Na švédskom snehu triumf Ogiera

Pondelok, 11 február 2013

Prvý triumf Volkswagenu už v druhom dieli seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, a to hneď v prvej sezóne po vstupne nemeckej automobilky do svetového kolotoča rallye – to je úspech ako hrom. Vďačí za to Sebastienovi Ogierovi a modelu Polo R, ktorý takto prevzal taktovku od svojho bývalého tímového kolegu a deväťnásobného majstra sveta Sebastiena Loeba, ktorý bol vo Švédsku druhý.

S. Ogier - VW Polo
Francúz Sebastien Ogier získal na Švédskej rallye premiérové víťazstvo pre Volkswagen

Úvodný diel tohtoročného seriálu v polovici januára, Rallye Monte Carlo, vyhral Loeb pred Ogierom. Teraz si vo Švédsku vymenili pozície, keď Loeb bol druhý a Ogier vyhral. Loeb vyhral v Monte Carlo s náskokom 1:39,9 min, Ogier teraz vo Švédsku s náskokom 41,9 sekundy. Podstatnejšie však je, že Volkswagen dovádza svoje Polo R k väčšej dokonalosti – vylepšuje jeho jazdné vlastnosti a manévrovateľnosť a jazdci Ogier i Latvala si na auto viac zvykajú. Bolo by zaujímavé sledovať súboj tejto dvojice, čo sa však, žiaľ, nestane, pretože Loeb už oficiálne ukončil svoje účinkovanie v seriáli WRC a v tejto sezóne absolvuje len štyri podujatia. Dve ďalšie budú v Argentíne a vo Francúzsku.

Môže to znamenať, že Ogier má cestu k titulu majstra sveta uľahčenú. Zatiaľ to tak vyzerá, pretože ďalší kandidáti, najmä Hirvonen a Latvala nedosahujú výsledky, ktoré sa od nich očakávajú. Obaja pritom majú rovnako dobrú techniku ako Loeb či Ogier, pretože jazdia za rovnaké továrenské tímy. Titul by chcel najmä korunný princ Hirvonen, ktorému v tom vždy zabránil Loeb. Je však iba začiatok seriálu, takže všetko môže byť napokon inak. Aj vo Švédsku Hirvonen veľmi chcel, aj preto sa možno premotivoval a skončil už v druhej RS mimo cesty, stratil vyše dvadsaťštyri minút a mohol zabudnúť na body zo Švédska.

Lepšie ako Hirvonen si viedol Latvala na druhom VW Polo. Spočiatku bol za Ogierom druhý, potom sa však pred neho dostal Loeb. Počas tretieho dňa Latvalu preskočil aj nórsky jazdec Östberg. Štvrté miesto v cieli pre Fína je však i tak úspechom, aj keď nie je podľa jeho predstáv. Po Hirvonenovi o smole môže hovoriť aj ďalší špičkový jazdec a kandidát na popredné umiestnenie v seriáli, Rus Novikov. Do predposlednej RS sa držal na piatej priečke so stratou len niečo vyše dvoch minút na vedúceho Ogiera, potom však urobil v 21. RS jazdeckú chybu, skončil v nej posledný so stratou 10:41 minúty a klesol v priebežnom poradí na deviate miesto, ktoré si potom udržal až do cieľa.

Víťaz Ogier si vo Švédsku ukoristil z 22 rýchlostných skúšok, ktoré sa jazdili v okolí mesta Karlstad, až desať. Aj to hovorí o jeho suverenite v tejto rallye. Loeb ich získal sedem, Nór Östberg dve, Hirvonen rovnako dve a Latvala jednu. Vo Švédsku neštartoval bývalý majster sveta Peter Solberg z Nórska, ktorý si najmä v minulej sezóne ako súkromný jazdec viedol skvele. Na Rallye Švédska sa zúčastnilo spolu len 39 posádok z celého sveta.

Najbližšie pokračuje seriál WRC od 7. do 10. marca tretím podujatím Rally Guanajuato Mexico.

Výsledky Rallye Švédska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo3:11:41,9 hod
2. Sébastien LoebFranc./Citroen DS3+41,8 s
3. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta RS+1:24,5 min
4. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo+1:30,6
5. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta RS+5:06,4
6. Juho HänninenFín./Ford Fiesta+5:43,1
7. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+11:25,4
8. Henning SolbergNór./Ford Fiesta+11:42,7
9. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta+13:04,7
10. Y. Al-RajhiSau. Ar./Ford Fiesta+16:27,0

Priebežné poradie jazdcov (po 2. z 13. podujatí):

1. S. Ogier46 bodov
2. S. Loeb43
3. M. Östberg24
4. D. Sordo15
5. J.-M. Latvala14
6. M. Hirvonen12
7. M. Prokop12
8. B. Bouffier10
9. T. Neuville10
10. J. Hanninen8

Priebežné poradie tímov

1. Citroën57 bodov
2. Volkswagen55
3. Qatar M-Sport WRT31
4. Abu Dhabi WRT15
5. Lotos WRC12
6. Qatar WRT10
7. Czech National Team8

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.