Loeb znovu prepisoval históriu

Utorok, 17 marec 2009

Francúz Sebastien Loeb je už viac rokov kráľom svetových automobilových súťaží. Vyhral pomerne suverénne prvé dve tohtoročné podujatia. Zopakuje úspech z Írska a Nórska aj na Cypre?

Sebastien Loeb

Ani v treťom tohtoročnom podujatí seriálu majstrovstiev sveta rallye WRC nenašiel päťnásobný majster sveta Sebastien Loeb na Citroene C4 premožiteľa, keď triumfoval aj na Cypre a pripísal si tak tretie tohtoročné prvenstvo a 50. celkové v seriáli majstrovstiev sveta. Prepísal tak, po koľký raz už (?), históriu svetových rallye. A už sa teší, ako povedal po skončení cyperskej rallye, na 51. víťazstvo. Že by už na nasledujúcom podujatí v Portugalsku?

Miestom konania tretieho podujatia tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta WRC bol ostrov Cyprus. Počas piatku, soboty a nedele čakalo na posádky celkom štrnásť rýchlostných skúšok, v prvej etape v piatok šesť s celkovou dĺžkou 134 kilometrov. Zvláštnosťou cyperskej rallye bolo, že v piatok sa všetkých šesť RS jazdilo na asfalte, čo je parketa Loeba a jeho Citroëna C4, ďalšie dva dni potom na šotoline, a tá je doménou Fínov Hirvonena a Latvalu na Fordoch. Otázkou bolo, ako využije v prvý deň rallye svoju výhodu Francúz, či si vytvorí dostatočný náskok na to, aby po dva zostávajúce dni mohol už iba kontrolovať svoj náskok.

Loeb začal na Cypre pekne zostra. Už v prvom rýchlostnom teste nahnal na svojho tímového spolujazdca Španiela Sorda 13,5 sekúnd a Hirvonenovi nadelil ďalšie štyri desatiny. Po troch RS mal už pred Fínom náskok neuveriteľných 42 sekúnd a na konci prvého dňa už celú minútu. Vyhral prvých päť rýchlostných testov, až v šiestom zaostal za Sordom o 2,2 sekundy. Čo prinesie sobota a nedeľa a zvyšných osem RS, ktoré zostávali do cieľa rallye? Udrží si Loeb svoj náskok?

Fíni Hirvonen a Latvala vystrčili na šotoline svoje rožky, ale náskok Loeba znižovali iba veľmi pomaly. Francúz si dovolil dokonca vyhrať jednu rýchlostnú skúšku a šance na jeho ohrozenie slabli s blížiacim sa záverom rallye. Loeb si nakoniec svoj náskok pohodlne ustrážil pred Hirvonenom. Prekvapením na Cypre bol súkromný jazdec na vlastnom (!) aute, bývalý majster sveta Petter Solberg, ktorý odstúpením Subaru z majstrovstiev sveta stratil angažmán. Na kúpenej odstarožnej Xsare porazil okrem lídrov Citroënu a Forda všetky továrenské esá a vystúpil na pódium (!) vedľa Loeba a Hirvonena. Druhým veľkým prekvapením bol Švéd Patric Sandell. Na Fabii S2000 ako privátny jazdec obsadil celkové 9. miesto, čo je medzi WRC obrovský úspech značky Škoda i tohto talentovaného Švéda.

Výsledky Rallye Cyprus

1. S. Loeb 4:50:34,7 hod
2. M. Hirvonen +27,2 s
3. P. Solberg +1:49,4 min
4. D. Sordo +2:26,3
5. M. Wilson +6:41,0
6. C. Rautenbach +11:11,9
7. F. Villagra +13:18,5
8. K. A. Qassimi +13:44,1
9. P. Sandell +19:36,6
10. A. Araujo +19:54,9
11. N. Al-Attiyah +20:35,4
12. J. Latvala +22:24,3

Priebežné poradie jazdcov (po troch súťažiach)

1. S. Loeb 30 bodov
2. M. Hirvonen 22
3. D. Sordó 17
4. H. Solberg 10
5. P. Solberg 9
6. M. Wilson 8
7. J. Latvala 6
8. C. Atkinson 4
9. C. Rautenbach 3
10. S. Ogier 3
11. F. Villagra 2
12. K. Al Qassimi 2

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën 48 bodov
2. Ford 32
3. Stobart 22
4. Citroën Junior 11
5. Munchi's 3

Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb Sebastien Loeb
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.