Loeb na Monte Carlo: prišiel aby zvíťazil

Utorok, 29 január 2008

Prišiel a zvíťazil. Piaty raz na Rallye Monte Carlo. Francúz Sebastien Loeb, štvornásobný majster sveta, bol najväčších favoritom a nesklamal. Ani jeho Citroën C4 WRC.

Monte Carlo Monte Carlo

Francúz zvíťazil vôbec ako prvý jazdec v histórii populárnej Rallye Monte Carlo po piaty raz. Loeb na Monte Carlo kraľuje od roku 2003, jedine v roku 2006 nevyhral on, ale Marcus Grönholm, ktorý súťažný volant WRC zavesil po minuloročnej sezóne na klinec. "Šnúru" štyroch víťazstiev za sebou v rokoch 1999 až 2002 na tejto súťaži potiahol Fín Tommi Mäkinen. Štyrikrát túto náročnú súťaž, ktorá sa v tom čase vo väčšine prípadov jazdila takmer výlučne na snehu, vyhrali ešte Nemec Walter Röhrl a Talian Sandro Munari.

Sebastien Loeb zvíťazil v prvej tohtoročnej rallye suverénne. Po odchode Marcusa Grönholma do "dôchodku" stratil Francúz svojho najväčšieho súpera. Mladému Fínovi Hirvonenovi na Forde ešte čosi chýba na to, aby mohol Francúza ohroziť. Loebov tímový kolega z tímu Citroën Španiel Sordo je síce rýchly, niekedy až príliš, končieva potom mimo trať. Tak tomu bolo aj teraz na "Monte". Druhý jazdec Fordu Latvala je síce tiež rýchly, ale zatiaľ málo skúsený a aj jemu, podobne ako Sordovi, býva trať priúzka.

Monte Carlo Monte Carlo

A čo ďalší konkurenti? Bývalý majster svete Nór Petter Solberg nemá svoje Subaru tak rýchle, aby stačil na špičku jazdeckého pola. O Austrálčanovi Chrisovi Atkinsonovi na rovnakom aute platí to, čo o Solbergovi. Rýchly a nebezpečný vie byť aj Belgičam Francois Duval, ale aj on máva častejšie slabé chvíľky. Takže Loeba vlastne ani nemá kto ohroziť. Pokiaľ si nezlomí ruku po páde z bicykla (v roku 2006 práve z tohto dôvodu musel vynechať niekoľko súťaží a takmer prišiel o titul), môže v tomto roku získať piaty titul majstra sveta.

V prvej rýchlostnej skúške bol Loebov tímový kolega Španiel Daniel Sordo rýchlejší od Loeba o 0,3 sekundy a tak sa dostal na čelo priebežného poradia. Od druhej RS však jazdeckému polu kraľoval Loeb a nenechal nikoho na pochybách, kto do Monte Carla prišiel vyhrať. Po sekundách zvyšoval svoj náskok a po 9. RS viedol už o 55 sekúnd pred Sordom. V 11. RS však Španiel havaroval a tak náskok Loeba pred druhým Hirvonenom sa zväčšil na takmer dve minúty. Do cieľa ho ešte zvýšil na viac ako dve a pol minúty. Fín prišiel do cieľa druhý a Atkinson tretí.

Výsledky:

1. S. Loeb-D. Elena Franc./Citroen C4 WRC 3:39:17,0 h
2. M. Hirvonen-J. Lehtinen Fín./Ford Focus WRC 3:41:51,4
3. Ch. Atkinson-S. Prévot Austr., Belg./Subaru Impreza WRC 3:42:15,6
4. F. Duval-E. Chevailler Belg./Ford Focus WRC 3:42:16,7
5. P. Solberg-P. Mills Nór., V.Brit./Subaru Impreza WRC 3:43:57,9.

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. S. Loeb 10
2. M. Hirvonen 8
3. C. Atkinson 6
4. F. Duval 5
5. P. Solberg 4
6. G. Galli 3
7. J. Cuoq 2
8. P. Andersson 1

Priebežné poradie tímov WRC

1. Citroen 11
2. Subaru World 10
3. BP Ford 8
4. Stobart VK 8
5. Suzuki 2

Autor: J. Goldberger
Foto: Rallyworld
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.