Loeb víťazí aj vo V. Británii

Štvrtok, 18 november 2010

Francúz Sebastien Loeb sa stal víťazom Rallye Veľkej Británie, záverečného podujatia 13dielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Pilot Citroënu C4 WRC zvíťazil až v 11 z 20 rýchlostných skúšok. Druhý v cieli bol Nór Petter Solberg a tretí Fín Mikko Hirvonen.

Sebastien Loeb
Ani vo V. Británii si Sebastien Loeb nenechal ujsť víťazstvo, ôsme v tomto roku

Fenomenálny Loeb už začiatkom októbra bol istým majstrom sveta po tom, čo zvíťazil na francúzskej rallye. Je to jeho siedmy titul v rade, keď od roku 2004 je nepretržite kráľom asfaltových i rozbitých a zaprášených ciest. So spolujazdcom Danielom Alenom je víťazstvo v britskej rallye ich ôsmym z trinástich tohtoročných. Zostávajúcich päť vyhrali: Latvala s Ogierom po dve a Hirvonen jednu. Britské prvenstvo je jeho 36. z 56, ktoré v seriáli odjazdil. Loeb je ozajstným kráľom, nielen súčasným, ale aj historickým!

Kráľ Loeb to však ani v Británii nemal ľahké. Po dvoch dňoch viedol pred Petterom Solbergom, ktorý bol celkom blízko k prvému víťazstvu po dlhých rokoch pôstu, len o necelých päť sekúnd. Nebol by to však "Sebastien I", keby nedokázal počas tretieho dňa udržať Nóra na uzde. V prvej RS tretieho dňa, dlhej takmer 30 kilometrov, zvýšil svoj náskok na P. Solberga na 6,7 sekundy. V tempe nepovolil ani na ďalších meraných úsekoch a v cieli bol jeho náskok vyše 19 sekúnd. Pred tretím, Mikkom Hirvonenom, bol Loebov náskok v cieli vyše jeden a pol minúty.

Francúzi a ich citroëny mali tento rok úžasnú sezónu. Získali titul majstra sveta jazdcov a vyhrali aj Pohár konštruktérov. Značku skvele reprezentovali okrem Loeba aj druhý pilot citroënu Španiel Sordo, úspech značky však zvýraznili aj Sebastien Ogier a Petter Solberg. Aj keď Ogier v Británii nedojazdil pre haváriu v druhý súťažný deň, vždy bol jedným z najrýchlejších a bojoval o špičkové umiestnenie.

Dobrú sezónu nemal Ford. Česť značky hájil najmä Latvala. Hirvonen totiž stratil formu, ktorú mal pred rokom, kedy bojoval s Loebom o titul. Vynikajúcu sezónu mal, naopak, majster sveta z roku 2003, ktorý sa po odstúpení Subaru z WRC našiel v Citroëne C4 až v tejto sezóne. Napriek tomu, že záver sezóny si financoval sám z vlastných prostriedkov. Raz darmo: vášeň býva často silnejšia ako peniaze. V prípade Pettera Solberga to zaručene funguje.

Presadzovať v rallye sa začína aj bývalý pilot formuly 1 Kimi Räikkönen. Keď sa udrží na ceste, potom aj výsledok zodpovedá jeho jazdeckým kvalitám. Dokázal to aj vo Veľkej Británii a v cieli bol ôsmy. V konečnom účtovaní seriálu obsadil veľmi uspokojivé desiate miesto a tak prvý rok jeho účinkovania vo WRC možno hodnotiť ako úspešné.

Na záver otázka: bude aj nástupca Citroëna C4 WRC, nový DS3 WRC, tak úspešný ako jeho predchodca? Dozvieme sa to už na Švédskej rallye, prvom podujatí sezóny 2011?

Výsledky Rallye Veľkej Británie

1. Sebastien LoebFranc./Citroën C43:14:54 hod
2. Petter SolbergNór./Citroën C4+19,1 s
3. Mikko HirvonenFín./Ford Focus+1:35,3 min
4. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Focus+1:53,3
5. Dani SordoŠpan./Citroën C4+2:12,2
6. Henning SolbergNór./Ford Focus+6:26,5
7. M. WilsonV. Brit./Ford Focus+8:37,8
8. K. RäikkönenFín./Citroën C4+10:27,9
9. M. ÖstbergNór./Subaru Impreza+12:13,7
10. A. MikkelsenNór./Subaru Impreza+14:01,2

Konečné poradie jazdcov v seriáli MS

1. Sebastien Loeb276 bodov
2. Jari-Matti Latvala171
3. Petter Solberg169
4. Sebastien Ogier167
5. Dani Sordo150
6. Mikko Hirvonen126
7. M. Wilson74
8. H. Solberg45
9. F. Villagra36
10. K. Räikkönen25

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën456 bodov
2. Ford337
3. Citroën Junior Team217
4. Stobart-Ford176
5. Munchi's Ford58

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5