Na švédskom snehu triumf Ogiera

Pondelok, 11 február 2013

Prvý triumf Volkswagenu už v druhom dieli seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, a to hneď v prvej sezóne po vstupne nemeckej automobilky do svetového kolotoča rallye – to je úspech ako hrom. Vďačí za to Sebastienovi Ogierovi a modelu Polo R, ktorý takto prevzal taktovku od svojho bývalého tímového kolegu a deväťnásobného majstra sveta Sebastiena Loeba, ktorý bol vo Švédsku druhý.

S. Ogier - VW Polo
Francúz Sebastien Ogier získal na Švédskej rallye premiérové víťazstvo pre Volkswagen

Úvodný diel tohtoročného seriálu v polovici januára, Rallye Monte Carlo, vyhral Loeb pred Ogierom. Teraz si vo Švédsku vymenili pozície, keď Loeb bol druhý a Ogier vyhral. Loeb vyhral v Monte Carlo s náskokom 1:39,9 min, Ogier teraz vo Švédsku s náskokom 41,9 sekundy. Podstatnejšie však je, že Volkswagen dovádza svoje Polo R k väčšej dokonalosti – vylepšuje jeho jazdné vlastnosti a manévrovateľnosť a jazdci Ogier i Latvala si na auto viac zvykajú. Bolo by zaujímavé sledovať súboj tejto dvojice, čo sa však, žiaľ, nestane, pretože Loeb už oficiálne ukončil svoje účinkovanie v seriáli WRC a v tejto sezóne absolvuje len štyri podujatia. Dve ďalšie budú v Argentíne a vo Francúzsku.

Môže to znamenať, že Ogier má cestu k titulu majstra sveta uľahčenú. Zatiaľ to tak vyzerá, pretože ďalší kandidáti, najmä Hirvonen a Latvala nedosahujú výsledky, ktoré sa od nich očakávajú. Obaja pritom majú rovnako dobrú techniku ako Loeb či Ogier, pretože jazdia za rovnaké továrenské tímy. Titul by chcel najmä korunný princ Hirvonen, ktorému v tom vždy zabránil Loeb. Je však iba začiatok seriálu, takže všetko môže byť napokon inak. Aj vo Švédsku Hirvonen veľmi chcel, aj preto sa možno premotivoval a skončil už v druhej RS mimo cesty, stratil vyše dvadsaťštyri minút a mohol zabudnúť na body zo Švédska.

Lepšie ako Hirvonen si viedol Latvala na druhom VW Polo. Spočiatku bol za Ogierom druhý, potom sa však pred neho dostal Loeb. Počas tretieho dňa Latvalu preskočil aj nórsky jazdec Östberg. Štvrté miesto v cieli pre Fína je však i tak úspechom, aj keď nie je podľa jeho predstáv. Po Hirvonenovi o smole môže hovoriť aj ďalší špičkový jazdec a kandidát na popredné umiestnenie v seriáli, Rus Novikov. Do predposlednej RS sa držal na piatej priečke so stratou len niečo vyše dvoch minút na vedúceho Ogiera, potom však urobil v 21. RS jazdeckú chybu, skončil v nej posledný so stratou 10:41 minúty a klesol v priebežnom poradí na deviate miesto, ktoré si potom udržal až do cieľa.

Víťaz Ogier si vo Švédsku ukoristil z 22 rýchlostných skúšok, ktoré sa jazdili v okolí mesta Karlstad, až desať. Aj to hovorí o jeho suverenite v tejto rallye. Loeb ich získal sedem, Nór Östberg dve, Hirvonen rovnako dve a Latvala jednu. Vo Švédsku neštartoval bývalý majster sveta Peter Solberg z Nórska, ktorý si najmä v minulej sezóne ako súkromný jazdec viedol skvele. Na Rallye Švédska sa zúčastnilo spolu len 39 posádok z celého sveta.

Najbližšie pokračuje seriál WRC od 7. do 10. marca tretím podujatím Rally Guanajuato Mexico.

Výsledky Rallye Švédska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo3:11:41,9 hod
2. Sébastien LoebFranc./Citroen DS3+41,8 s
3. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta RS+1:24,5 min
4. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo+1:30,6
5. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta RS+5:06,4
6. Juho HänninenFín./Ford Fiesta+5:43,1
7. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+11:25,4
8. Henning SolbergNór./Ford Fiesta+11:42,7
9. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta+13:04,7
10. Y. Al-RajhiSau. Ar./Ford Fiesta+16:27,0

Priebežné poradie jazdcov (po 2. z 13. podujatí):

1. S. Ogier46 bodov
2. S. Loeb43
3. M. Östberg24
4. D. Sordo15
5. J.-M. Latvala14
6. M. Hirvonen12
7. M. Prokop12
8. B. Bouffier10
9. T. Neuville10
10. J. Hanninen8

Priebežné poradie tímov

1. Citroën57 bodov
2. Volkswagen55
3. Qatar M-Sport WRT31
4. Abu Dhabi WRT15
5. Lotos WRC12
6. Qatar WRT10
7. Czech National Team8

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.