Loeb víťazom aj pod Acropolou

Utorok, 03 jún 2008

Štvornásobný majster sveta Sébastien Loeb nenašiel premožiteľa ani v ďalšej súťaži majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, keď zvíťazil v gréckej rallye pred Petterom Solbergom a Mikkom Hirvonenom.

M. Hirvonen

V gréckej Rally Akropolis, v siedmej súťaži seriálu majstrovstiev sveta si aj tentoraz počínal suverénne Francúz Loeb, ktorý sa v štvrtej rýchlostnej skúške prebojoval do čela priebežného hodnotenia a potom si pozorne strážil svoje vedúce postavenie (stratil ho len na chvíľku, keď v RS 9 ho postihol defekt pneumatiky). Vyhral pred Nórom Petterom Solbergom na novej Impreze, ktorú Subaru nasadilo do seriálu v Grécku po prvý raz. A veľmi úspešne, keďže jazdec továrenského tímu sa s novým modelom postavil hneď na stupne víťazov. Solberg bol v cieli po 19. rýchlostných skúškach pomalší od Loeba o necelých sedemdesiat sekúnd, zatiaľ čo tretí Mikko Hirvonen strácal na Loeba takmer dve minúty.

Francúz vyhral napriek tomu, že v sobotu a v nedeľu nezvíťazil ani v jednej z 13 rýchlostných skúšok. Nezopakoval tak svoju dravosť z piatka, keď na prašných a kamenistých gréckych cestách bol najrýchlejší v štyroch zo siedmich rýchlostných testov. Hirvonen, do gréckej rallye vedúci jazdec priebežného poradia, si pomyselnú tretiu priečku vybojoval až v samotnom závere rallye, keď mu kameň na trati v deviatej RS poškodil zadný tlmič a stratil vyše pol minúty.

Väčšiu smolu mal ďalší z favoritov, Hirvonenov tímoví kolega Latvala, ktorý mal najprv problémy s hydraulikou a neskôr aj s turbodúchadlom. Dani Sordo, dvojka Citroënu, ktorý v polovici rallye vystriedal na čele Loeba, mal problémy s gréckymi kameňmi a prišiel o vedenie. V dobrom svetle sa predviedla aj druhá Impreza s Atkinsonom, keď vyhrali jednu rýchlostnú skúšku. Henninga Solberga, ďalšieho z veľkých hráčov, zradila technika, konkrétne motor a brat Pettera Solberga sa zo štvrtého priebežného miesta prepadol až na ôsmu priečku.

Náročné grécka trať poriadne miešala karty počas celých troch dní. Veľký stratég Loeb si však zachoval rozvahu a cit a zvíťazil. Statočne bojoval a aj vďaka novému autu skvele obstál Petter Solberg. Solberg, jeho Subaru, no najmä Loeb boli hlavnými hviezdami gréckej rallye, aj keď pochvalu sa skvelé výkony si zaslúžia všetci, čo bojovali na náročných gréckych tratiach. Platí to aj o Mikkovi Hirvonenovi, ktorý po bojovnom výkone sa predsa dostal na stupne víťazov. Ale aj o Estóncovi s menom Urmo Aava, ktorý ako netovárenský jazdec skončil štvrtý!

Výsledky

1. S. LoebFranc./Citröen C43:54:54,7 hod
2. P. SolbergNór./Subaru Impreza+1:09,5 min
3. M. HirvonenFín/Ford Focus+1:56,1
4. U. AavaEstón./Citröen C4+4:19,7
5. D. SordoŠpan./Citröen C4+4:49,4
6. M. WilsonV. Brit./Ford Focus+6:11,3
7. J.-M. LatvalaFín./Ford Focus+6:47,5
8. H. SolbergNór./Ford Focus+9:14,0
9. T. GardemaisterFín./+10:13,8
10. C. RautenbachZimbabwe/Citroen C4+13:29,1
11. P. AnderssonŠvéd./Suzuki WRC+13:52,5
12. K. A. QassimiSAE/Ford Focus+13:55,6
13. F. VillagraArg./ Ford Focus+18:30,2
14. M. OsbergŠvéd./Ford+49:01,7

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb50
2. M. Hirvonen49
3. C. Atkinson31
4. J. Latvala26
5. D. Sordó25
6. P. Solberg17
7. G. Galli 17
8. H. Solberg12
9. M. Wilson10
10. F. Villagra8
11. U. Aava6
12. C. Rautenbach5
13. F. Duval5
14. A. Mikkelsen4
15. T. Gardemeister2

Priebežnie poradie tímov

1. Ford81
2. Citroën79
3. Subaru50
4. Stobart37
5. Munchi's16
6. Suzuki10
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."