Loeb víťazom v Mexiku

Utorok, 13 marec 2012

Tretí diel seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, Rallye Mexiko, vyhral Francúz Loeb pred Fínom Hirvonenom a Nórom Petterom Solbergom. Pre Loeba je to v Mexiku už jeho šieste víťazstvo po sebe. Víťazstvom si upevnil aj priebežné poradie po troch súťažiach.

Loeb Alena Mexiko
Pomerne suverénne víťazstvo oslávila posádka Loeb/Alena, ako inak - šampanským

Úradujúci majster Sébastien Loeb ani teraz nezaváhal a stal sa šiestykrát po sebe víťazom Rallye Mexika. Tretej súťaže seriálu majstrovstiev sveta. K ôsmim titulom by tento rok tak rád pripojil ďalší titul majstra sveta, v čom by mu mohol zabrániť jeho tímový kolega z Citroënu Hirvonen, ale aj fínsky rýchlik Latvala.

Mari-Matti Latvala sa dokáže rýchlosťou vyrovnať Loebovi, chýba mu však Francúzova spoľahlivosť. Ak si ju Fín vylepší, môže vážne ohrozovať Loebovu obhajobu titulu. Potvrdil to aj na druhom tohtoročnom podujatí vo Švédsku, kde zvíťazil. V Mexiku však znovu havaroval a súťaž nedokončil.

Osemnásobný majster sveta Sébastien Loeb zvíťazil pred tímovým kolegom Fínom Mikkom Hirvonenom s náskokom 42,4 sekúnd – obaja na Citroëne. Tretí v cieli bol Nór Petter Solberg na Forde Fiesta. Sklamaním je až 8. miesto Sébastiena Ogiera, najmä však vypadnutie Latvalu pre haváriu a aj Daniho Sordu na Mini.

Po troch súťažiach - Monte Carlo, švédskej rallye a Mexiku - zvýšil Loeb svoj náskok na čele priebežného poradia na 16 bodov. Víťazstvo v Mexiku bolo jeho 69. v kariére v seriáli majstrovstiev sveta. Navyše dvojnásobným víťazstvom v Mexiku tím Citroënu potvrdil svoju suverenitu.

Seriál majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach bude mať pokračovanie 29. marca až 1. apríla s Portugalsku. Trinásťdielny seriál ukončí 8.-11. novembra španielska rallye.

Výsledky Rallye Mexiko (24 RS 407,87 km, celkom 1174 km)

Poradie jazdcov

1. S. Loeb/D.ElenaFranc./Mon. Citroën DS33:25:17,5 h
2. M Hirvonen/J. LehtinenFín./Citroën DS3+0:42,4 min
3. P. Solberg/Ch. PattersonNór./S. Ír./Ford Fiesta+2:11,4
4. M. Östberg/J. AnderssonNór./Švéd./Ford Fiesta+4:51,5
5. O. Tänak/K. SikkEst./Ford Fiesta+5:02,6
6. N. Al-Attijah/G. BernacchiniKat./Tal./Citroën DS3+6:41,4
7. A. Araújo/M. RamalhoPort/Mini+12:46,9
8. S. Ogier/J. IngrassiaFranc./Škoda Fabia+14:57,8
9. K. Block/A. GelsominoUSA/Ford Fiesta+22:26,8
10. R. Trivino/A. HaroMex./Špan./Ford Fiesta+23:30,7

Priebežné poradie jazdcov (po 3 z 13 podujatí)

1. Loeb66 bodov
2. Hirvonen50
3. Solberg47
4. Östberg28
5. J.-M. Latvala26
6. J. Novikov21
7. D. Sordo18
8. Tänak14
9. Al-Attijah9
10. F. Delecour8

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën108 bodov
2. Ford70
3. M- Sport Ford38
4. MINI (Angl.)26
5. Katar WRT (Kat.)8
6. Citroën Junior6

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.