Ogier víťazom v Austrálii, titul však ešte nemá

Utorok, 17 september 2013

Už v Austráli sa doterajší korunný princ a čakateľ na titul majstra sveta v rallye Francúz Sebastien Ogier mohol za istých okolností stať majstrom sveta pre tento rok. Prvú podmienku bol vyhrať. Tú splnil. Druhú mu prekazil Belgičan Thierry Neuville, keď skončil druhý a až tretí po defekte pneumatiky v poslednej rýchlostnej skúške bol Fín Mikko Hirvonen.

S. Ogier
Aj v Austrálii podobne ako vo Fínsku sa na horizontoch skákalo, v tomto prípade S. Ogier

Ak by bol Hirvonen skončil druhý, Ogier už v Austrálii mohol oslavovať. Keďže však už v prvej tretine poslednej 29,5 kilometra dlhej RS dostal defekt na ľavé zadné koleso a s ním došiel do cieľa so stratou okolo jednej minúty, prišiel o druhé miesto a náskok 25 sekúnd, ktorý mal pred Belgičanom. "Nemám namenšie tušenie ako sa to stalo. Stále som išiel stredom trate, neviem preto, ako mohlo dôjsť k defektu pnaumatiky," nechápal Hirvonen v cieli po tom, ako po defekte klesol z druhého na tretie miesto.

Takto Ogierovi chýba ešte jeden bod, ktorý v troch zostávajúcich podujatiach musí získať na to, aby pri súčasnom náskoku 83 bodov titul definitívne potvrdil. Môže sa tak stať už o tri týždne doma vo Francúzsku, kde sa pôjde ďalšia súťaž seriálu WRC a kde mu stačí získať jeden bod.

"V cieli poslednej rýchlostnej skúšky mi šéf tímu povedal, že titul som nezískal, pretože Mikko mal problémy. Nie som z toho smutný, aj keď som čakal, že oslavovať budeme už v Austrálii. Na trati som však robil maximum pre to, aby som vyhral, a to sa stalo," – komentoval situáciu Ogier, ktorý však nebol z toho sklamaný.

Sebastien Ogier jazdil v Austrálii s veľkou vervou a odhodlaním vyhrať. Svedčí o tom aj fakt, že z 22 rýchlostných skúšok vyhral až 19, čo by určite bol rekord hodný zápisu do Quinnessovej knihy. Zostávajúce tri vyhrali Nór Mikkelsen, Fín Latvala a jednu aj Hirvonen. V cieli mal Ogier pred druhým Belgičanom Neuvilleom náskok niečo cez jeden a pol minúty a pred tretím Hirvonenom ešte o pol minúty viac. Ogier vyhral v tomto roku už šesť podujatí z desiatich absolvovaných.

V Austrálii chýbal Španiel Dani Sordo, ktorého v tíme Citroënu nahradil Brit Meeke. Citroën však s touto rošádou nemal príliš šťastnú ruku, pretože Brit v snahe byť čo najrýchlejší urobil na trati šesť kotrmelcov, urazil dve kolesá, a keďže auto jazdí na štyroch, súťaž v Austrálii nedokončil. Jeho tím tak prišiel o dôležité body do pohára konštruktérov. A tak ťah nahradiť Sordu, ktorý nie je až tak rýchly na štrkovitých tratiach, na ktorých sa jazdí v Austrálii, ale sedí mu asfalt, Citroënu nevyšiel.

Do Austrálie neprišlo viacero posádok, pre ktoré je táto rallye príliš vzdialená a stojí veľa peňazí z ich chudobného rozpočtu. Nebol tu napríklad úspešný český jazdec Martin Prokop, ktorý v každej súťaži boduje a patrí do top desať. Neprišiel ani Poliak Robert Kubica, ktorý tak stratil líderské postavenie vo WRC2. Neprišli ďalší jazdci, a tak sa na štart postavilo len 29 posádok a do cieľa prišlo 23.

Ďalšie podujatie seriálu WRC sa pôjde vo Francúzsku od 2. do 6. októbra a štartuje na ňom a deväťnásobný majster sveta Sebastien Loeb. Pre neho to bude rozlúčka s rallye. Bude zaujímavé a aj pikantné sledovať súboj najväčších rivalov posledných rokov – dvoch francúzskych Sebastienov!

Výsledky Rallye Australia

1. Ogier/IngrassiaFranc./Volkswagen Polo R3:19:55,0 hod
2. Neuville/GilsoulBelg./Ford Fiesta RS+1:32,1 min
3. Hirvonen/LehtinenFin./Citroën DS3+2:02,1
4. Latvala/AnttilaFin./Volkswagen Polo R+2:57,4
5. Östberg/AnderssonNor./Švéd./Ford Fiesta RS+3:17,2
6. Mikkelsen/NagleNor./Ir./Volkswagen Polo R+3:37,6

Priebežné poradie jazdcov (po 10 z 13 podujatí)

1. S. Ogier212 bodov
2. T. Neuville129
3. J.-M. Latvala110
4. M. Hirvonrn103
5. D. Sordo96
6. M. Östberg77
7. S. Loeb68 (z troch podujatí)
8. M. Prokop49
9. J. Novikov47
10.A. Mikkelsen34

S. Ogier Rallye Austrália defekt Hirvonena
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.