Loeb na Monte Carlo: prišiel aby zvíťazil

Utorok, 29 január 2008

Prišiel a zvíťazil. Piaty raz na Rallye Monte Carlo. Francúz Sebastien Loeb, štvornásobný majster sveta, bol najväčších favoritom a nesklamal. Ani jeho Citroën C4 WRC.

Monte Carlo Monte Carlo

Francúz zvíťazil vôbec ako prvý jazdec v histórii populárnej Rallye Monte Carlo po piaty raz. Loeb na Monte Carlo kraľuje od roku 2003, jedine v roku 2006 nevyhral on, ale Marcus Grönholm, ktorý súťažný volant WRC zavesil po minuloročnej sezóne na klinec. "Šnúru" štyroch víťazstiev za sebou v rokoch 1999 až 2002 na tejto súťaži potiahol Fín Tommi Mäkinen. Štyrikrát túto náročnú súťaž, ktorá sa v tom čase vo väčšine prípadov jazdila takmer výlučne na snehu, vyhrali ešte Nemec Walter Röhrl a Talian Sandro Munari.

Sebastien Loeb zvíťazil v prvej tohtoročnej rallye suverénne. Po odchode Marcusa Grönholma do "dôchodku" stratil Francúz svojho najväčšieho súpera. Mladému Fínovi Hirvonenovi na Forde ešte čosi chýba na to, aby mohol Francúza ohroziť. Loebov tímový kolega z tímu Citroën Španiel Sordo je síce rýchly, niekedy až príliš, končieva potom mimo trať. Tak tomu bolo aj teraz na "Monte". Druhý jazdec Fordu Latvala je síce tiež rýchly, ale zatiaľ málo skúsený a aj jemu, podobne ako Sordovi, býva trať priúzka.

Monte Carlo Monte Carlo

A čo ďalší konkurenti? Bývalý majster svete Nór Petter Solberg nemá svoje Subaru tak rýchle, aby stačil na špičku jazdeckého pola. O Austrálčanovi Chrisovi Atkinsonovi na rovnakom aute platí to, čo o Solbergovi. Rýchly a nebezpečný vie byť aj Belgičam Francois Duval, ale aj on máva častejšie slabé chvíľky. Takže Loeba vlastne ani nemá kto ohroziť. Pokiaľ si nezlomí ruku po páde z bicykla (v roku 2006 práve z tohto dôvodu musel vynechať niekoľko súťaží a takmer prišiel o titul), môže v tomto roku získať piaty titul majstra sveta.

V prvej rýchlostnej skúške bol Loebov tímový kolega Španiel Daniel Sordo rýchlejší od Loeba o 0,3 sekundy a tak sa dostal na čelo priebežného poradia. Od druhej RS však jazdeckému polu kraľoval Loeb a nenechal nikoho na pochybách, kto do Monte Carla prišiel vyhrať. Po sekundách zvyšoval svoj náskok a po 9. RS viedol už o 55 sekúnd pred Sordom. V 11. RS však Španiel havaroval a tak náskok Loeba pred druhým Hirvonenom sa zväčšil na takmer dve minúty. Do cieľa ho ešte zvýšil na viac ako dve a pol minúty. Fín prišiel do cieľa druhý a Atkinson tretí.

Výsledky:

1. S. Loeb-D. Elena Franc./Citroen C4 WRC 3:39:17,0 h
2. M. Hirvonen-J. Lehtinen Fín./Ford Focus WRC 3:41:51,4
3. Ch. Atkinson-S. Prévot Austr., Belg./Subaru Impreza WRC 3:42:15,6
4. F. Duval-E. Chevailler Belg./Ford Focus WRC 3:42:16,7
5. P. Solberg-P. Mills Nór., V.Brit./Subaru Impreza WRC 3:43:57,9.

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. S. Loeb 10
2. M. Hirvonen 8
3. C. Atkinson 6
4. F. Duval 5
5. P. Solberg 4
6. G. Galli 3
7. J. Cuoq 2
8. P. Andersson 1

Priebežné poradie tímov WRC

1. Citroen 11
2. Subaru World 10
3. BP Ford 8
4. Stobart VK 8
5. Suzuki 2

Autor: J. Goldberger
Foto: Rallyworld
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.