Loeb víťazí aj vo V. Británii

Štvrtok, 18 november 2010

Francúz Sebastien Loeb sa stal víťazom Rallye Veľkej Británie, záverečného podujatia 13dielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Pilot Citroënu C4 WRC zvíťazil až v 11 z 20 rýchlostných skúšok. Druhý v cieli bol Nór Petter Solberg a tretí Fín Mikko Hirvonen.

Sebastien Loeb
Ani vo V. Británii si Sebastien Loeb nenechal ujsť víťazstvo, ôsme v tomto roku

Fenomenálny Loeb už začiatkom októbra bol istým majstrom sveta po tom, čo zvíťazil na francúzskej rallye. Je to jeho siedmy titul v rade, keď od roku 2004 je nepretržite kráľom asfaltových i rozbitých a zaprášených ciest. So spolujazdcom Danielom Alenom je víťazstvo v britskej rallye ich ôsmym z trinástich tohtoročných. Zostávajúcich päť vyhrali: Latvala s Ogierom po dve a Hirvonen jednu. Britské prvenstvo je jeho 36. z 56, ktoré v seriáli odjazdil. Loeb je ozajstným kráľom, nielen súčasným, ale aj historickým!

Kráľ Loeb to však ani v Británii nemal ľahké. Po dvoch dňoch viedol pred Petterom Solbergom, ktorý bol celkom blízko k prvému víťazstvu po dlhých rokoch pôstu, len o necelých päť sekúnd. Nebol by to však "Sebastien I", keby nedokázal počas tretieho dňa udržať Nóra na uzde. V prvej RS tretieho dňa, dlhej takmer 30 kilometrov, zvýšil svoj náskok na P. Solberga na 6,7 sekundy. V tempe nepovolil ani na ďalších meraných úsekoch a v cieli bol jeho náskok vyše 19 sekúnd. Pred tretím, Mikkom Hirvonenom, bol Loebov náskok v cieli vyše jeden a pol minúty.

Francúzi a ich citroëny mali tento rok úžasnú sezónu. Získali titul majstra sveta jazdcov a vyhrali aj Pohár konštruktérov. Značku skvele reprezentovali okrem Loeba aj druhý pilot citroënu Španiel Sordo, úspech značky však zvýraznili aj Sebastien Ogier a Petter Solberg. Aj keď Ogier v Británii nedojazdil pre haváriu v druhý súťažný deň, vždy bol jedným z najrýchlejších a bojoval o špičkové umiestnenie.

Dobrú sezónu nemal Ford. Česť značky hájil najmä Latvala. Hirvonen totiž stratil formu, ktorú mal pred rokom, kedy bojoval s Loebom o titul. Vynikajúcu sezónu mal, naopak, majster sveta z roku 2003, ktorý sa po odstúpení Subaru z WRC našiel v Citroëne C4 až v tejto sezóne. Napriek tomu, že záver sezóny si financoval sám z vlastných prostriedkov. Raz darmo: vášeň býva často silnejšia ako peniaze. V prípade Pettera Solberga to zaručene funguje.

Presadzovať v rallye sa začína aj bývalý pilot formuly 1 Kimi Räikkönen. Keď sa udrží na ceste, potom aj výsledok zodpovedá jeho jazdeckým kvalitám. Dokázal to aj vo Veľkej Británii a v cieli bol ôsmy. V konečnom účtovaní seriálu obsadil veľmi uspokojivé desiate miesto a tak prvý rok jeho účinkovania vo WRC možno hodnotiť ako úspešné.

Na záver otázka: bude aj nástupca Citroëna C4 WRC, nový DS3 WRC, tak úspešný ako jeho predchodca? Dozvieme sa to už na Švédskej rallye, prvom podujatí sezóny 2011?

Výsledky Rallye Veľkej Británie

1. Sebastien LoebFranc./Citroën C43:14:54 hod
2. Petter SolbergNór./Citroën C4+19,1 s
3. Mikko HirvonenFín./Ford Focus+1:35,3 min
4. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Focus+1:53,3
5. Dani SordoŠpan./Citroën C4+2:12,2
6. Henning SolbergNór./Ford Focus+6:26,5
7. M. WilsonV. Brit./Ford Focus+8:37,8
8. K. RäikkönenFín./Citroën C4+10:27,9
9. M. ÖstbergNór./Subaru Impreza+12:13,7
10. A. MikkelsenNór./Subaru Impreza+14:01,2

Konečné poradie jazdcov v seriáli MS

1. Sebastien Loeb276 bodov
2. Jari-Matti Latvala171
3. Petter Solberg169
4. Sebastien Ogier167
5. Dani Sordo150
6. Mikko Hirvonen126
7. M. Wilson74
8. H. Solberg45
9. F. Villagra36
10. K. Räikkönen25

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën456 bodov
2. Ford337
3. Citroën Junior Team217
4. Stobart-Ford176
5. Munchi's Ford58

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.