Štvrtok, 18 november 2010
Francúz Sebastien Loeb sa stal víťazom Rallye Veľkej Británie, záverečného podujatia 13dielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Pilot Citroënu C4 WRC zvíťazil až v 11 z 20 rýchlostných skúšok. Druhý v cieli bol Nór Petter Solberg a tretí Fín Mikko Hirvonen.

Fenomenálny Loeb už začiatkom októbra bol istým majstrom sveta po tom, čo zvíťazil na francúzskej rallye. Je to jeho siedmy titul v rade, keď od roku 2004 je nepretržite kráľom asfaltových i rozbitých a zaprášených ciest. So spolujazdcom Danielom Alenom je víťazstvo v britskej rallye ich ôsmym z trinástich tohtoročných. Zostávajúcich päť vyhrali: Latvala s Ogierom po dve a Hirvonen jednu. Britské prvenstvo je jeho 36. z 56, ktoré v seriáli odjazdil. Loeb je ozajstným kráľom, nielen súčasným, ale aj historickým!
Kráľ Loeb to však ani v Británii nemal ľahké. Po dvoch dňoch viedol pred Petterom Solbergom, ktorý bol celkom blízko k prvému víťazstvu po dlhých rokoch pôstu, len o necelých päť sekúnd. Nebol by to však "Sebastien I", keby nedokázal počas tretieho dňa udržať Nóra na uzde. V prvej RS tretieho dňa, dlhej takmer 30 kilometrov, zvýšil svoj náskok na P. Solberga na 6,7 sekundy. V tempe nepovolil ani na ďalších meraných úsekoch a v cieli bol jeho náskok vyše 19 sekúnd. Pred tretím, Mikkom Hirvonenom, bol Loebov náskok v cieli vyše jeden a pol minúty.
Francúzi a ich citroëny mali tento rok úžasnú sezónu. Získali titul majstra sveta jazdcov a vyhrali aj Pohár konštruktérov. Značku skvele reprezentovali okrem Loeba aj druhý pilot citroënu Španiel Sordo, úspech značky však zvýraznili aj Sebastien Ogier a Petter Solberg. Aj keď Ogier v Británii nedojazdil pre haváriu v druhý súťažný deň, vždy bol jedným z najrýchlejších a bojoval o špičkové umiestnenie.
Dobrú sezónu nemal Ford. Česť značky hájil najmä Latvala. Hirvonen totiž stratil formu, ktorú mal pred rokom, kedy bojoval s Loebom o titul. Vynikajúcu sezónu mal, naopak, majster sveta z roku 2003, ktorý sa po odstúpení Subaru z WRC našiel v Citroëne C4 až v tejto sezóne. Napriek tomu, že záver sezóny si financoval sám z vlastných prostriedkov. Raz darmo: vášeň býva často silnejšia ako peniaze. V prípade Pettera Solberga to zaručene funguje.
Presadzovať v rallye sa začína aj bývalý pilot formuly 1 Kimi Räikkönen. Keď sa udrží na ceste, potom aj výsledok zodpovedá jeho jazdeckým kvalitám. Dokázal to aj vo Veľkej Británii a v cieli bol ôsmy. V konečnom účtovaní seriálu obsadil veľmi uspokojivé desiate miesto a tak prvý rok jeho účinkovania vo WRC možno hodnotiť ako úspešné.
Na záver otázka: bude aj nástupca Citroëna C4 WRC, nový DS3 WRC, tak úspešný ako jeho predchodca? Dozvieme sa to už na Švédskej rallye, prvom podujatí sezóny 2011?
Výsledky Rallye Veľkej Británie
| 1. Sebastien Loeb | Franc./Citroën C4 | 3:14:54 hod |
| 2. Petter Solberg | Nór./Citroën C4 | +19,1 s |
| 3. Mikko Hirvonen | Fín./Ford Focus | +1:35,3 min |
| 4. Jari-Matti Latvala | Fín./Ford Focus | +1:53,3 |
| 5. Dani Sordo | Špan./Citroën C4 | +2:12,2 |
| 6. Henning Solberg | Nór./Ford Focus | +6:26,5 |
| 7. M. Wilson | V. Brit./Ford Focus | +8:37,8 |
| 8. K. Räikkönen | Fín./Citroën C4 | +10:27,9 |
| 9. M. Östberg | Nór./Subaru Impreza | +12:13,7 |
| 10. A. Mikkelsen | Nór./Subaru Impreza | +14:01,2 |
Konečné poradie jazdcov v seriáli MS
| 1. Sebastien Loeb | 276 bodov |
| 2. Jari-Matti Latvala | 171 |
| 3. Petter Solberg | 169 |
| 4. Sebastien Ogier | 167 |
| 5. Dani Sordo | 150 |
| 6. Mikko Hirvonen | 126 |
| 7. M. Wilson | 74 |
| 8. H. Solberg | 45 |
| 9. F. Villagra | 36 |
| 10. K. Räikkönen | 25 |
Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)
| 1. Citroën | 456 bodov |
| 2. Ford | 337 |
| 3. Citroën Junior Team | 217 |
| 4. Stobart-Ford | 176 |
| 5. Munchi's Ford | 58 |
Foto: wrc.com








