Loeb na Monte Carlo: prišiel aby zvíťazil

Utorok, 29 január 2008

Prišiel a zvíťazil. Piaty raz na Rallye Monte Carlo. Francúz Sebastien Loeb, štvornásobný majster sveta, bol najväčších favoritom a nesklamal. Ani jeho Citroën C4 WRC.

Monte Carlo Monte Carlo

Francúz zvíťazil vôbec ako prvý jazdec v histórii populárnej Rallye Monte Carlo po piaty raz. Loeb na Monte Carlo kraľuje od roku 2003, jedine v roku 2006 nevyhral on, ale Marcus Grönholm, ktorý súťažný volant WRC zavesil po minuloročnej sezóne na klinec. "Šnúru" štyroch víťazstiev za sebou v rokoch 1999 až 2002 na tejto súťaži potiahol Fín Tommi Mäkinen. Štyrikrát túto náročnú súťaž, ktorá sa v tom čase vo väčšine prípadov jazdila takmer výlučne na snehu, vyhrali ešte Nemec Walter Röhrl a Talian Sandro Munari.

Sebastien Loeb zvíťazil v prvej tohtoročnej rallye suverénne. Po odchode Marcusa Grönholma do "dôchodku" stratil Francúz svojho najväčšieho súpera. Mladému Fínovi Hirvonenovi na Forde ešte čosi chýba na to, aby mohol Francúza ohroziť. Loebov tímový kolega z tímu Citroën Španiel Sordo je síce rýchly, niekedy až príliš, končieva potom mimo trať. Tak tomu bolo aj teraz na "Monte". Druhý jazdec Fordu Latvala je síce tiež rýchly, ale zatiaľ málo skúsený a aj jemu, podobne ako Sordovi, býva trať priúzka.

Monte Carlo Monte Carlo

A čo ďalší konkurenti? Bývalý majster svete Nór Petter Solberg nemá svoje Subaru tak rýchle, aby stačil na špičku jazdeckého pola. O Austrálčanovi Chrisovi Atkinsonovi na rovnakom aute platí to, čo o Solbergovi. Rýchly a nebezpečný vie byť aj Belgičam Francois Duval, ale aj on máva častejšie slabé chvíľky. Takže Loeba vlastne ani nemá kto ohroziť. Pokiaľ si nezlomí ruku po páde z bicykla (v roku 2006 práve z tohto dôvodu musel vynechať niekoľko súťaží a takmer prišiel o titul), môže v tomto roku získať piaty titul majstra sveta.

V prvej rýchlostnej skúške bol Loebov tímový kolega Španiel Daniel Sordo rýchlejší od Loeba o 0,3 sekundy a tak sa dostal na čelo priebežného poradia. Od druhej RS však jazdeckému polu kraľoval Loeb a nenechal nikoho na pochybách, kto do Monte Carla prišiel vyhrať. Po sekundách zvyšoval svoj náskok a po 9. RS viedol už o 55 sekúnd pred Sordom. V 11. RS však Španiel havaroval a tak náskok Loeba pred druhým Hirvonenom sa zväčšil na takmer dve minúty. Do cieľa ho ešte zvýšil na viac ako dve a pol minúty. Fín prišiel do cieľa druhý a Atkinson tretí.

Výsledky:

1. S. Loeb-D. Elena Franc./Citroen C4 WRC 3:39:17,0 h
2. M. Hirvonen-J. Lehtinen Fín./Ford Focus WRC 3:41:51,4
3. Ch. Atkinson-S. Prévot Austr., Belg./Subaru Impreza WRC 3:42:15,6
4. F. Duval-E. Chevailler Belg./Ford Focus WRC 3:42:16,7
5. P. Solberg-P. Mills Nór., V.Brit./Subaru Impreza WRC 3:43:57,9.

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. S. Loeb 10
2. M. Hirvonen 8
3. C. Atkinson 6
4. F. Duval 5
5. P. Solberg 4
6. G. Galli 3
7. J. Cuoq 2
8. P. Andersson 1

Priebežné poradie tímov WRC

1. Citroen 11
2. Subaru World 10
3. BP Ford 8
4. Stobart VK 8
5. Suzuki 2

Autor: J. Goldberger
Foto: Rallyworld
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5