Loeb víťazí aj vo V. Británii

Štvrtok, 18 november 2010

Francúz Sebastien Loeb sa stal víťazom Rallye Veľkej Británie, záverečného podujatia 13dielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Pilot Citroënu C4 WRC zvíťazil až v 11 z 20 rýchlostných skúšok. Druhý v cieli bol Nór Petter Solberg a tretí Fín Mikko Hirvonen.

Sebastien Loeb
Ani vo V. Británii si Sebastien Loeb nenechal ujsť víťazstvo, ôsme v tomto roku

Fenomenálny Loeb už začiatkom októbra bol istým majstrom sveta po tom, čo zvíťazil na francúzskej rallye. Je to jeho siedmy titul v rade, keď od roku 2004 je nepretržite kráľom asfaltových i rozbitých a zaprášených ciest. So spolujazdcom Danielom Alenom je víťazstvo v britskej rallye ich ôsmym z trinástich tohtoročných. Zostávajúcich päť vyhrali: Latvala s Ogierom po dve a Hirvonen jednu. Britské prvenstvo je jeho 36. z 56, ktoré v seriáli odjazdil. Loeb je ozajstným kráľom, nielen súčasným, ale aj historickým!

Kráľ Loeb to však ani v Británii nemal ľahké. Po dvoch dňoch viedol pred Petterom Solbergom, ktorý bol celkom blízko k prvému víťazstvu po dlhých rokoch pôstu, len o necelých päť sekúnd. Nebol by to však "Sebastien I", keby nedokázal počas tretieho dňa udržať Nóra na uzde. V prvej RS tretieho dňa, dlhej takmer 30 kilometrov, zvýšil svoj náskok na P. Solberga na 6,7 sekundy. V tempe nepovolil ani na ďalších meraných úsekoch a v cieli bol jeho náskok vyše 19 sekúnd. Pred tretím, Mikkom Hirvonenom, bol Loebov náskok v cieli vyše jeden a pol minúty.

Francúzi a ich citroëny mali tento rok úžasnú sezónu. Získali titul majstra sveta jazdcov a vyhrali aj Pohár konštruktérov. Značku skvele reprezentovali okrem Loeba aj druhý pilot citroënu Španiel Sordo, úspech značky však zvýraznili aj Sebastien Ogier a Petter Solberg. Aj keď Ogier v Británii nedojazdil pre haváriu v druhý súťažný deň, vždy bol jedným z najrýchlejších a bojoval o špičkové umiestnenie.

Dobrú sezónu nemal Ford. Česť značky hájil najmä Latvala. Hirvonen totiž stratil formu, ktorú mal pred rokom, kedy bojoval s Loebom o titul. Vynikajúcu sezónu mal, naopak, majster sveta z roku 2003, ktorý sa po odstúpení Subaru z WRC našiel v Citroëne C4 až v tejto sezóne. Napriek tomu, že záver sezóny si financoval sám z vlastných prostriedkov. Raz darmo: vášeň býva často silnejšia ako peniaze. V prípade Pettera Solberga to zaručene funguje.

Presadzovať v rallye sa začína aj bývalý pilot formuly 1 Kimi Räikkönen. Keď sa udrží na ceste, potom aj výsledok zodpovedá jeho jazdeckým kvalitám. Dokázal to aj vo Veľkej Británii a v cieli bol ôsmy. V konečnom účtovaní seriálu obsadil veľmi uspokojivé desiate miesto a tak prvý rok jeho účinkovania vo WRC možno hodnotiť ako úspešné.

Na záver otázka: bude aj nástupca Citroëna C4 WRC, nový DS3 WRC, tak úspešný ako jeho predchodca? Dozvieme sa to už na Švédskej rallye, prvom podujatí sezóny 2011?

Výsledky Rallye Veľkej Británie

1. Sebastien LoebFranc./Citroën C43:14:54 hod
2. Petter SolbergNór./Citroën C4+19,1 s
3. Mikko HirvonenFín./Ford Focus+1:35,3 min
4. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Focus+1:53,3
5. Dani SordoŠpan./Citroën C4+2:12,2
6. Henning SolbergNór./Ford Focus+6:26,5
7. M. WilsonV. Brit./Ford Focus+8:37,8
8. K. RäikkönenFín./Citroën C4+10:27,9
9. M. ÖstbergNór./Subaru Impreza+12:13,7
10. A. MikkelsenNór./Subaru Impreza+14:01,2

Konečné poradie jazdcov v seriáli MS

1. Sebastien Loeb276 bodov
2. Jari-Matti Latvala171
3. Petter Solberg169
4. Sebastien Ogier167
5. Dani Sordo150
6. Mikko Hirvonen126
7. M. Wilson74
8. H. Solberg45
9. F. Villagra36
10. K. Räikkönen25

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën456 bodov
2. Ford337
3. Citroën Junior Team217
4. Stobart-Ford176
5. Munchi's Ford58

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."