Na nemeckej rallye triumfoval Dani Sordo

Pondelok, 26 august 2013

Dlho to na nemeckej rallye vyzeralo tak, že Francúz Sebastien Ogier pocestuje do vlasti s titulom majstra sveta. V predstihu, štyri podujatia pred koncom 13-dielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Jazdecká chyba a následná havária však ukončila nádej na prvý titul pre ambiciózneho Francúza. V dramatickom závere sa z úspechu nakoniec tešil Španiel Dani Sordo. Druhý skončil Belgičan Neuville a tretí Fín Hirvonen.

Rallye Nemecka
Skákalo sa aj na nemeckej rallye, aj keď menej často ako prednedávnom vo Fínsku

Blízko k prvému víťazstvu v seriáli WRC mal Belgičan Neuville, ktorý pred posledným meraným úsekom, tzv. Power Stage, strácal na vedúceho Španiela Sordu tri sekundy. V snahe dostať sa pred neho urobil jazdeckú chybu, stratil 54 sekúnd a zostal druhý. Dani Sordo tak po prvý raz v kariére ochutnal víťazstvo v seriáli WRC.

Hirvonenovi, od ktorého si v Citroëne po odchode Loeba (absolvoval tri podujatia, posledným rozlúčkovým bude Rallye Francúzska začiatkom októbra) veľa sľuboval, sa vyslovene nedarí. V Nemecku síce skončil tretí, ale Francúzi očakávali od neho víťazstvá a titul majstra sveta. A naň Hirvonen tento rok určite nedosiahne.

Francúz Sebastiern Ogier, líder seriálu a najhorúcejší kandidát na titul tohtoročného majstra sveta začal v Nemecku veľmi dobre, ale až príliš zostra. Vyhral prvé dve rýchlostné skúšky a po prvom dni viedol pred Fínom Latvalom o takmer šesť sekúnd. Nasledujúci deň však havaroval a zo súťaže odstúpil. Neskôr využil pravidlo Super rallye, vrátil sa, ale podľa tohto pravidla sa mu ku každej RS prirátava päť minút k času víťaza RS a stratil nádej na dobré umiestnenie.

Ogier potom jazdil opatrnejšie, ale jazdenie mu evidentne zachutilo a v závere popustil uzdu a 11. a 12. RS vyhral. Spolu z 15 meraných úsekov vyhral štyri a v nemeckej rallye obsadil 17. miesto so stratou takmer 27 minút na víťazného Sorda, ktorý bol úspešný v troch RS. Tri rýchlostné skúšky vyhral aj Belgičan Neuville a dvakrát úspešný bol Fín Latvala.

Nemeckú rallye poznamenala aj tragická nehoda posádky, ktorá štartovala v sprievodnom podujatí. Holandská posádka haváriu neprežila. Stalo sa to v RS 14, ktorú potom organizátori zrušili.

Skvele si v Nemecku viedol český pilot Martin Prokop, ktorý skončil štvrtý, najlepšie v kariére jazdca WRC a v priebežnom poradí mu patrí ôsma priečka. Podobný úspech zaznamenal aj Robert Kubica, bývalý jazdec formuly 1. Naopak, nespokojný s výsledkom môže byť Fín Latvala, ale aj Nór Östberg. Obsadili siedme a deviate priečky, čo ich menám nesvedčí.

V Nemecku štartovala aj posádka zo Slovenska Kočí-Starý. Ešte krátko pred koncom rallye boli na 27. mieste, v konečných výsledkoch však už nefigurovali.

Ogier si na korunováciu za majstra sveta bude musieť počkať minimálne do 15. septembra, kedy je na programe desiate podujatie seriálu – Rallye Austrália.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Dani SordoŠpan./Citroën DS33:15:19,4 hod
2. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta RS+53 s
3. Mikko HirvonenFín./Citroën DS3+2:36,1 min
4. Martin ProkopČR/Ford Fiesta RS+8:00,8
5. Robert KubicaPoľ./Citroën DS3+9:01,3
6. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta RS+9:14,2
7. J.-M. LatvalaFín./VW Polo-R+9:55,0
8. H. PaddonN. Zéland/Fabia S2000+13:01,2
9. M. ÖstbergNór./Ford Fiesta+13:28,1
10. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta+15:17,9

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sébastien Ogier184 bodov
2. Thierry Neuville109
3. Jari-Matti Latvala98
4. Dani Sordo96
5. Mikko Hirvonen88
6. Sébastien Loeb68(z troch podujatí)
7. Matzs. Östberg67
8. Martin Prokop49
9. Jevgenij Novikov40
10.Nasser Al-Attiyah30

Rallye Nemecka Dani Sordo Dani Sordo
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.