Monte Carlo: scenár sa opakuje - Loeb

Pondelok, 23 január 2012

Otváracou súťažou trinásťdielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach je v tomto roku Rallye Monte Carlo, ktorú znovu zaradili do seriálu WRC. Pokračuje sa tak v tradícii začatej v roku 1911 a nevybočuje z nej ani osemnásobný majster sveta v rallye Francúz Sébastien Loeb, ktorý tu doteraz vyhral päťkrát a šieste víťazstvo získal práve teraz.

Sebastien Loeb Citroen
Sébastien Loeb suverénne vykročil aj do novej sezóny a na tratiach Monte Carla vyhral

Súťaž v okolí Monte Carla rozdelili do piatich etáp. Iba v prvej bol Loebovi vážnym súperom Fín Latvala s Fiestou, ktorý však po chybe havaroval a tak sa začal odvíjať známy scenár Loeb verzus zvyšok sveta. Druhý Fín z bývalého tímu Ford, Mikko Hirvonen, odišiel k Citroënu a s novým autom sa pravdepodobne ešte nezžil, takže z niekdajšieho najväčšieho súpera Loeba je momentálne štatista, ktorý bojuje zatiaľ len o stupeň víťazov. Zmeniť sa to však môže už na ďalšej súťaži vo Švédsku v prvej polovici februára, kde Fín bude mať na snehu veľkú šancu zasiahnuť do boja o víťazstvo.

Vážnejším súperom Loeba na cestách Monte Carla boli Španiel Dani Sordo na Mini a Nór Petter Solberg na Forde Fiesta. Loeb si však už počas druhej etapy vytvoril dostatočný náskok na to, aby mohol v pokoji dojazdiť až do cieľa, ktorý bol v piaty deň rallye. Ukázalo sa však, že aj keď si mohol dovoliť pomalšie tempo na meraných úsekoch, asi to nedokáže, keď buď vyhrával rýchlostné skúšky, alebo za víťazmi zaostával len minimálne. V cieli bol jeho náskok pred druhým Sordom dve a trištvrte minúty, pred tretím P. Solbergom tri a štvrť minúty a štvrtým Hirvonenom vyše štyri minúty.

Piaty v cieli, Rus Novikov, sa tentoraz vyhol obvyklým haváriám a skončil piaty. Potlesk si zaslúži v cieli šiesty päťdesiatnik Francúz Delecour, ktorú po desiatich rokoch znovu sadol do súťažného auta a jazdil skvele. Navyše v posledne rýchlostnej skúške urobil nebývalé gesto, keď miesto za volantom uvoľnil spolujazdcovi Savignonimu ( - 52 sekúnd v cieli tejto RS na víťaza).

V Monte Carlo štartovala aj slovenská posádka Melichárek/Bacigal na Peugeote 207 S2000, ktorej patrilo v cieli celkové 21. miesto a 5. v triede.

Druhé kolo seriálu majstrovstiev sveta rallye WRC pokračuje Švédskou rallye 9. až 12. februára.

Výsledky Rallye Monte Carlo

1. Sébastien Loeb / Daniel ElenaCitroën DS3 WRC4:32:39,9 hod
2. Dani Sordo / Carlos Del BarrioMini Cooper WRC+2:45,5 min
3. Petter Solberg / Chris PattersonFord Fiesta RS WRC+3:14,2 min
4. Mikko Hirvonen / Jarmo LehtinenCitroën DS3 WRC+4:06,8 min
5. Jevgenij Novikov / Denis GiraudetFord Fiesta RS WRC+6:03,4 min
6. Francois Delecour / Dominique SavignoniFord Fiesta RS WRC+7:47,9 min
7. Pierre Campana / Sabrina de CastelliMini Cooper WRC+8:31,4 min
8. Ott Tänak / Kuldar SikkFord Fiesta RS WRC+10:34,6 min
9. Martin Prokop / Zdeněk HrůzaFord Fiesta RS WRC+16:10,7 min
10. Armindo Araujo / Miguel RamalhoMini Cooper WRC+16:16,6 min

Priebežné poradie jazdcov (po 1. súťaži)

1. Sébastien Loeb (Franc.)28 bodov
2. Dani Sordo (Špan.)18 b
3. Petter Solberg (Nór.)15 b
4. Mikko Hirvonen (Fín.)14 b
5. Jevgenij Novikov (Rus.)11 b
6. Francois Delecour (Franc.)8 b
7. Pierre Campana (Franc.)6 b
8. Ott Tänak (Estón.)4 b
9. Martin Prokop (ČR)2 b
10. Armindo Araujo (Portug.)1 b

Sebastien Loeb Citroen Sebastien Loeb Rallye M. Carlo
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."