Portugalská rallye pre Francúza Ogiera

Utorok, 08 apríl 2014

Sebastien Ogier dosiahol na Rallye Portugalska vo svojom piatom štarte už štvrté víťazstvo a v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta rallye WRC zvíťazil už tretí raz. Vyhral s náskokom 43,2 sekundy pred Fínom Mikkom Hirvonenon a o jeden a štvrť minúty Nórom Madsom Östbergom.

Mads Ostberg
Nór Östberg si v Portugalsku po druhý raz v tejto sezóne vybojoval pódiové umiestnenie

Ogier vyhral aj záverečný špeciál Power Stage a získal tak ďalšie bonusové body a vedie tohtoročný šampionát po štyroch súťažiach už o 29 bodov pred druhým Fínom Latvalom. Obaja jazdia v jednom tíme na VW Polo-R. Tretí v cieli Nór Mats Östberg doviedol do cieľa svoj Citroën DS3 na treťom mieste.

V Portugalsku štartovala aj slovenská posádka Martin Koči so spolujazdcom Lukášom Kostkom. V kategórii Junior WRC skončili celkovom hodnotení tretí a po prvý raz v kariére vystúpili aj na stupne víťazov. Navyše 21ročný Slovák okorenil svoje účinkovanie v majstrovstvách sveta v rallye aj prémiovým víťazstvom v rýchlostnej skúške.

Víťazstvo Ogiera v Portugalsku je ôsme po sebe idúce prvenstvo VW Polo-R, čím Volkswagen vyrovnal rekord Citroënu z roku 2011. Tento fakt jasne hovorí o suverenite a nadvláde malého Pola v seriáli WRC, za čo nemecký tím môže vďačiť aj obom svojim pilotom, predovšetkým však Francúzovi Ogierovi, aktuálnemu majstrovi sveta.

Veľkým súperom Ogiera v Portugalsku bol po dlhom čase Fín Mikko Hirvonen, ktorý sa znovu dostáva do svojej bývalej jazdeckej formy a pohody. V rallye aj viedol, ale v ďalšej časti sa do čela prepracoval Ogier a prvenstvo si udržal so slušným takmer trištvrte minútovým náskokom. Ogier ocenil Hirvonenov výkon, ktorý podľa neho podal veľmi konzistentný výkon. Povedal tiež, že si na štrkovitej trati, raz suchej, potom zasa mokrej, chcel ušetriť pneumatiky, aby prípadnými defektami zbytočne nestrácal čas.

O pozície na štvrtom až šiestom mieste tuho bojovali Nóri Mikkelsen a Henning Solberg s Čechom Martinom Prokopom. Tieto priečky im potom patrili aj v cieli. Priebeh rallye poznačili havárie Brita Meekeho, Poliaka Kubicu, Estónec Tannak (z vedúcej pozície) a ďalších.

Šampionát bude mať ďalšie pokračovanie v južnej Amerike, kde sa od 8. do 11. mája pôjde Rallye Argentina s centrom vo Villa Carlos Paz.

Výsledky Rallye Portugalska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R3:33:20,4 hod
2. Mikko HirvonenFín./Ford Fiesta RS+ 43,2 s
3. Mads ÖstbergNór./Citroën DS3+ 1:12,4 min
4. Andreas MikkelsenNór./VW Polo-R+ 4:50,5
5. Henning SolbergNór./Ford Fiesta RS+ 5:10,2
6. Martin ProkopČR/Ford Fiesta RS+ 8:27,2
7. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai i20+ 8:32,3
8. J. HänninenFín./Hyundai i20+ 8:51,6
9. Nasser Al-AttiyahQatar/ Ford Fiesta+10:14,7
10. J. KetommaFín/Ford Fiesta RS +10:26,3
...
30. Martin KočiSR/Citroën DS3+ 33:02,2

Priebežné poradie jazdcov (po 4 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier91 bodov
2. Jari-Matti Latvala62
3. Mads Östberg48
4. Andreas Mikkelsen36
5. Mikko Hirvonen36
6. Thierry Neuville23
7. Elfyn Evans20
8. Bryan Bouffier18
9. Martin Prokop18
10. Kris Meeke17
...
15. Jaroslav Melichárek4

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.