Na nemeckej rallye triumfoval Dani Sordo

Pondelok, 26 august 2013

Dlho to na nemeckej rallye vyzeralo tak, že Francúz Sebastien Ogier pocestuje do vlasti s titulom majstra sveta. V predstihu, štyri podujatia pred koncom 13-dielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Jazdecká chyba a následná havária však ukončila nádej na prvý titul pre ambiciózneho Francúza. V dramatickom závere sa z úspechu nakoniec tešil Španiel Dani Sordo. Druhý skončil Belgičan Neuville a tretí Fín Hirvonen.

Rallye Nemecka
Skákalo sa aj na nemeckej rallye, aj keď menej často ako prednedávnom vo Fínsku

Blízko k prvému víťazstvu v seriáli WRC mal Belgičan Neuville, ktorý pred posledným meraným úsekom, tzv. Power Stage, strácal na vedúceho Španiela Sordu tri sekundy. V snahe dostať sa pred neho urobil jazdeckú chybu, stratil 54 sekúnd a zostal druhý. Dani Sordo tak po prvý raz v kariére ochutnal víťazstvo v seriáli WRC.

Hirvonenovi, od ktorého si v Citroëne po odchode Loeba (absolvoval tri podujatia, posledným rozlúčkovým bude Rallye Francúzska začiatkom októbra) veľa sľuboval, sa vyslovene nedarí. V Nemecku síce skončil tretí, ale Francúzi očakávali od neho víťazstvá a titul majstra sveta. A naň Hirvonen tento rok určite nedosiahne.

Francúz Sebastiern Ogier, líder seriálu a najhorúcejší kandidát na titul tohtoročného majstra sveta začal v Nemecku veľmi dobre, ale až príliš zostra. Vyhral prvé dve rýchlostné skúšky a po prvom dni viedol pred Fínom Latvalom o takmer šesť sekúnd. Nasledujúci deň však havaroval a zo súťaže odstúpil. Neskôr využil pravidlo Super rallye, vrátil sa, ale podľa tohto pravidla sa mu ku každej RS prirátava päť minút k času víťaza RS a stratil nádej na dobré umiestnenie.

Ogier potom jazdil opatrnejšie, ale jazdenie mu evidentne zachutilo a v závere popustil uzdu a 11. a 12. RS vyhral. Spolu z 15 meraných úsekov vyhral štyri a v nemeckej rallye obsadil 17. miesto so stratou takmer 27 minút na víťazného Sorda, ktorý bol úspešný v troch RS. Tri rýchlostné skúšky vyhral aj Belgičan Neuville a dvakrát úspešný bol Fín Latvala.

Nemeckú rallye poznamenala aj tragická nehoda posádky, ktorá štartovala v sprievodnom podujatí. Holandská posádka haváriu neprežila. Stalo sa to v RS 14, ktorú potom organizátori zrušili.

Skvele si v Nemecku viedol český pilot Martin Prokop, ktorý skončil štvrtý, najlepšie v kariére jazdca WRC a v priebežnom poradí mu patrí ôsma priečka. Podobný úspech zaznamenal aj Robert Kubica, bývalý jazdec formuly 1. Naopak, nespokojný s výsledkom môže byť Fín Latvala, ale aj Nór Östberg. Obsadili siedme a deviate priečky, čo ich menám nesvedčí.

V Nemecku štartovala aj posádka zo Slovenska Kočí-Starý. Ešte krátko pred koncom rallye boli na 27. mieste, v konečných výsledkoch však už nefigurovali.

Ogier si na korunováciu za majstra sveta bude musieť počkať minimálne do 15. septembra, kedy je na programe desiate podujatie seriálu – Rallye Austrália.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Dani SordoŠpan./Citroën DS33:15:19,4 hod
2. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta RS+53 s
3. Mikko HirvonenFín./Citroën DS3+2:36,1 min
4. Martin ProkopČR/Ford Fiesta RS+8:00,8
5. Robert KubicaPoľ./Citroën DS3+9:01,3
6. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta RS+9:14,2
7. J.-M. LatvalaFín./VW Polo-R+9:55,0
8. H. PaddonN. Zéland/Fabia S2000+13:01,2
9. M. ÖstbergNór./Ford Fiesta+13:28,1
10. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta+15:17,9

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sébastien Ogier184 bodov
2. Thierry Neuville109
3. Jari-Matti Latvala98
4. Dani Sordo96
5. Mikko Hirvonen88
6. Sébastien Loeb68(z troch podujatí)
7. Matzs. Östberg67
8. Martin Prokop49
9. Jevgenij Novikov40
10.Nasser Al-Attiyah30

Rallye Nemecka Dani Sordo Dani Sordo
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5