Ogier víťazom v Austrálii, titul však ešte nemá

Utorok, 17 september 2013

Už v Austráli sa doterajší korunný princ a čakateľ na titul majstra sveta v rallye Francúz Sebastien Ogier mohol za istých okolností stať majstrom sveta pre tento rok. Prvú podmienku bol vyhrať. Tú splnil. Druhú mu prekazil Belgičan Thierry Neuville, keď skončil druhý a až tretí po defekte pneumatiky v poslednej rýchlostnej skúške bol Fín Mikko Hirvonen.

S. Ogier
Aj v Austrálii podobne ako vo Fínsku sa na horizontoch skákalo, v tomto prípade S. Ogier

Ak by bol Hirvonen skončil druhý, Ogier už v Austrálii mohol oslavovať. Keďže však už v prvej tretine poslednej 29,5 kilometra dlhej RS dostal defekt na ľavé zadné koleso a s ním došiel do cieľa so stratou okolo jednej minúty, prišiel o druhé miesto a náskok 25 sekúnd, ktorý mal pred Belgičanom. "Nemám namenšie tušenie ako sa to stalo. Stále som išiel stredom trate, neviem preto, ako mohlo dôjsť k defektu pnaumatiky," nechápal Hirvonen v cieli po tom, ako po defekte klesol z druhého na tretie miesto.

Takto Ogierovi chýba ešte jeden bod, ktorý v troch zostávajúcich podujatiach musí získať na to, aby pri súčasnom náskoku 83 bodov titul definitívne potvrdil. Môže sa tak stať už o tri týždne doma vo Francúzsku, kde sa pôjde ďalšia súťaž seriálu WRC a kde mu stačí získať jeden bod.

"V cieli poslednej rýchlostnej skúšky mi šéf tímu povedal, že titul som nezískal, pretože Mikko mal problémy. Nie som z toho smutný, aj keď som čakal, že oslavovať budeme už v Austrálii. Na trati som však robil maximum pre to, aby som vyhral, a to sa stalo," – komentoval situáciu Ogier, ktorý však nebol z toho sklamaný.

Sebastien Ogier jazdil v Austrálii s veľkou vervou a odhodlaním vyhrať. Svedčí o tom aj fakt, že z 22 rýchlostných skúšok vyhral až 19, čo by určite bol rekord hodný zápisu do Quinnessovej knihy. Zostávajúce tri vyhrali Nór Mikkelsen, Fín Latvala a jednu aj Hirvonen. V cieli mal Ogier pred druhým Belgičanom Neuvilleom náskok niečo cez jeden a pol minúty a pred tretím Hirvonenom ešte o pol minúty viac. Ogier vyhral v tomto roku už šesť podujatí z desiatich absolvovaných.

V Austrálii chýbal Španiel Dani Sordo, ktorého v tíme Citroënu nahradil Brit Meeke. Citroën však s touto rošádou nemal príliš šťastnú ruku, pretože Brit v snahe byť čo najrýchlejší urobil na trati šesť kotrmelcov, urazil dve kolesá, a keďže auto jazdí na štyroch, súťaž v Austrálii nedokončil. Jeho tím tak prišiel o dôležité body do pohára konštruktérov. A tak ťah nahradiť Sordu, ktorý nie je až tak rýchly na štrkovitých tratiach, na ktorých sa jazdí v Austrálii, ale sedí mu asfalt, Citroënu nevyšiel.

Do Austrálie neprišlo viacero posádok, pre ktoré je táto rallye príliš vzdialená a stojí veľa peňazí z ich chudobného rozpočtu. Nebol tu napríklad úspešný český jazdec Martin Prokop, ktorý v každej súťaži boduje a patrí do top desať. Neprišiel ani Poliak Robert Kubica, ktorý tak stratil líderské postavenie vo WRC2. Neprišli ďalší jazdci, a tak sa na štart postavilo len 29 posádok a do cieľa prišlo 23.

Ďalšie podujatie seriálu WRC sa pôjde vo Francúzsku od 2. do 6. októbra a štartuje na ňom a deväťnásobný majster sveta Sebastien Loeb. Pre neho to bude rozlúčka s rallye. Bude zaujímavé a aj pikantné sledovať súboj najväčších rivalov posledných rokov – dvoch francúzskych Sebastienov!

Výsledky Rallye Australia

1. Ogier/IngrassiaFranc./Volkswagen Polo R3:19:55,0 hod
2. Neuville/GilsoulBelg./Ford Fiesta RS+1:32,1 min
3. Hirvonen/LehtinenFin./Citroën DS3+2:02,1
4. Latvala/AnttilaFin./Volkswagen Polo R+2:57,4
5. Östberg/AnderssonNor./Švéd./Ford Fiesta RS+3:17,2
6. Mikkelsen/NagleNor./Ir./Volkswagen Polo R+3:37,6

Priebežné poradie jazdcov (po 10 z 13 podujatí)

1. S. Ogier212 bodov
2. T. Neuville129
3. J.-M. Latvala110
4. M. Hirvonrn103
5. D. Sordo96
6. M. Östberg77
7. S. Loeb68 (z troch podujatí)
8. M. Prokop49
9. J. Novikov47
10.A. Mikkelsen34

S. Ogier Rallye Austrália defekt Hirvonena
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.