Na Sardínii prvý Ogier, druhý Neuville

Pondelok, 24 jún 2013

Francúz Sebastien Ogier znovu potvrdil, že pri neúčasti svojho krajana Loeba je na každej rallye najvážnejším favoritom na víťazstvo. Tak tomu bolo aj na Rallye Talianska na Sardínii, siedmom podujatí seriálu majstrovstiev sveta automobilových súťaží, keď zvíťazil pred Belgičanom Thierry Neuvilleom s náskokom viac ako minútou a štvrť a tímovým kolegom Jari-Matti Latvalom, pred ktorým mal v cieli náskok minútu a 48 sekúnd.

C. Riedemann
Takto skákal na sardínskych horizontoch Nemec Riedermann na Citroëne DS 3 WRC

Sardínia hostí účastníkov seriálu majstrovstiev sveta v rallye od roku 2004 a je jednou z najnáročnejších súťaží seriálu. Vyznačuje sa predovšetkým rýchlymi a úzkymi štrkovitými a kamenistými cestami, nevyspytateľným terénom plným nebezpečných zákrut a horizontov s dlhými skokmi. Najväčším nebezpečenstvom sú kamene lemujúce okraje horských ciest. Tie aj v tomto roku spôsobovali veľké starosti mnohým posádkam, vrátane favoritov.

Počas dvoch dní museli posádky absolvovať náročných šestnásť rýchlostných skúšok – prvý deň 147,12 km a druhý 157, 35 km. Francúz Ogier chcel po nevydarenej gréckej rallye odčiniť svoj neúspech a od začiatku začal zostra. Jeho tempo sa snažili držať fínski jazdci Hirvonen i Latvala, ale aj Belgičan Neuvelle. Napriek tomu mal Ogier na konci prvého súťažného dňa slušný náskok Ogier vyhral z prvých ôsmich RS tri, tri vyhral aj Latvala a Neuville dve. Hirvonen nevyhral žiadnu, ale vyrovnanými výkonmi bol najbližšie k vedúcemu Ogierovi, keď strácal na neho 46,6 sekundy.

Už prvý deň v druhej RS skončil po havárii Rus Jevgenij Novikov, ktorý v úvodnom meranom úseku bol tretí za Ogierom a Hirvonenom. Smolu mal aj Latvala, ktorý prerazil ľavú prednú pneumatiku a veľa stratil. Naopak, celkom dobre si viedol Španiel Sordo, ktorý v tohtoročnom seriáli príliš veľa šťastia nemal. Po prvom dni bolo poradie Ogier, Hirvonen, Neuville, Sordo, Latvala, Mikkelsen. Prokop, Kosciuszko, Evans a desiatku uzatváral Poliak Kubica, ako najlepší z kategórie WRC2.

Druhý deň sa nezačal pre Hirvonena dobre. Na chrbát mu nebezpečne dýchal Neuville z tretieho miesta, Fín urobil chybu, vyletel z trate. Márna bola snaha divákov, ktorí pomáhali vytlačiť auto na trať, takže pre Hirvonena sa Sardínia skončila. Skvele si počas druhého dňa viedol Nór Mikkelsen. V 12. RS bol tretí, v 13. druhý a priebežne mu patrila piata priečka. V štrnástej RS však skončil mimo trať a zo súťaže vypadol.

Ogier si až do cieľa s prehľadom postrážil prvú priečku pred Neuvillom a Latvalom a je to už jeho štvrtý triumf v tejto sezóne. Sordo si udržal štvrté miesto a zaznamenal svoj najlepší tohtoročný výsledok. Najväčší úspech v kariére si piatym miestom zabezpečil český jazdec Martin Prokop. Šiesty v cieli bol Brit Evans, siedmy Kosciuszko, ôsmy Östber, deviaty bývalý pilot F1 Róbert Kubica (zvíťazil v kategórii WRC2) a desiaty Qatarčan Al Qassimi.

Priebežné poradie po siedmich podujatiach vedie Ogier s veľkým náskokom 64 bodov pred Latvalom. Tretí je Neuville, má na Ogiera stratu 84 bodov. Štvrtý je Loeb. Absolvoval tri súťaže, v tejto sezóne končí s rallye, pričom poslednú súťaž absolvuje doma vo Francúzsku. Je veľká škoda pre súťažný automobilový šport i pre samotný Citroën, že nedokázal presvedčiť deväťnásobného majstra sveta, aby jazdil aj túto sezónu. Citroën mohol mať ďalší titul a v rallye mohol byť okrúhly historický zápis s desiatym titulom pre Loeba. Piaty v priebežnom poradí seriálu je Hirvonen, ktorý titul pre francúzsku značku Citroën takmer s istotou v tomto roku nezíska...

Seriál bude pokračovať fínskou rallye 1. až 3. augusta.

Výsledky Rallye Talianska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R3:22:57,9 hod
2. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta+1:16,8 min
3. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo-R+1:48,0
4. Dani SordoŠpan./Citroën DS3+3:19,2
5. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+8:34,1
6. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta+11:51,8
7. M. KosciuszkoPol./Ford Fiesta +11:52.7
8. M. OstbergNór./Ford Fiesta +13:21.5
9. R. KubicaPol./ Citroën DS3 +16:47.6
10. K. Al QassimiQat./ Citroën DS3 +17:19.9

Priebežné poradie jazdcov (po 7 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier154 bodov
2. Jari-Matti Latvala90
3. Thierry Neuville70
4. Sébastien Loeb68
5. Mikko Hirvonen61
6. Dani Sordo59
7. M. Ostberg50
8. Martin Prokop37
9. Jevgenij Novikov31
10. Nasser All-Attiyah30
11. Andreas Mikkelsen25
12. B. Bouffier10

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen 18 220 bodov
2. Citroen 37 174
3. Qatar WRT 89
4. Qatar M-Sport WRT 89
5. Jipocar Czech NT 39
6. Abu Dhabi Citroen 33
7. Volkswagen 2 26
8. Lotos WRC Team 20

C. Riedemann S. Ogier M. Hirvonen
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.