Nový Zéland: Latvala porazil Loeba

Utorok, 11 máj 2010

Jari-Matti Latvala nepokračuje v deštrukčných testoch svojho Fordu Focusu WRC a chladný Fín aj dosť úspešne tlmí svoje jazdecké vášne. Dokázal to aj na Novom Zélande, keď po úpornom boji v poslednej rýchlostnej skúške tretieho súťažného dňa zlikvidoval 6,4 sekundový náskok dovtedy vedúceho jazdca, mladého Francúza Sebastiena Ogiera a s náskokom 2,4 sekundy sa stal celkovým víťazom ostrovnej rallye. S menším náskokom, 0,3 sekundy, vyhral v doterajšej histórii svetových rallye len Grönholm v roku 2007, tiež na Novom Zélande.

Jari-Matti Latvala

Predchádzajúce tri súťaže tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach vyhral šesťnásobný majster sveta Sebastien Loeb. Víťaznú sériu nemienil prerušiť ani na Novom Zélande. Do cesty sa mu však postavilo zábradlie železného mosta hneď v úvodný deň rallye. Dosť stratil, ale na konci druhého dňa sa už dotiahol na druhú priečku za vedúceho Ogiera, na ktorého strácal len 5,3 sekundy. V druhej rýchlostnej skúške tretieho dňa sa však znovu neudržal na ceste, strata na vedúceho jazdca sa zvýšila na takmer 22 sekúnd a Loeb klesol na štvrtú priečku.

Rozuzlenie novozélandskej rallye priniesla až posledná 22. rýchlostná skúška. Ogier sa snažil udržať si vedúce postavenie a vyhrať prvú súťaž seriálu majstrovstiev sveta. Náskok 6,4 sekundy pred Latvalom nebol síce veľký, ale mohol stačiť. Tri zákruty pred jej cieľom však dostal šmyk, urobil hodiny a stratil viac ako desať sekúnd. Latvala, aj keď išiel na hrane, sa na ceste udržal a prešiel cieľom ako víťaz. Ogier skončil druhý a Loeb nakoniec ešte tromfol Hirvonena, ktorý tak opäť nesplnil cieľ bojovať s Loebom v tejto sezóne o titul majstra sveta.

Najbližšie pokračuje seriál majstrovstiev sveta automobilových súťaží šiestym podujatím 28. až 30. mája v Portugalsku.

Výsledky Rallye Nový Zéland

1. Latvala/AnttilaFord Focus4:04:09,8 hod
2. Ogier/IngrassiaCitroën C4+2,4 s
3. Loeb/ElenaCitroën C415,2
4. Hirvonen/LehtinenFord Focus21,3
5. Sordó/MartiCitroën C425,8
8. Ketomaa/StenbergFord Fiesta+10:19,3
6. Wilson/MartinFord Focus+3:26,0 min
7. H. Solberg/MinorFord Focus+6:15,3
9. Villagra/P. CompancFord Focus+10:49,8
10. Pons/HaroFord Fiesta+11:13,4

Priebežné poradie jazdcov (po 5 z 13 súťaží)

1. Loeb108 bodov
2. Latvala72
3. Hirvonen64
4. Ogier63
5. P. Solberg53
6. Sordo34
7. Wilson30
8.H. Solberg24
9. Villagra22
10.Räikkönen14

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën Racing156 bodov
2. Ford151
3. Citroën Junior Team75
4. Stobart-Ford74
5. Munchi's Ford32

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.