Pod Akropolou víťazí Loeb

Pondelok, 28 máj 2012

Francúzsky majster sveta sa aj v Grécku na Akropolis rallye, šiestom podujatí seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, postavil na najvyšší stupienok. Osemnásobný majster sveta vyhral v tomto roku už štvrté podujatie a je tak na najlepšej ceste k zisku deviateho titulu, ktorý od roku 2004 získaval výhradne tento 38ročný Francúz. Druhý v Grécku skončil Fín Mikko Hirvonen a tretí jeho krajan Jari-Matti Latvala.

Mikko Hirvonen
Mikko Hirvonen obsadil na Rallye Akropolis druhé miesto za Sébastienom Loebom

Náročná kamenistá a prašná grécka Akropolis rallye patrí najmä svojim povrchom k tým najdrsnejším súťažiam svetového seriálu, podobne ako rallye v Jordánsku či Portugalsku. V Grécku čakalo na posádky celkom 1700 kilometrov, z nich 409 kilometrov pripadlo na 22 rýchlostných skúšok. Najlepšie si s nimi poradili obaja jazdci Citroënu Loeb a Hirvonen.

Na stupne víťazov mali namierené aj Latvala, ktorý začal súťaž vo veľkom štýle a spočiatku aj viedol. Mieril tam aj bývalý majster sveta Petter Solberg z Nórska, ale aj ďalší Nór Östberg. Solberga, inak víťaza piatich rýchlostných skúšok, vyradilo už v prvej RS tretieho súťažného dňa odpadnuté koleso na jeho na jeho aute. Práve v čase, keď mu patrila druhá priečka a keď za vedúcim Loebom zaostával len desať sekúnd. Na poruchu motora vypadol Rus Novikov, Nór Mikkelsen na poškodené kývne rameno prednej nápravy a pre haváriu (na strechu) súťaž nedokončil ani známy Quatarčan All-Attiyah.

Tretí deň rallye bol v znamení Latvalu, ktorý vyhrával jednu rýchlostnú skúšku za druhou, na lepšie ako tretie miesto mu to však nestačilo. Celkom z 22 rýchlostných skúšok zvíťazil až v desiatich, víťaza Loeba (vyhral šesť RS) však napriek tomu neohrozil. Podobne ani druhého Hirvonena (zvíťazil v jednej RS). Östberg si udržal štvrtú pozíciu pred Čechom Martinom Prokopom, ktorý po šiestej priečke z argentínskej rallye má ďalšie skvelé umiestnenie. Výborne jazdil aj Francúz Ogier na Fabii S2000, keď v cieli bol siedmy. Zdatne si v Grécku počínala aj slovenská posádka Kočí/Zámečník, ktorí po dlhšom čase zastupovali našich súťažiarov na najvyššom podujatí.

Ďalšie podujatie seriálu WRC je na programe 22. až 24. júna na Novom Zélande.

Výsledky Rallye Akropolis

1. Sébastien LoebFranc./Citroën DS34:42:03 hod
2. Mikko HirvonenFín./Citroën DS3+40,0 s
3. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Fiesta RS+3:04,8 min
4. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta RS+6:16,4
5. Martin ProkopČR/Ford Fiesta RS+7:46,5
6. Thierry NeuvilleBelg./Citroën DS3+9:41,4
7. Sébastien OgierFranc./Škoda Fabia S2000+12:59,9
...
23. Koči/ZámečníkSR/Citroën C2+1:23:51,0 hod

Priebežné poradie jazdcov (po 6 podujatiach)

1. Sébastien Loeb119 bodov
2. Mikko Hirvonen89
3. Mads Östberg80
4. Petter Solberg73
5. Jari-Matti Latvala45
6. Jevgenij Novikov43

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën194 bodov
2. Ford121
3. M-Sport Ford91
4. Citroen Junior42
5. Qatar WR Team37
6. Adapta WR Team27
7. MINI WRC Team26
8. Brazil WR Team10

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.