Na Rallye Nemecka triumf Estónca Tänaka

Pondelok, 20 august 2018

Nemeckú rallye, deviate podujatie seriálu majstrovstiev sveta WRC, vyhral estónsky jazdec Ott Tänak na automobile Toyota Yaris. Druhý skončil Thierry Neuville na Hyundai i20 a tretí v cieli bol Fín Esapekka Lappi na rovnakom aute ako víťaz.

Ott Tanak v Nemcku
Estónsky jazdec Ott Tänak triumfoval na nemeckej rallye. V seriáli WRC je tretí.

Rallye Nemecko sa stalo korisťou estónskeho jazdca Ott Tänaka. Estónec Tänak tak obhájil minuloročné víťazstvo. Triumf ma nemeckej rallye je jeho tretie víťazstvo v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta.

Tänak s Toyotou viedol od prvé dňa rallye a úspešne odvrátil v záverečných rýchlostných skúškach vedúce postavenie pred dotierajúcim Belgičanom Thierry Neuvilleom . Vedúci muž seriálu sa v záverečný deň pokúšal zlikvidovať Tänakov náskok, strata bola však tak veľká a Estónec jazdil spoľahlivo a bez chýb, takže jeho náskok iba znížil na 39,2 sekundy. Tretí v cieli bol ďalší jazdec na Toyote Yaris, Fín Esapekka Lappi.

Naďalej sa príliš nedarí minuloročnému majstrovi sveta Sebastienovi Ogierovi, ktorý, ktorý v druhom súťažnom dni po defekte pneumatiky veľa stratil a do boja o víťazstvo v Nemecku už nezasiahol.

Víťazstvo v kategórii WRC2 patrí českému jazdcovi Janu Kopeckému. Kopecký v absolútnom hodnotení skončil v Nemecku deviaty. Vo WRC2 vedie aj priebežne, keď doteraz vyhral štyrikrát: v Monte Carlo, na Cosike, Sardínii a teraz v Nemecku.

Ďalším v poradí desiatym podujatím 13dielneho seriálu bude v dňoch od 13. do 16. septembra Rallye Turecka.

Výsledky nemeckej rallye

1. Tänak/JärveojaEst.Toyota Yaris3:03:36,9
2. Neuville/GilsoulBelg./Hyundai i20+39,2 s
3. Lappi/FermFín./Toyota Yaris+1:00,9 min
4. Ogier/IngrassiaFranc./Ford Fiesta+1:34,3
5. Suninen/MarkkulaFín./Ford Fiesta+2:02,9
6. Mikkelsen/JaegerNór./Hyundai i20+2:13,8
...
9. Kopecký /DresslerČR/Škoda Fabia R5+13:12,8

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Thierry Neuville172 bodov
2. Sébastien Ogier149
3. Ott Tänak136
4. Esapekka Lappi88
5. Andreas Mikkelsen65
6. Dani Sordo60

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Hyundai254 bodov
2. Toyota241
3. M-Sport Ford224
4. Citroën159

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.