Na švédskom snehu triumf Ogiera

Pondelok, 11 február 2013

Prvý triumf Volkswagenu už v druhom dieli seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, a to hneď v prvej sezóne po vstupne nemeckej automobilky do svetového kolotoča rallye – to je úspech ako hrom. Vďačí za to Sebastienovi Ogierovi a modelu Polo R, ktorý takto prevzal taktovku od svojho bývalého tímového kolegu a deväťnásobného majstra sveta Sebastiena Loeba, ktorý bol vo Švédsku druhý.

S. Ogier - VW Polo
Francúz Sebastien Ogier získal na Švédskej rallye premiérové víťazstvo pre Volkswagen

Úvodný diel tohtoročného seriálu v polovici januára, Rallye Monte Carlo, vyhral Loeb pred Ogierom. Teraz si vo Švédsku vymenili pozície, keď Loeb bol druhý a Ogier vyhral. Loeb vyhral v Monte Carlo s náskokom 1:39,9 min, Ogier teraz vo Švédsku s náskokom 41,9 sekundy. Podstatnejšie však je, že Volkswagen dovádza svoje Polo R k väčšej dokonalosti – vylepšuje jeho jazdné vlastnosti a manévrovateľnosť a jazdci Ogier i Latvala si na auto viac zvykajú. Bolo by zaujímavé sledovať súboj tejto dvojice, čo sa však, žiaľ, nestane, pretože Loeb už oficiálne ukončil svoje účinkovanie v seriáli WRC a v tejto sezóne absolvuje len štyri podujatia. Dve ďalšie budú v Argentíne a vo Francúzsku.

Môže to znamenať, že Ogier má cestu k titulu majstra sveta uľahčenú. Zatiaľ to tak vyzerá, pretože ďalší kandidáti, najmä Hirvonen a Latvala nedosahujú výsledky, ktoré sa od nich očakávajú. Obaja pritom majú rovnako dobrú techniku ako Loeb či Ogier, pretože jazdia za rovnaké továrenské tímy. Titul by chcel najmä korunný princ Hirvonen, ktorému v tom vždy zabránil Loeb. Je však iba začiatok seriálu, takže všetko môže byť napokon inak. Aj vo Švédsku Hirvonen veľmi chcel, aj preto sa možno premotivoval a skončil už v druhej RS mimo cesty, stratil vyše dvadsaťštyri minút a mohol zabudnúť na body zo Švédska.

Lepšie ako Hirvonen si viedol Latvala na druhom VW Polo. Spočiatku bol za Ogierom druhý, potom sa však pred neho dostal Loeb. Počas tretieho dňa Latvalu preskočil aj nórsky jazdec Östberg. Štvrté miesto v cieli pre Fína je však i tak úspechom, aj keď nie je podľa jeho predstáv. Po Hirvonenovi o smole môže hovoriť aj ďalší špičkový jazdec a kandidát na popredné umiestnenie v seriáli, Rus Novikov. Do predposlednej RS sa držal na piatej priečke so stratou len niečo vyše dvoch minút na vedúceho Ogiera, potom však urobil v 21. RS jazdeckú chybu, skončil v nej posledný so stratou 10:41 minúty a klesol v priebežnom poradí na deviate miesto, ktoré si potom udržal až do cieľa.

Víťaz Ogier si vo Švédsku ukoristil z 22 rýchlostných skúšok, ktoré sa jazdili v okolí mesta Karlstad, až desať. Aj to hovorí o jeho suverenite v tejto rallye. Loeb ich získal sedem, Nór Östberg dve, Hirvonen rovnako dve a Latvala jednu. Vo Švédsku neštartoval bývalý majster sveta Peter Solberg z Nórska, ktorý si najmä v minulej sezóne ako súkromný jazdec viedol skvele. Na Rallye Švédska sa zúčastnilo spolu len 39 posádok z celého sveta.

Najbližšie pokračuje seriál WRC od 7. do 10. marca tretím podujatím Rally Guanajuato Mexico.

Výsledky Rallye Švédska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo3:11:41,9 hod
2. Sébastien LoebFranc./Citroen DS3+41,8 s
3. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta RS+1:24,5 min
4. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo+1:30,6
5. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta RS+5:06,4
6. Juho HänninenFín./Ford Fiesta+5:43,1
7. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+11:25,4
8. Henning SolbergNór./Ford Fiesta+11:42,7
9. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta+13:04,7
10. Y. Al-RajhiSau. Ar./Ford Fiesta+16:27,0

Priebežné poradie jazdcov (po 2. z 13. podujatí):

1. S. Ogier46 bodov
2. S. Loeb43
3. M. Östberg24
4. D. Sordo15
5. J.-M. Latvala14
6. M. Hirvonen12
7. M. Prokop12
8. B. Bouffier10
9. T. Neuville10
10. J. Hanninen8

Priebežné poradie tímov

1. Citroën57 bodov
2. Volkswagen55
3. Qatar M-Sport WRT31
4. Abu Dhabi WRT15
5. Lotos WRC12
6. Qatar WRT10
7. Czech National Team8

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.