Loeb si vychutnal aj katalánsku rallye

Utorok, 26 október 2010

Francúz Sebastien Loeb, ako istý majster sveta pre tento rok, kraľoval aj na katalánskej rallye, ktorú vyhral pred Nórom Petterom Solbergom a dvojkou tímu Citroën, Španielom Danielom Sordom. Tridsaťšesťročný francúzsky jazdec zvíťazil v Katalánsku už šiesty raz za sebou.

Petter Solberg so spolujazdcom
Petter Solberg so spolujazdcom Chrisom Pattersonom sa v cieli tešia z druhého miesta

Katalánska rallye je siedmym triumfom francúzskeho majstra sveta z dvanástich tohtoročných podujatí. Tohtoročná Rally Katalunya bola už 46. ročníkom. V piatok sa jazdilo na "šotoline", v sobotu a nedeľu na asfalte. Fenomenálny jazdec, ktorý v predstihu získal tohtoročný titul, už siedmy vo svojej kariére, sa aj v Katalánsku najlepšie vysporiadal s rôznorodosťou trate a nenašiel ani tu premožiteľa. V tohtoročnom seriáli zvíťazil v Mexiku, Jordánsku, Turecku, Bulharsku, doma vo Francúzsku a teraz v Španielsku.

V Katalánsku za víťazným Loebom skončil nórsky bývalý majster sveta Petter Solberg. Na Loeba strácal v cieli vyše 35 sekúnd. Je to už Solbergovo štvrté tohtoročné druhé miesto. Tretí Španiel Sordo bol od Francúza pomalší o 41 sekúnd. Všetci traja jazdia na Citroënoch C4 WRC. Až na ďalších pozíciách boli autá s modrým oválom v znaku – štvrtý skončil Fín Latvala, piaty jeho krajan Hirvonen a šiesty Brit Wilson, všetci na Fordoch Focus WRC. Bývalý majster sveta z formuly 1 z roku 2007 Kimi Räikkonen havaroval v tréningu a na preteky už nenastúpil.

Veľký Loebov súper, Sebastien druhý – Ogier, ktorý po prvom dni zaostával za Loebom len o 3,8 sekundy, vyletel v sobotu v jednej zo zákrut, stratil vyše 15 minút a z boja o prvenstvo vypadol.

Katalánska rallye bola dvanástym a zároveň predposledným podujatím tohtoročného seriálu. Posledným bude Rallye Wales. Jazdiť sa bude už 22. až 24. októbra.

Výsledky Rallye Katalánska

1. Sebastien LoebFranc./Citroën C43:32:59,7 hod
2. Petter SolbergNór./Citroën C4+35,3 s
3. Dani SordoŠpan./Citroën C441,1
4. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Focus+1:19,5 min
5. Mikko HirvonenFín./Ford Focus+6:32,9
6. Matthew WilsonV. Brit./Ford Focus+8:17,6
7. Khalid Al QassimiSAE/Ford Focus+13:05,7
8. Henning SolbergNór./Frod Focus+13:11,2
9. Ken BlockUSA/Ford Focus+16:01,2
10. Sebastien OgierFranc./Citroën C4+17:24,1

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z 13 podujatí)

1. S. LOEB251 bodov
2. S. OGIER167
3. J. LATVALA156
4. P. SOLBERG151
5. D. SORDO140
6. M. HIRVONEN114
7. M. WILSON68
8. H. SOLBERG37
9. F. VILLAGRA36
10. K. RAIKKONEN21

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën431 bodov
2. Ford304
3. Citroën Junior Team199
4. Stobart-Ford158
5. Munchi's Ford58

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.