Ogierov triumf v Poľsku

Utorok, 07 júl 2015

Majstrovstvá sveta v automobilových súťažiach mali siedme pokračovanie seriáli v Poľsku. Aj tu zvíťazil úradujúci majster sveta Francúz Sebastien Ogier, ktorý 19 rýchlostných skúšok prešiel v najkratšom čase. Druhý skončil Nór Andreas Mikee a tretí bol Estónec Ott Tänak.

Rallye Polska
Hyundai nasadil v Poľsku štyri WRC automobily i20. Najúspešnejší bol Novozélanďan Paddon, ktorý skončil na piatom mieste. Zo šiesteho miesta sa tešil Belgičana Neuville

V Európe panujú v týchto dňoch vysoké teploty, takže nič iné sa nedalo čakať ani na rallye v Poľsku. To kládlo na automobily i jazdcov vysoké nároky. Z horúčav trpeli aj pneumatiky a nebezpečný pre posádky bol aj prach na cestách rýchlostných skúšok. Napriek tomu sa v Poľsku jazdilo rýchlo s priemermi v rýchlostných skúškach nad sto kilometrov za hodinu.

Náročné podmienky najlepšie zvládol Francúz Ogier a zvíťazil s naskokom 11,9 sekundy. Dvojnásobný majster sveta Ogier vyhral v tomto roku už päť zo siedmich súťaží a víťazstvo v Poľsku je už jeho 29. v kariére. Okrem toho v Portugalsku skončil druhý. Nebodoval jediný raz v Argentíne, kde skončil na 17. mieste.

Na stupeň víťazov nedosiahol ani tentoraz Fín Jari-Matti Latvala, keď bol až štvrtý. Darilo sa tímu Hyundai Motorsport – Novozélanďan Hayden Paddon skončil piaty a Belgičan Thierry Neuville šiesty. Bodoval aj Španiel Dani Sordo na desiatom mieste. Súťaž doma v Poľsku dokončil Robert Kubica a bodoval na ôsmom mieste. Prekvapením pre niekoho môže byť tretie miesto Estónca Tänaka. Je to však ostrieľaný jazdec a tentoraz nerobil chyby a jazdil rýchlo, ale spoľahlivo.

Ôsmim dielom seriálu WRC bude Rallye Fínska. Pôjde sa od 30. júla do 2. augusta.

Výsledky Rallye Poľska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo R2:26:11,5 hod
2. Andreas MikkeeNór./W Polo R+11,9 s
3. Ott TänakEst./Ford Fiesta+23,0
4. Jari-Matti LatvalaFín. VW Polo R+44,7
5. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+1:14,6 min
6. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai i20+1:44,5
7. Kevin MeekeV. Brit./Citroën DS3 +1:57,7
8. Robert KubicaPol./Ford Fiesta +2:08,3
9. Mats OstbergNór./Citroën DS3 +2:18,2
10. Dani SordoŠpan./Hyundai i20 +2:48,4
11. Martin ProkopČR/Ford Fiesta +4:43,3
...
56. Martin KočíSR/Peugeot 208+1:12:13,4 hod

Priebežné poradie jazdcov (po 7 podujatí z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier161 bodov
2. Andreas Mikkelsen83
3. Mads Östberg69
4. Jari-Matti Latvala68
5. Thierry Neuville58
6. Kris Meeke53
7. Elfyn Evans53

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen219 bodov
2. Citroëen125
3. Hyundai123
4. Ford114

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.