Loeb víťazom aj pod Acropolou

Utorok, 03 jún 2008

Štvornásobný majster sveta Sébastien Loeb nenašiel premožiteľa ani v ďalšej súťaži majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, keď zvíťazil v gréckej rallye pred Petterom Solbergom a Mikkom Hirvonenom.

M. Hirvonen

V gréckej Rally Akropolis, v siedmej súťaži seriálu majstrovstiev sveta si aj tentoraz počínal suverénne Francúz Loeb, ktorý sa v štvrtej rýchlostnej skúške prebojoval do čela priebežného hodnotenia a potom si pozorne strážil svoje vedúce postavenie (stratil ho len na chvíľku, keď v RS 9 ho postihol defekt pneumatiky). Vyhral pred Nórom Petterom Solbergom na novej Impreze, ktorú Subaru nasadilo do seriálu v Grécku po prvý raz. A veľmi úspešne, keďže jazdec továrenského tímu sa s novým modelom postavil hneď na stupne víťazov. Solberg bol v cieli po 19. rýchlostných skúškach pomalší od Loeba o necelých sedemdesiat sekúnd, zatiaľ čo tretí Mikko Hirvonen strácal na Loeba takmer dve minúty.

Francúz vyhral napriek tomu, že v sobotu a v nedeľu nezvíťazil ani v jednej z 13 rýchlostných skúšok. Nezopakoval tak svoju dravosť z piatka, keď na prašných a kamenistých gréckych cestách bol najrýchlejší v štyroch zo siedmich rýchlostných testov. Hirvonen, do gréckej rallye vedúci jazdec priebežného poradia, si pomyselnú tretiu priečku vybojoval až v samotnom závere rallye, keď mu kameň na trati v deviatej RS poškodil zadný tlmič a stratil vyše pol minúty.

Väčšiu smolu mal ďalší z favoritov, Hirvonenov tímoví kolega Latvala, ktorý mal najprv problémy s hydraulikou a neskôr aj s turbodúchadlom. Dani Sordo, dvojka Citroënu, ktorý v polovici rallye vystriedal na čele Loeba, mal problémy s gréckymi kameňmi a prišiel o vedenie. V dobrom svetle sa predviedla aj druhá Impreza s Atkinsonom, keď vyhrali jednu rýchlostnú skúšku. Henninga Solberga, ďalšieho z veľkých hráčov, zradila technika, konkrétne motor a brat Pettera Solberga sa zo štvrtého priebežného miesta prepadol až na ôsmu priečku.

Náročné grécka trať poriadne miešala karty počas celých troch dní. Veľký stratég Loeb si však zachoval rozvahu a cit a zvíťazil. Statočne bojoval a aj vďaka novému autu skvele obstál Petter Solberg. Solberg, jeho Subaru, no najmä Loeb boli hlavnými hviezdami gréckej rallye, aj keď pochvalu sa skvelé výkony si zaslúžia všetci, čo bojovali na náročných gréckych tratiach. Platí to aj o Mikkovi Hirvonenovi, ktorý po bojovnom výkone sa predsa dostal na stupne víťazov. Ale aj o Estóncovi s menom Urmo Aava, ktorý ako netovárenský jazdec skončil štvrtý!

Výsledky

1. S. LoebFranc./Citröen C43:54:54,7 hod
2. P. SolbergNór./Subaru Impreza+1:09,5 min
3. M. HirvonenFín/Ford Focus+1:56,1
4. U. AavaEstón./Citröen C4+4:19,7
5. D. SordoŠpan./Citröen C4+4:49,4
6. M. WilsonV. Brit./Ford Focus+6:11,3
7. J.-M. LatvalaFín./Ford Focus+6:47,5
8. H. SolbergNór./Ford Focus+9:14,0
9. T. GardemaisterFín./+10:13,8
10. C. RautenbachZimbabwe/Citroen C4+13:29,1
11. P. AnderssonŠvéd./Suzuki WRC+13:52,5
12. K. A. QassimiSAE/Ford Focus+13:55,6
13. F. VillagraArg./ Ford Focus+18:30,2
14. M. OsbergŠvéd./Ford+49:01,7

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb50
2. M. Hirvonen49
3. C. Atkinson31
4. J. Latvala26
5. D. Sordó25
6. P. Solberg17
7. G. Galli 17
8. H. Solberg12
9. M. Wilson10
10. F. Villagra8
11. U. Aava6
12. C. Rautenbach5
13. F. Duval5
14. A. Mikkelsen4
15. T. Gardemeister2

Priebežnie poradie tímov

1. Ford81
2. Citroën79
3. Subaru50
4. Stobart37
5. Munchi's16
6. Suzuki10
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.