Ogierov prvý triumf v kariére na Korzike

Utorok, 04 október 2016

Po tom ako z kalendára vypadla čínska rallye, pokračoval seriál majstrovstiev sveta automobilových súťaží na Korzike svojím desiatym uskutočneným podujatím. Stal sa korisťou lídra priebežného poradia Francúza Sebastiena Ogiera, ktorý sa týmto víťazstvom značne priblížil k zisku svojho štvrtého titulu majstra sveta. Na stupeň víťazov po jeho pravej ruke stál Belgičan Thierry Neuvelle a po ľavej Nór Andreas Mikkelsen.

Sebastien Ogier - Korzika
Víťazná posádka Ogier-Ingrassia takto v cieli oslavovala svoj prvý triumf na Korzike

Tridsaťdvaročný jazdec tímu Volkswagen triumfoval na francúzskej rallye po prvý raz v kariére a v tejto sezóne je to už jeho štvrté víťazstvo v seriáli. Jeho prenasledovateľ a ešte stále možný kandidát na tohtoročný titul Nór Mikkelsen z rovnakého tímu Volkswagen si tretím miestom na Korzike zachoval aspoň teoretickú nádej na zisk titulu. Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte tri súťaže a Ogier má teraz náskok 68 bodov, čo by v prípade, ak sa nič mimoriadne nestane, malo stačiť na štvrtú korunováciu.

Cestu k víťazstvu na rýchlych asfaltových cestách francúzskeho ostrova Korzika si Ogier vydláždil prvenstvom v šiestich rýchlostných skúškach z celkových desiatich. Aby dal najavo svoje odhodlanie pokoriť korzickú súťaž, vyhral na svojom VW Polo-R hneď prvé štyri a urobil si náskok, ktorý potom kontroloval a v cieli bol od prenasledovateľov rýchlejší o vyše trištvrte minúty. Na päty mu šliapal najmä Belgičan Neuville na automobile Hyundai i20 WRC, ale aj tímoví partneri Nór Mikkelsen či Fín Latvala. Ogier si však svoju pozíciu pozorne strážil, neurobil žiadnu podstatnú chybu a víťazstvo si udržal.

Nebezpečenstvo pre Ogiera číhalo od rýchleho Brita Krisa Meekeho, ktorý vyhral tri rýchlostné skúšky, ale už v sobotňajšej etape pre technické problémy so svojím Citroënom DS3 odstúpil. Do súťaže sa vrátil bez šance na bodové umiestnenie, vyhral v nedeľu dve záverečné rýchlostné skúšky vrátane diváckej power stage, za ktorú si pripísal do svojho hodnotenia tri body.

Rallye na Korzike sa zúčastnila aj slovenská posádka Martin Kočí so spolujazdcom L. Kostkom, ktorých v cieli klasifikovali na veľmi peknom 21. mieste z celkových 70 posádok na štarte.

Francúz Ogier by mohol svoj štvrtý titul osláviť už na Rallye Katalánska, ktorá sa bude jazdiť 13. až 16. októbra.

Výsledky Rallye Francúzska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R4:07:17,0 hod
2. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai i20+46,6 s
3. Andreas MikkelsenNór.VW Polo-R+1:10,0 min
4. Jari-Matti LatvalaFín.VW Polo-R+1:35
5. Craig BreenÍr./Citroën DS3+2:18,6
6. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+2:36,1
7. Dani SordoŠpan./Hyundai+3:06,9
8. Eric CamilliFranc./Ford Fiesta+4:53,9
9. Mats ÖstbergNór./Ford Fiesta+5:37,7
10. Ott TanakEst./Ford Fiesta+6:26,6
...
21. Martin KočíSR/Citroën DS3+32:18,2

Priebežné poradie jazdcov (po 10 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier195 bodov
2. Andreas Mikkelsen127
3. Thierry Neuville112
4. Hayden Paddon102
5. Jari-Matti Latvala101
6. Dani Sordo92
7. Mads Östberg (Nór./Ford Fiesta)80
8. Kris Meeke (V. Brit./Citr. DS3)54
9. Ott Tanak53
10. Craig Breen35

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen293 bodov
2. Hyundai227
3. Volkswagen II136
4. M-Sport Ford132
5. Hyundai II106
6. Dmack Ford66
7. Jipocar18

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.