Loeb víťazom aj pod Acropolou

Utorok, 03 jún 2008

Štvornásobný majster sveta Sébastien Loeb nenašiel premožiteľa ani v ďalšej súťaži majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, keď zvíťazil v gréckej rallye pred Petterom Solbergom a Mikkom Hirvonenom.

M. Hirvonen

V gréckej Rally Akropolis, v siedmej súťaži seriálu majstrovstiev sveta si aj tentoraz počínal suverénne Francúz Loeb, ktorý sa v štvrtej rýchlostnej skúške prebojoval do čela priebežného hodnotenia a potom si pozorne strážil svoje vedúce postavenie (stratil ho len na chvíľku, keď v RS 9 ho postihol defekt pneumatiky). Vyhral pred Nórom Petterom Solbergom na novej Impreze, ktorú Subaru nasadilo do seriálu v Grécku po prvý raz. A veľmi úspešne, keďže jazdec továrenského tímu sa s novým modelom postavil hneď na stupne víťazov. Solberg bol v cieli po 19. rýchlostných skúškach pomalší od Loeba o necelých sedemdesiat sekúnd, zatiaľ čo tretí Mikko Hirvonen strácal na Loeba takmer dve minúty.

Francúz vyhral napriek tomu, že v sobotu a v nedeľu nezvíťazil ani v jednej z 13 rýchlostných skúšok. Nezopakoval tak svoju dravosť z piatka, keď na prašných a kamenistých gréckych cestách bol najrýchlejší v štyroch zo siedmich rýchlostných testov. Hirvonen, do gréckej rallye vedúci jazdec priebežného poradia, si pomyselnú tretiu priečku vybojoval až v samotnom závere rallye, keď mu kameň na trati v deviatej RS poškodil zadný tlmič a stratil vyše pol minúty.

Väčšiu smolu mal ďalší z favoritov, Hirvonenov tímoví kolega Latvala, ktorý mal najprv problémy s hydraulikou a neskôr aj s turbodúchadlom. Dani Sordo, dvojka Citroënu, ktorý v polovici rallye vystriedal na čele Loeba, mal problémy s gréckymi kameňmi a prišiel o vedenie. V dobrom svetle sa predviedla aj druhá Impreza s Atkinsonom, keď vyhrali jednu rýchlostnú skúšku. Henninga Solberga, ďalšieho z veľkých hráčov, zradila technika, konkrétne motor a brat Pettera Solberga sa zo štvrtého priebežného miesta prepadol až na ôsmu priečku.

Náročné grécka trať poriadne miešala karty počas celých troch dní. Veľký stratég Loeb si však zachoval rozvahu a cit a zvíťazil. Statočne bojoval a aj vďaka novému autu skvele obstál Petter Solberg. Solberg, jeho Subaru, no najmä Loeb boli hlavnými hviezdami gréckej rallye, aj keď pochvalu sa skvelé výkony si zaslúžia všetci, čo bojovali na náročných gréckych tratiach. Platí to aj o Mikkovi Hirvonenovi, ktorý po bojovnom výkone sa predsa dostal na stupne víťazov. Ale aj o Estóncovi s menom Urmo Aava, ktorý ako netovárenský jazdec skončil štvrtý!

Výsledky

1. S. LoebFranc./Citröen C43:54:54,7 hod
2. P. SolbergNór./Subaru Impreza+1:09,5 min
3. M. HirvonenFín/Ford Focus+1:56,1
4. U. AavaEstón./Citröen C4+4:19,7
5. D. SordoŠpan./Citröen C4+4:49,4
6. M. WilsonV. Brit./Ford Focus+6:11,3
7. J.-M. LatvalaFín./Ford Focus+6:47,5
8. H. SolbergNór./Ford Focus+9:14,0
9. T. GardemaisterFín./+10:13,8
10. C. RautenbachZimbabwe/Citroen C4+13:29,1
11. P. AnderssonŠvéd./Suzuki WRC+13:52,5
12. K. A. QassimiSAE/Ford Focus+13:55,6
13. F. VillagraArg./ Ford Focus+18:30,2
14. M. OsbergŠvéd./Ford+49:01,7

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb50
2. M. Hirvonen49
3. C. Atkinson31
4. J. Latvala26
5. D. Sordó25
6. P. Solberg17
7. G. Galli 17
8. H. Solberg12
9. M. Wilson10
10. F. Villagra8
11. U. Aava6
12. C. Rautenbach5
13. F. Duval5
14. A. Mikkelsen4
15. T. Gardemeister2

Priebežnie poradie tímov

1. Ford81
2. Citroën79
3. Subaru50
4. Stobart37
5. Munchi's16
6. Suzuki10
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5