Na nemeckej rallye triumfoval Dani Sordo

Pondelok, 26 august 2013

Dlho to na nemeckej rallye vyzeralo tak, že Francúz Sebastien Ogier pocestuje do vlasti s titulom majstra sveta. V predstihu, štyri podujatia pred koncom 13-dielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Jazdecká chyba a následná havária však ukončila nádej na prvý titul pre ambiciózneho Francúza. V dramatickom závere sa z úspechu nakoniec tešil Španiel Dani Sordo. Druhý skončil Belgičan Neuville a tretí Fín Hirvonen.

Rallye Nemecka
Skákalo sa aj na nemeckej rallye, aj keď menej často ako prednedávnom vo Fínsku

Blízko k prvému víťazstvu v seriáli WRC mal Belgičan Neuville, ktorý pred posledným meraným úsekom, tzv. Power Stage, strácal na vedúceho Španiela Sordu tri sekundy. V snahe dostať sa pred neho urobil jazdeckú chybu, stratil 54 sekúnd a zostal druhý. Dani Sordo tak po prvý raz v kariére ochutnal víťazstvo v seriáli WRC.

Hirvonenovi, od ktorého si v Citroëne po odchode Loeba (absolvoval tri podujatia, posledným rozlúčkovým bude Rallye Francúzska začiatkom októbra) veľa sľuboval, sa vyslovene nedarí. V Nemecku síce skončil tretí, ale Francúzi očakávali od neho víťazstvá a titul majstra sveta. A naň Hirvonen tento rok určite nedosiahne.

Francúz Sebastiern Ogier, líder seriálu a najhorúcejší kandidát na titul tohtoročného majstra sveta začal v Nemecku veľmi dobre, ale až príliš zostra. Vyhral prvé dve rýchlostné skúšky a po prvom dni viedol pred Fínom Latvalom o takmer šesť sekúnd. Nasledujúci deň však havaroval a zo súťaže odstúpil. Neskôr využil pravidlo Super rallye, vrátil sa, ale podľa tohto pravidla sa mu ku každej RS prirátava päť minút k času víťaza RS a stratil nádej na dobré umiestnenie.

Ogier potom jazdil opatrnejšie, ale jazdenie mu evidentne zachutilo a v závere popustil uzdu a 11. a 12. RS vyhral. Spolu z 15 meraných úsekov vyhral štyri a v nemeckej rallye obsadil 17. miesto so stratou takmer 27 minút na víťazného Sorda, ktorý bol úspešný v troch RS. Tri rýchlostné skúšky vyhral aj Belgičan Neuville a dvakrát úspešný bol Fín Latvala.

Nemeckú rallye poznamenala aj tragická nehoda posádky, ktorá štartovala v sprievodnom podujatí. Holandská posádka haváriu neprežila. Stalo sa to v RS 14, ktorú potom organizátori zrušili.

Skvele si v Nemecku viedol český pilot Martin Prokop, ktorý skončil štvrtý, najlepšie v kariére jazdca WRC a v priebežnom poradí mu patrí ôsma priečka. Podobný úspech zaznamenal aj Robert Kubica, bývalý jazdec formuly 1. Naopak, nespokojný s výsledkom môže byť Fín Latvala, ale aj Nór Östberg. Obsadili siedme a deviate priečky, čo ich menám nesvedčí.

V Nemecku štartovala aj posádka zo Slovenska Kočí-Starý. Ešte krátko pred koncom rallye boli na 27. mieste, v konečných výsledkoch však už nefigurovali.

Ogier si na korunováciu za majstra sveta bude musieť počkať minimálne do 15. septembra, kedy je na programe desiate podujatie seriálu – Rallye Austrália.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Dani SordoŠpan./Citroën DS33:15:19,4 hod
2. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta RS+53 s
3. Mikko HirvonenFín./Citroën DS3+2:36,1 min
4. Martin ProkopČR/Ford Fiesta RS+8:00,8
5. Robert KubicaPoľ./Citroën DS3+9:01,3
6. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta RS+9:14,2
7. J.-M. LatvalaFín./VW Polo-R+9:55,0
8. H. PaddonN. Zéland/Fabia S2000+13:01,2
9. M. ÖstbergNór./Ford Fiesta+13:28,1
10. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta+15:17,9

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sébastien Ogier184 bodov
2. Thierry Neuville109
3. Jari-Matti Latvala98
4. Dani Sordo96
5. Mikko Hirvonen88
6. Sébastien Loeb68(z troch podujatí)
7. Matzs. Östberg67
8. Martin Prokop49
9. Jevgenij Novikov40
10.Nasser Al-Attiyah30

Rallye Nemecka Dani Sordo Dani Sordo
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.