Na nemeckej rallye triumfoval Dani Sordo

Pondelok, 26 august 2013

Dlho to na nemeckej rallye vyzeralo tak, že Francúz Sebastien Ogier pocestuje do vlasti s titulom majstra sveta. V predstihu, štyri podujatia pred koncom 13-dielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Jazdecká chyba a následná havária však ukončila nádej na prvý titul pre ambiciózneho Francúza. V dramatickom závere sa z úspechu nakoniec tešil Španiel Dani Sordo. Druhý skončil Belgičan Neuville a tretí Fín Hirvonen.

Rallye Nemecka
Skákalo sa aj na nemeckej rallye, aj keď menej často ako prednedávnom vo Fínsku

Blízko k prvému víťazstvu v seriáli WRC mal Belgičan Neuville, ktorý pred posledným meraným úsekom, tzv. Power Stage, strácal na vedúceho Španiela Sordu tri sekundy. V snahe dostať sa pred neho urobil jazdeckú chybu, stratil 54 sekúnd a zostal druhý. Dani Sordo tak po prvý raz v kariére ochutnal víťazstvo v seriáli WRC.

Hirvonenovi, od ktorého si v Citroëne po odchode Loeba (absolvoval tri podujatia, posledným rozlúčkovým bude Rallye Francúzska začiatkom októbra) veľa sľuboval, sa vyslovene nedarí. V Nemecku síce skončil tretí, ale Francúzi očakávali od neho víťazstvá a titul majstra sveta. A naň Hirvonen tento rok určite nedosiahne.

Francúz Sebastiern Ogier, líder seriálu a najhorúcejší kandidát na titul tohtoročného majstra sveta začal v Nemecku veľmi dobre, ale až príliš zostra. Vyhral prvé dve rýchlostné skúšky a po prvom dni viedol pred Fínom Latvalom o takmer šesť sekúnd. Nasledujúci deň však havaroval a zo súťaže odstúpil. Neskôr využil pravidlo Super rallye, vrátil sa, ale podľa tohto pravidla sa mu ku každej RS prirátava päť minút k času víťaza RS a stratil nádej na dobré umiestnenie.

Ogier potom jazdil opatrnejšie, ale jazdenie mu evidentne zachutilo a v závere popustil uzdu a 11. a 12. RS vyhral. Spolu z 15 meraných úsekov vyhral štyri a v nemeckej rallye obsadil 17. miesto so stratou takmer 27 minút na víťazného Sorda, ktorý bol úspešný v troch RS. Tri rýchlostné skúšky vyhral aj Belgičan Neuville a dvakrát úspešný bol Fín Latvala.

Nemeckú rallye poznamenala aj tragická nehoda posádky, ktorá štartovala v sprievodnom podujatí. Holandská posádka haváriu neprežila. Stalo sa to v RS 14, ktorú potom organizátori zrušili.

Skvele si v Nemecku viedol český pilot Martin Prokop, ktorý skončil štvrtý, najlepšie v kariére jazdca WRC a v priebežnom poradí mu patrí ôsma priečka. Podobný úspech zaznamenal aj Robert Kubica, bývalý jazdec formuly 1. Naopak, nespokojný s výsledkom môže byť Fín Latvala, ale aj Nór Östberg. Obsadili siedme a deviate priečky, čo ich menám nesvedčí.

V Nemecku štartovala aj posádka zo Slovenska Kočí-Starý. Ešte krátko pred koncom rallye boli na 27. mieste, v konečných výsledkoch však už nefigurovali.

Ogier si na korunováciu za majstra sveta bude musieť počkať minimálne do 15. septembra, kedy je na programe desiate podujatie seriálu – Rallye Austrália.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Dani SordoŠpan./Citroën DS33:15:19,4 hod
2. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta RS+53 s
3. Mikko HirvonenFín./Citroën DS3+2:36,1 min
4. Martin ProkopČR/Ford Fiesta RS+8:00,8
5. Robert KubicaPoľ./Citroën DS3+9:01,3
6. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta RS+9:14,2
7. J.-M. LatvalaFín./VW Polo-R+9:55,0
8. H. PaddonN. Zéland/Fabia S2000+13:01,2
9. M. ÖstbergNór./Ford Fiesta+13:28,1
10. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta+15:17,9

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sébastien Ogier184 bodov
2. Thierry Neuville109
3. Jari-Matti Latvala98
4. Dani Sordo96
5. Mikko Hirvonen88
6. Sébastien Loeb68(z troch podujatí)
7. Matzs. Östberg67
8. Martin Prokop49
9. Jevgenij Novikov40
10.Nasser Al-Attiyah30

Rallye Nemecka Dani Sordo Dani Sordo
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.