012)
2. Mikko Hirvonen173
3. Jari-Matti Latvala131
4. Mads Östberg125
5. Petter Solberg119
6. Jevgenij Novikov69
7. Thierry Neuville52
8. Martin Prokop42
9. Ott Tanak37
10. Dani Sordo31
11. Sebastien Ogier31
12. Nasser Al-Attiyah28

Priebežné poradie tímov (Pohári konštruktérov)

1. Citroën388 bodov (víťaz Pohára konštruktérov 2012)
2. Ford259
3. M-Sport137
4. Citroën Junior Team72
5. Adapta WRT71

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."