Portugalská rallye pre Francúza Ogiera

Utorok, 08 apríl 2014

Sebastien Ogier dosiahol na Rallye Portugalska vo svojom piatom štarte už štvrté víťazstvo a v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta rallye WRC zvíťazil už tretí raz. Vyhral s náskokom 43,2 sekundy pred Fínom Mikkom Hirvonenon a o jeden a štvrť minúty Nórom Madsom Östbergom.

Mads Ostberg
Nór Östberg si v Portugalsku po druhý raz v tejto sezóne vybojoval pódiové umiestnenie

Ogier vyhral aj záverečný špeciál Power Stage a získal tak ďalšie bonusové body a vedie tohtoročný šampionát po štyroch súťažiach už o 29 bodov pred druhým Fínom Latvalom. Obaja jazdia v jednom tíme na VW Polo-R. Tretí v cieli Nór Mats Östberg doviedol do cieľa svoj Citroën DS3 na treťom mieste.

V Portugalsku štartovala aj slovenská posádka Martin Koči so spolujazdcom Lukášom Kostkom. V kategórii Junior WRC skončili celkovom hodnotení tretí a po prvý raz v kariére vystúpili aj na stupne víťazov. Navyše 21ročný Slovák okorenil svoje účinkovanie v majstrovstvách sveta v rallye aj prémiovým víťazstvom v rýchlostnej skúške.

Víťazstvo Ogiera v Portugalsku je ôsme po sebe idúce prvenstvo VW Polo-R, čím Volkswagen vyrovnal rekord Citroënu z roku 2011. Tento fakt jasne hovorí o suverenite a nadvláde malého Pola v seriáli WRC, za čo nemecký tím môže vďačiť aj obom svojim pilotom, predovšetkým však Francúzovi Ogierovi, aktuálnemu majstrovi sveta.

Veľkým súperom Ogiera v Portugalsku bol po dlhom čase Fín Mikko Hirvonen, ktorý sa znovu dostáva do svojej bývalej jazdeckej formy a pohody. V rallye aj viedol, ale v ďalšej časti sa do čela prepracoval Ogier a prvenstvo si udržal so slušným takmer trištvrte minútovým náskokom. Ogier ocenil Hirvonenov výkon, ktorý podľa neho podal veľmi konzistentný výkon. Povedal tiež, že si na štrkovitej trati, raz suchej, potom zasa mokrej, chcel ušetriť pneumatiky, aby prípadnými defektami zbytočne nestrácal čas.

O pozície na štvrtom až šiestom mieste tuho bojovali Nóri Mikkelsen a Henning Solberg s Čechom Martinom Prokopom. Tieto priečky im potom patrili aj v cieli. Priebeh rallye poznačili havárie Brita Meekeho, Poliaka Kubicu, Estónec Tannak (z vedúcej pozície) a ďalších.

Šampionát bude mať ďalšie pokračovanie v južnej Amerike, kde sa od 8. do 11. mája pôjde Rallye Argentina s centrom vo Villa Carlos Paz.

Výsledky Rallye Portugalska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R3:33:20,4 hod
2. Mikko HirvonenFín./Ford Fiesta RS+ 43,2 s
3. Mads ÖstbergNór./Citroën DS3+ 1:12,4 min
4. Andreas MikkelsenNór./VW Polo-R+ 4:50,5
5. Henning SolbergNór./Ford Fiesta RS+ 5:10,2
6. Martin ProkopČR/Ford Fiesta RS+ 8:27,2
7. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai i20+ 8:32,3
8. J. HänninenFín./Hyundai i20+ 8:51,6
9. Nasser Al-AttiyahQatar/ Ford Fiesta+10:14,7
10. J. KetommaFín/Ford Fiesta RS +10:26,3
...
30. Martin KočiSR/Citroën DS3+ 33:02,2

Priebežné poradie jazdcov (po 4 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier91 bodov
2. Jari-Matti Latvala62
3. Mads Östberg48
4. Andreas Mikkelsen36
5. Mikko Hirvonen36
6. Thierry Neuville23
7. Elfyn Evans20
8. Bryan Bouffier18
9. Martin Prokop18
10. Kris Meeke17
...
15. Jaroslav Melichárek4

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.