Na Rallye Nemecka triumf Estónca Tänaka

Pondelok, 20 august 2018

Nemeckú rallye, deviate podujatie seriálu majstrovstiev sveta WRC, vyhral estónsky jazdec Ott Tänak na automobile Toyota Yaris. Druhý skončil Thierry Neuville na Hyundai i20 a tretí v cieli bol Fín Esapekka Lappi na rovnakom aute ako víťaz.

Ott Tanak v Nemcku
Estónsky jazdec Ott Tänak triumfoval na nemeckej rallye. V seriáli WRC je tretí.

Rallye Nemecko sa stalo korisťou estónskeho jazdca Ott Tänaka. Estónec Tänak tak obhájil minuloročné víťazstvo. Triumf ma nemeckej rallye je jeho tretie víťazstvo v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta.

Tänak s Toyotou viedol od prvé dňa rallye a úspešne odvrátil v záverečných rýchlostných skúškach vedúce postavenie pred dotierajúcim Belgičanom Thierry Neuvilleom . Vedúci muž seriálu sa v záverečný deň pokúšal zlikvidovať Tänakov náskok, strata bola však tak veľká a Estónec jazdil spoľahlivo a bez chýb, takže jeho náskok iba znížil na 39,2 sekundy. Tretí v cieli bol ďalší jazdec na Toyote Yaris, Fín Esapekka Lappi.

Naďalej sa príliš nedarí minuloročnému majstrovi sveta Sebastienovi Ogierovi, ktorý, ktorý v druhom súťažnom dni po defekte pneumatiky veľa stratil a do boja o víťazstvo v Nemecku už nezasiahol.

Víťazstvo v kategórii WRC2 patrí českému jazdcovi Janu Kopeckému. Kopecký v absolútnom hodnotení skončil v Nemecku deviaty. Vo WRC2 vedie aj priebežne, keď doteraz vyhral štyrikrát: v Monte Carlo, na Cosike, Sardínii a teraz v Nemecku.

Ďalším v poradí desiatym podujatím 13dielneho seriálu bude v dňoch od 13. do 16. septembra Rallye Turecka.

Výsledky nemeckej rallye

1. Tänak/JärveojaEst.Toyota Yaris3:03:36,9
2. Neuville/GilsoulBelg./Hyundai i20+39,2 s
3. Lappi/FermFín./Toyota Yaris+1:00,9 min
4. Ogier/IngrassiaFranc./Ford Fiesta+1:34,3
5. Suninen/MarkkulaFín./Ford Fiesta+2:02,9
6. Mikkelsen/JaegerNór./Hyundai i20+2:13,8
...
9. Kopecký /DresslerČR/Škoda Fabia R5+13:12,8

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Thierry Neuville172 bodov
2. Sébastien Ogier149
3. Ott Tänak136
4. Esapekka Lappi88
5. Andreas Mikkelsen65
6. Dani Sordo60

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Hyundai254 bodov
2. Toyota241
3. M-Sport Ford224
4. Citroën159

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.