Loeb sedemnásobným majstrom sveta

Utorok, 05 október 2010

Francúzsky pilot Citroënu C4 WRC vyhral domácu rallye a stal sa už po siedmy raz majstrom sveta v automobilových súťažiach. Fenomenálny továrenský jazdec Citroënu získal svoj prvý titul v roku 2004 a potom nepretržite každý rok, sedemkrát za sebou. Rok predtým bol vicemajstrom sveta a už vtedy naznačil, že sa začína jeho veľká kariéra. Prekonal aj takých majstrov volantu akými boli Fíni Juha Kankkunen a Tommi Mäkinen, ktorí získali po štyri tituly.

Sebastien Loeb
Sebastien Loeb (vpravo) so spolujazdcom Danielom Alenom tvoria roky zohratú dvojicu

Francúz, ktorý 26. februára tohto roku oslávil svoje 36 narodeniny, je tak už sedem rokov kráľom lesných štrkovitých či kamenistých cestičiek, ale aj úzkych asfaltových ciest. Posledné víťazstvo teraz v rodnom Francúzsku je už jeho šesťdesiate v kariére. A hoci do konca tohtoročného seriálu zostáva odjazdiť ešte dve podujatia – v Španielsku koncom októbra a v polovici novembra vo Walese, tohtoročný titul mu už nikto nevezme. Náskok 60 bodov pred druhým v priebežnom poradí Ogierom a 82 bodov pred tretím Latvalom sa už nedá predstihnúť a tak titul majstra sveta získal Loeb v predstihu.

Vyzerá to tak, že zisk titulu si francúzsky majster volantu naplánoval práve do svojho rodného kraja. Ak by bol vyhral predchádzajúcu rallye v Japonsku, titul by bol získal už tam. Ale prečo by mali byť oslavy v ďalekej krajine vychádzajúceho slnka, keď môžu byť doma vo Francúzsku, pred domácimi fanúšikmi. Možno aj to ho v Japonsku nemotivovali vyhrať. Zisk titulu na domácej pôde pred množstvom francúzskych fanúšikov komentoval nový majster sveta ako neopísateľnú udalosť, z ktorej mal obrovskú radosť.

Titul nezískal pre Francúzov iba Loeb, ale aj značka Citroën, víťaz tímovej súťaže, Pohára konštruktérov. Takže v Citroëne sa radovali tento víkend hneď dvakrát. Dôvod k radosti mali v značke s dvoma šípmi v znaku aj pre druhé miesto druhého továrenského pilota Citroënu, Daniho Sordu, ktorý v rallye galtského kohúta skončil hneď za Loebom na druhom mieste, ale aj z priebežne druhého miesta Sebastiena Ogiera. Teraz doma sa mu síce príliš nedarilo, keď pre technické problémy stratil viac ako desať minút. A aby úspech Citroënu bol ešte väčší, tak Petter Solberg skončil vo Francúzsku tretí a v priebežnom poradí mu patrí štvrtá priečka.

Svoj deň vo Francúzsku nemal minuloročný ašpirant na titul, Fín Mikka Hirvonen na Forde, keď v absolútnom poradí skončil na piatom mieste a priebežne mu v seriáli patrí šiesta priečka. Zato medzi 49 posádkami, ktoré klasifikovali v cieli, sme márne hľadali Kimiho Räikkönena, bývalého majstra sveta z formuly 1, ktorému v seriáli patrí priebežné desiate miesto. Ale našli sme na 21. mieste českého jazdca Martina Prokopa.

Predposledným podujatím bude španielska RCC Rallye v dňoch 22. až 24. októbra. Seriál uzavrie welšská rallye, ktorá sa pôjde v dňoch 12. až 14. novembra.

Výsledky Rallye Francúzska

1. Sébastien LoebFranc./Citroen C43:05:49,3 hod
2. Dani SordóŠpan./Citroën C4+ 35,7 s
3. Petter SolbergNór./Citroën C4+ 1:16,8
4. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Focus+ 1:29,3
5. Mikko HirvonenFín./Ford Focus+ 3:43,8
6. Sébastien OgierFranc./Citroën C4+ 11:55,9
7. Federico VillagraArg./Ford Focus+ 14:15,4
8. Matthew WilsonV. Brit./Ford Focus+ 14:26,9
9. Henning SolbergNór./Ford Focus+ 16:48,9
10. Patrick SandellŠvéd./Škoda Fabia+ 17:12,3

Priebežné poradie (po 11 z 13 podujatí)

1. Sébastien Loeb226 bodov
2. Sébastien Ogier166
3. Jari-Matti Latvala144
4. Petter Solberg133
5. Dani Sordó125
6. Mikko Hirvonen104
7. M. Wilson60
8. F. Villagra36
9. H. Solberg33
10. K. Räikkönen21

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.