Ogier víťazom v Austrálii, titul však ešte nemá

Utorok, 17 september 2013

Už v Austráli sa doterajší korunný princ a čakateľ na titul majstra sveta v rallye Francúz Sebastien Ogier mohol za istých okolností stať majstrom sveta pre tento rok. Prvú podmienku bol vyhrať. Tú splnil. Druhú mu prekazil Belgičan Thierry Neuville, keď skončil druhý a až tretí po defekte pneumatiky v poslednej rýchlostnej skúške bol Fín Mikko Hirvonen.

S. Ogier
Aj v Austrálii podobne ako vo Fínsku sa na horizontoch skákalo, v tomto prípade S. Ogier

Ak by bol Hirvonen skončil druhý, Ogier už v Austrálii mohol oslavovať. Keďže však už v prvej tretine poslednej 29,5 kilometra dlhej RS dostal defekt na ľavé zadné koleso a s ním došiel do cieľa so stratou okolo jednej minúty, prišiel o druhé miesto a náskok 25 sekúnd, ktorý mal pred Belgičanom. "Nemám namenšie tušenie ako sa to stalo. Stále som išiel stredom trate, neviem preto, ako mohlo dôjsť k defektu pnaumatiky," nechápal Hirvonen v cieli po tom, ako po defekte klesol z druhého na tretie miesto.

Takto Ogierovi chýba ešte jeden bod, ktorý v troch zostávajúcich podujatiach musí získať na to, aby pri súčasnom náskoku 83 bodov titul definitívne potvrdil. Môže sa tak stať už o tri týždne doma vo Francúzsku, kde sa pôjde ďalšia súťaž seriálu WRC a kde mu stačí získať jeden bod.

"V cieli poslednej rýchlostnej skúšky mi šéf tímu povedal, že titul som nezískal, pretože Mikko mal problémy. Nie som z toho smutný, aj keď som čakal, že oslavovať budeme už v Austrálii. Na trati som však robil maximum pre to, aby som vyhral, a to sa stalo," – komentoval situáciu Ogier, ktorý však nebol z toho sklamaný.

Sebastien Ogier jazdil v Austrálii s veľkou vervou a odhodlaním vyhrať. Svedčí o tom aj fakt, že z 22 rýchlostných skúšok vyhral až 19, čo by určite bol rekord hodný zápisu do Quinnessovej knihy. Zostávajúce tri vyhrali Nór Mikkelsen, Fín Latvala a jednu aj Hirvonen. V cieli mal Ogier pred druhým Belgičanom Neuvilleom náskok niečo cez jeden a pol minúty a pred tretím Hirvonenom ešte o pol minúty viac. Ogier vyhral v tomto roku už šesť podujatí z desiatich absolvovaných.

V Austrálii chýbal Španiel Dani Sordo, ktorého v tíme Citroënu nahradil Brit Meeke. Citroën však s touto rošádou nemal príliš šťastnú ruku, pretože Brit v snahe byť čo najrýchlejší urobil na trati šesť kotrmelcov, urazil dve kolesá, a keďže auto jazdí na štyroch, súťaž v Austrálii nedokončil. Jeho tím tak prišiel o dôležité body do pohára konštruktérov. A tak ťah nahradiť Sordu, ktorý nie je až tak rýchly na štrkovitých tratiach, na ktorých sa jazdí v Austrálii, ale sedí mu asfalt, Citroënu nevyšiel.

Do Austrálie neprišlo viacero posádok, pre ktoré je táto rallye príliš vzdialená a stojí veľa peňazí z ich chudobného rozpočtu. Nebol tu napríklad úspešný český jazdec Martin Prokop, ktorý v každej súťaži boduje a patrí do top desať. Neprišiel ani Poliak Robert Kubica, ktorý tak stratil líderské postavenie vo WRC2. Neprišli ďalší jazdci, a tak sa na štart postavilo len 29 posádok a do cieľa prišlo 23.

Ďalšie podujatie seriálu WRC sa pôjde vo Francúzsku od 2. do 6. októbra a štartuje na ňom a deväťnásobný majster sveta Sebastien Loeb. Pre neho to bude rozlúčka s rallye. Bude zaujímavé a aj pikantné sledovať súboj najväčších rivalov posledných rokov – dvoch francúzskych Sebastienov!

Výsledky Rallye Australia

1. Ogier/IngrassiaFranc./Volkswagen Polo R3:19:55,0 hod
2. Neuville/GilsoulBelg./Ford Fiesta RS+1:32,1 min
3. Hirvonen/LehtinenFin./Citroën DS3+2:02,1
4. Latvala/AnttilaFin./Volkswagen Polo R+2:57,4
5. Östberg/AnderssonNor./Švéd./Ford Fiesta RS+3:17,2
6. Mikkelsen/NagleNor./Ir./Volkswagen Polo R+3:37,6

Priebežné poradie jazdcov (po 10 z 13 podujatí)

1. S. Ogier212 bodov
2. T. Neuville129
3. J.-M. Latvala110
4. M. Hirvonrn103
5. D. Sordo96
6. M. Östberg77
7. S. Loeb68 (z troch podujatí)
8. M. Prokop49
9. J. Novikov47
10.A. Mikkelsen34

S. Ogier Rallye Austrália defekt Hirvonena
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.