Loeb znovu prepisoval históriu

Utorok, 17 marec 2009

Francúz Sebastien Loeb je už viac rokov kráľom svetových automobilových súťaží. Vyhral pomerne suverénne prvé dve tohtoročné podujatia. Zopakuje úspech z Írska a Nórska aj na Cypre?

Sebastien Loeb

Ani v treťom tohtoročnom podujatí seriálu majstrovstiev sveta rallye WRC nenašiel päťnásobný majster sveta Sebastien Loeb na Citroene C4 premožiteľa, keď triumfoval aj na Cypre a pripísal si tak tretie tohtoročné prvenstvo a 50. celkové v seriáli majstrovstiev sveta. Prepísal tak, po koľký raz už (?), históriu svetových rallye. A už sa teší, ako povedal po skončení cyperskej rallye, na 51. víťazstvo. Že by už na nasledujúcom podujatí v Portugalsku?

Miestom konania tretieho podujatia tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta WRC bol ostrov Cyprus. Počas piatku, soboty a nedele čakalo na posádky celkom štrnásť rýchlostných skúšok, v prvej etape v piatok šesť s celkovou dĺžkou 134 kilometrov. Zvláštnosťou cyperskej rallye bolo, že v piatok sa všetkých šesť RS jazdilo na asfalte, čo je parketa Loeba a jeho Citroëna C4, ďalšie dva dni potom na šotoline, a tá je doménou Fínov Hirvonena a Latvalu na Fordoch. Otázkou bolo, ako využije v prvý deň rallye svoju výhodu Francúz, či si vytvorí dostatočný náskok na to, aby po dva zostávajúce dni mohol už iba kontrolovať svoj náskok.

Loeb začal na Cypre pekne zostra. Už v prvom rýchlostnom teste nahnal na svojho tímového spolujazdca Španiela Sorda 13,5 sekúnd a Hirvonenovi nadelil ďalšie štyri desatiny. Po troch RS mal už pred Fínom náskok neuveriteľných 42 sekúnd a na konci prvého dňa už celú minútu. Vyhral prvých päť rýchlostných testov, až v šiestom zaostal za Sordom o 2,2 sekundy. Čo prinesie sobota a nedeľa a zvyšných osem RS, ktoré zostávali do cieľa rallye? Udrží si Loeb svoj náskok?

Fíni Hirvonen a Latvala vystrčili na šotoline svoje rožky, ale náskok Loeba znižovali iba veľmi pomaly. Francúz si dovolil dokonca vyhrať jednu rýchlostnú skúšku a šance na jeho ohrozenie slabli s blížiacim sa záverom rallye. Loeb si nakoniec svoj náskok pohodlne ustrážil pred Hirvonenom. Prekvapením na Cypre bol súkromný jazdec na vlastnom (!) aute, bývalý majster sveta Petter Solberg, ktorý odstúpením Subaru z majstrovstiev sveta stratil angažmán. Na kúpenej odstarožnej Xsare porazil okrem lídrov Citroënu a Forda všetky továrenské esá a vystúpil na pódium (!) vedľa Loeba a Hirvonena. Druhým veľkým prekvapením bol Švéd Patric Sandell. Na Fabii S2000 ako privátny jazdec obsadil celkové 9. miesto, čo je medzi WRC obrovský úspech značky Škoda i tohto talentovaného Švéda.

Výsledky Rallye Cyprus

1. S. Loeb 4:50:34,7 hod
2. M. Hirvonen +27,2 s
3. P. Solberg +1:49,4 min
4. D. Sordo +2:26,3
5. M. Wilson +6:41,0
6. C. Rautenbach +11:11,9
7. F. Villagra +13:18,5
8. K. A. Qassimi +13:44,1
9. P. Sandell +19:36,6
10. A. Araujo +19:54,9
11. N. Al-Attiyah +20:35,4
12. J. Latvala +22:24,3

Priebežné poradie jazdcov (po troch súťažiach)

1. S. Loeb 30 bodov
2. M. Hirvonen 22
3. D. Sordó 17
4. H. Solberg 10
5. P. Solberg 9
6. M. Wilson 8
7. J. Latvala 6
8. C. Atkinson 4
9. C. Rautenbach 3
10. S. Ogier 3
11. F. Villagra 2
12. K. Al Qassimi 2

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën 48 bodov
2. Ford 32
3. Stobart 22
4. Citroën Junior 11
5. Munchi's 3

Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.