Na Sardínii prvý Ogier, druhý Neuville

Pondelok, 24 jún 2013

Francúz Sebastien Ogier znovu potvrdil, že pri neúčasti svojho krajana Loeba je na každej rallye najvážnejším favoritom na víťazstvo. Tak tomu bolo aj na Rallye Talianska na Sardínii, siedmom podujatí seriálu majstrovstiev sveta automobilových súťaží, keď zvíťazil pred Belgičanom Thierry Neuvilleom s náskokom viac ako minútou a štvrť a tímovým kolegom Jari-Matti Latvalom, pred ktorým mal v cieli náskok minútu a 48 sekúnd.

C. Riedemann
Takto skákal na sardínskych horizontoch Nemec Riedermann na Citroëne DS 3 WRC

Sardínia hostí účastníkov seriálu majstrovstiev sveta v rallye od roku 2004 a je jednou z najnáročnejších súťaží seriálu. Vyznačuje sa predovšetkým rýchlymi a úzkymi štrkovitými a kamenistými cestami, nevyspytateľným terénom plným nebezpečných zákrut a horizontov s dlhými skokmi. Najväčším nebezpečenstvom sú kamene lemujúce okraje horských ciest. Tie aj v tomto roku spôsobovali veľké starosti mnohým posádkam, vrátane favoritov.

Počas dvoch dní museli posádky absolvovať náročných šestnásť rýchlostných skúšok – prvý deň 147,12 km a druhý 157, 35 km. Francúz Ogier chcel po nevydarenej gréckej rallye odčiniť svoj neúspech a od začiatku začal zostra. Jeho tempo sa snažili držať fínski jazdci Hirvonen i Latvala, ale aj Belgičan Neuvelle. Napriek tomu mal Ogier na konci prvého súťažného dňa slušný náskok Ogier vyhral z prvých ôsmich RS tri, tri vyhral aj Latvala a Neuville dve. Hirvonen nevyhral žiadnu, ale vyrovnanými výkonmi bol najbližšie k vedúcemu Ogierovi, keď strácal na neho 46,6 sekundy.

Už prvý deň v druhej RS skončil po havárii Rus Jevgenij Novikov, ktorý v úvodnom meranom úseku bol tretí za Ogierom a Hirvonenom. Smolu mal aj Latvala, ktorý prerazil ľavú prednú pneumatiku a veľa stratil. Naopak, celkom dobre si viedol Španiel Sordo, ktorý v tohtoročnom seriáli príliš veľa šťastia nemal. Po prvom dni bolo poradie Ogier, Hirvonen, Neuville, Sordo, Latvala, Mikkelsen. Prokop, Kosciuszko, Evans a desiatku uzatváral Poliak Kubica, ako najlepší z kategórie WRC2.

Druhý deň sa nezačal pre Hirvonena dobre. Na chrbát mu nebezpečne dýchal Neuville z tretieho miesta, Fín urobil chybu, vyletel z trate. Márna bola snaha divákov, ktorí pomáhali vytlačiť auto na trať, takže pre Hirvonena sa Sardínia skončila. Skvele si počas druhého dňa viedol Nór Mikkelsen. V 12. RS bol tretí, v 13. druhý a priebežne mu patrila piata priečka. V štrnástej RS však skončil mimo trať a zo súťaže vypadol.

Ogier si až do cieľa s prehľadom postrážil prvú priečku pred Neuvillom a Latvalom a je to už jeho štvrtý triumf v tejto sezóne. Sordo si udržal štvrté miesto a zaznamenal svoj najlepší tohtoročný výsledok. Najväčší úspech v kariére si piatym miestom zabezpečil český jazdec Martin Prokop. Šiesty v cieli bol Brit Evans, siedmy Kosciuszko, ôsmy Östber, deviaty bývalý pilot F1 Róbert Kubica (zvíťazil v kategórii WRC2) a desiaty Qatarčan Al Qassimi.

Priebežné poradie po siedmich podujatiach vedie Ogier s veľkým náskokom 64 bodov pred Latvalom. Tretí je Neuville, má na Ogiera stratu 84 bodov. Štvrtý je Loeb. Absolvoval tri súťaže, v tejto sezóne končí s rallye, pričom poslednú súťaž absolvuje doma vo Francúzsku. Je veľká škoda pre súťažný automobilový šport i pre samotný Citroën, že nedokázal presvedčiť deväťnásobného majstra sveta, aby jazdil aj túto sezónu. Citroën mohol mať ďalší titul a v rallye mohol byť okrúhly historický zápis s desiatym titulom pre Loeba. Piaty v priebežnom poradí seriálu je Hirvonen, ktorý titul pre francúzsku značku Citroën takmer s istotou v tomto roku nezíska...

Seriál bude pokračovať fínskou rallye 1. až 3. augusta.

Výsledky Rallye Talianska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R3:22:57,9 hod
2. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta+1:16,8 min
3. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo-R+1:48,0
4. Dani SordoŠpan./Citroën DS3+3:19,2
5. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+8:34,1
6. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta+11:51,8
7. M. KosciuszkoPol./Ford Fiesta +11:52.7
8. M. OstbergNór./Ford Fiesta +13:21.5
9. R. KubicaPol./ Citroën DS3 +16:47.6
10. K. Al QassimiQat./ Citroën DS3 +17:19.9

Priebežné poradie jazdcov (po 7 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier154 bodov
2. Jari-Matti Latvala90
3. Thierry Neuville70
4. Sébastien Loeb68
5. Mikko Hirvonen61
6. Dani Sordo59
7. M. Ostberg50
8. Martin Prokop37
9. Jevgenij Novikov31
10. Nasser All-Attiyah30
11. Andreas Mikkelsen25
12. B. Bouffier10

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen 18 220 bodov
2. Citroen 37 174
3. Qatar WRT 89
4. Qatar M-Sport WRT 89
5. Jipocar Czech NT 39
6. Abu Dhabi Citroen 33
7. Volkswagen 2 26
8. Lotos WRC Team 20

C. Riedemann S. Ogier M. Hirvonen
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.