Peugeot na Dakar so Sainzom a Despresom

Štvrtok, 27 marec 2014

Peugeot po fenomenálnom rekorde Sebastiena Loebe na najvyššie položené preteky sveta, na vrch Pikes Peak, sa vrhá do novej výzvy. Ohlásil svoju účasť na najdlhšej a najťažšej rally na svete, na Rallye Dakar. Do sedla svojho pripravovaného špeciálu zverboval Španiela Carlosa Sainza a Francúza Cyrila Despresa.

1 Sainz - Despres
Carlos Sainz a Cyril Despres budú na najbližšom Dakare pilotovať Peugeot 2008 DKR

Rekordom z júna minulého roku na Pikes Peak za 8:13:878 minúty sa Peugeot naladil na víťaznú nôtu. Po úžasnom výkone Loeba na ťažkej trati na Pikes Peak sa Peugeot Sport nechce uspokojiť len s jednorazovým úspechom a túži po ďalších. Po dobrodružstve v horách amerického Colorada v nadmorskej výške 4301 metrov nad morom sa Peugeot Sport, Red Bull a TOTAL rozhodli zdolať aj iný druh terénu, ten čo ponúka Dakar.

Ide vlastne o návrat na Rallye Dakar, pretože v rokoch 1987 a 1990 tu Peugeot zvíťazil štyrikrát v rade – s modelmi 205 T16 Grand Raid a 405 T16 Grand Raid. Aj keď sa teraz nesúťaží na afrických dunách, ale na svahoch južnej Ameriky, rallye je rovnako náročná pre jazdcov, posádky i pre stroje.

4 Silueta Peugeot 2008 DKR
Silueta špeciálu Peugeot 2008 DKR. Hotový model sa predstaví už onedlho v Pekingu.

Na terénoch juhoamerického Dakar už bude v januári budúceho roku tím Peugeot Total bojovať s novou zbraňou, s modelom 2008 DKR. Chce ho pripraviť tak, aby zvládol desať tisíc kilometrov dlhý a vyše dva týždne trvajúci maratón. Ešte predtým sa zúčastní aj iných podujatí, aby sa na Dakar čo najlepšie pripravil.

Carlos Sainz a Cyril Despres sú dve kľúčové postavy v tíme. Víťaz Dakaru z roku 2010, Carlos Sainz, prinesie svoje skúsenosti a znalosti z vývoja terénnych špeciálov a Cyril Despres, päťnásobný motocyklový víťaz, si zvolil Peugeot pre začiatok novej kariéry na štyroch kolesách.

Nový Peugeot 2008 DKR navrhol a konštruoval rovnaký tím ako Peugeot 208 T16 Pikes Peak. Nový súťažný Peugeot sa po prvý raz predstaví 20.apríla na autosalóne v Pekingu.

1 Sainz - Despres 2 Carlos Sainz 3 Cyril Despres 4 Silueta Peugeot 2008 DKR
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.