Loeb znovu prepisoval históriu

Utorok, 17 marec 2009

Francúz Sebastien Loeb je už viac rokov kráľom svetových automobilových súťaží. Vyhral pomerne suverénne prvé dve tohtoročné podujatia. Zopakuje úspech z Írska a Nórska aj na Cypre?

Sebastien Loeb

Ani v treťom tohtoročnom podujatí seriálu majstrovstiev sveta rallye WRC nenašiel päťnásobný majster sveta Sebastien Loeb na Citroene C4 premožiteľa, keď triumfoval aj na Cypre a pripísal si tak tretie tohtoročné prvenstvo a 50. celkové v seriáli majstrovstiev sveta. Prepísal tak, po koľký raz už (?), históriu svetových rallye. A už sa teší, ako povedal po skončení cyperskej rallye, na 51. víťazstvo. Že by už na nasledujúcom podujatí v Portugalsku?

Miestom konania tretieho podujatia tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta WRC bol ostrov Cyprus. Počas piatku, soboty a nedele čakalo na posádky celkom štrnásť rýchlostných skúšok, v prvej etape v piatok šesť s celkovou dĺžkou 134 kilometrov. Zvláštnosťou cyperskej rallye bolo, že v piatok sa všetkých šesť RS jazdilo na asfalte, čo je parketa Loeba a jeho Citroëna C4, ďalšie dva dni potom na šotoline, a tá je doménou Fínov Hirvonena a Latvalu na Fordoch. Otázkou bolo, ako využije v prvý deň rallye svoju výhodu Francúz, či si vytvorí dostatočný náskok na to, aby po dva zostávajúce dni mohol už iba kontrolovať svoj náskok.

Loeb začal na Cypre pekne zostra. Už v prvom rýchlostnom teste nahnal na svojho tímového spolujazdca Španiela Sorda 13,5 sekúnd a Hirvonenovi nadelil ďalšie štyri desatiny. Po troch RS mal už pred Fínom náskok neuveriteľných 42 sekúnd a na konci prvého dňa už celú minútu. Vyhral prvých päť rýchlostných testov, až v šiestom zaostal za Sordom o 2,2 sekundy. Čo prinesie sobota a nedeľa a zvyšných osem RS, ktoré zostávali do cieľa rallye? Udrží si Loeb svoj náskok?

Fíni Hirvonen a Latvala vystrčili na šotoline svoje rožky, ale náskok Loeba znižovali iba veľmi pomaly. Francúz si dovolil dokonca vyhrať jednu rýchlostnú skúšku a šance na jeho ohrozenie slabli s blížiacim sa záverom rallye. Loeb si nakoniec svoj náskok pohodlne ustrážil pred Hirvonenom. Prekvapením na Cypre bol súkromný jazdec na vlastnom (!) aute, bývalý majster sveta Petter Solberg, ktorý odstúpením Subaru z majstrovstiev sveta stratil angažmán. Na kúpenej odstarožnej Xsare porazil okrem lídrov Citroënu a Forda všetky továrenské esá a vystúpil na pódium (!) vedľa Loeba a Hirvonena. Druhým veľkým prekvapením bol Švéd Patric Sandell. Na Fabii S2000 ako privátny jazdec obsadil celkové 9. miesto, čo je medzi WRC obrovský úspech značky Škoda i tohto talentovaného Švéda.

Výsledky Rallye Cyprus

1. S. Loeb 4:50:34,7 hod
2. M. Hirvonen +27,2 s
3. P. Solberg +1:49,4 min
4. D. Sordo +2:26,3
5. M. Wilson +6:41,0
6. C. Rautenbach +11:11,9
7. F. Villagra +13:18,5
8. K. A. Qassimi +13:44,1
9. P. Sandell +19:36,6
10. A. Araujo +19:54,9
11. N. Al-Attiyah +20:35,4
12. J. Latvala +22:24,3

Priebežné poradie jazdcov (po troch súťažiach)

1. S. Loeb 30 bodov
2. M. Hirvonen 22
3. D. Sordó 17
4. H. Solberg 10
5. P. Solberg 9
6. M. Wilson 8
7. J. Latvala 6
8. C. Atkinson 4
9. C. Rautenbach 3
10. S. Ogier 3
11. F. Villagra 2
12. K. Al Qassimi 2

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën 48 bodov
2. Ford 32
3. Stobart 22
4. Citroën Junior 11
5. Munchi's 3

Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.