Portugalská rallye pre Francúza Ogiera

Utorok, 08 apríl 2014

Sebastien Ogier dosiahol na Rallye Portugalska vo svojom piatom štarte už štvrté víťazstvo a v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta rallye WRC zvíťazil už tretí raz. Vyhral s náskokom 43,2 sekundy pred Fínom Mikkom Hirvonenon a o jeden a štvrť minúty Nórom Madsom Östbergom.

Mads Ostberg
Nór Östberg si v Portugalsku po druhý raz v tejto sezóne vybojoval pódiové umiestnenie

Ogier vyhral aj záverečný špeciál Power Stage a získal tak ďalšie bonusové body a vedie tohtoročný šampionát po štyroch súťažiach už o 29 bodov pred druhým Fínom Latvalom. Obaja jazdia v jednom tíme na VW Polo-R. Tretí v cieli Nór Mats Östberg doviedol do cieľa svoj Citroën DS3 na treťom mieste.

V Portugalsku štartovala aj slovenská posádka Martin Koči so spolujazdcom Lukášom Kostkom. V kategórii Junior WRC skončili celkovom hodnotení tretí a po prvý raz v kariére vystúpili aj na stupne víťazov. Navyše 21ročný Slovák okorenil svoje účinkovanie v majstrovstvách sveta v rallye aj prémiovým víťazstvom v rýchlostnej skúške.

Víťazstvo Ogiera v Portugalsku je ôsme po sebe idúce prvenstvo VW Polo-R, čím Volkswagen vyrovnal rekord Citroënu z roku 2011. Tento fakt jasne hovorí o suverenite a nadvláde malého Pola v seriáli WRC, za čo nemecký tím môže vďačiť aj obom svojim pilotom, predovšetkým však Francúzovi Ogierovi, aktuálnemu majstrovi sveta.

Veľkým súperom Ogiera v Portugalsku bol po dlhom čase Fín Mikko Hirvonen, ktorý sa znovu dostáva do svojej bývalej jazdeckej formy a pohody. V rallye aj viedol, ale v ďalšej časti sa do čela prepracoval Ogier a prvenstvo si udržal so slušným takmer trištvrte minútovým náskokom. Ogier ocenil Hirvonenov výkon, ktorý podľa neho podal veľmi konzistentný výkon. Povedal tiež, že si na štrkovitej trati, raz suchej, potom zasa mokrej, chcel ušetriť pneumatiky, aby prípadnými defektami zbytočne nestrácal čas.

O pozície na štvrtom až šiestom mieste tuho bojovali Nóri Mikkelsen a Henning Solberg s Čechom Martinom Prokopom. Tieto priečky im potom patrili aj v cieli. Priebeh rallye poznačili havárie Brita Meekeho, Poliaka Kubicu, Estónec Tannak (z vedúcej pozície) a ďalších.

Šampionát bude mať ďalšie pokračovanie v južnej Amerike, kde sa od 8. do 11. mája pôjde Rallye Argentina s centrom vo Villa Carlos Paz.

Výsledky Rallye Portugalska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R3:33:20,4 hod
2. Mikko HirvonenFín./Ford Fiesta RS+ 43,2 s
3. Mads ÖstbergNór./Citroën DS3+ 1:12,4 min
4. Andreas MikkelsenNór./VW Polo-R+ 4:50,5
5. Henning SolbergNór./Ford Fiesta RS+ 5:10,2
6. Martin ProkopČR/Ford Fiesta RS+ 8:27,2
7. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai i20+ 8:32,3
8. J. HänninenFín./Hyundai i20+ 8:51,6
9. Nasser Al-AttiyahQatar/ Ford Fiesta+10:14,7
10. J. KetommaFín/Ford Fiesta RS +10:26,3
...
30. Martin KočiSR/Citroën DS3+ 33:02,2

Priebežné poradie jazdcov (po 4 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier91 bodov
2. Jari-Matti Latvala62
3. Mads Östberg48
4. Andreas Mikkelsen36
5. Mikko Hirvonen36
6. Thierry Neuville23
7. Elfyn Evans20
8. Bryan Bouffier18
9. Martin Prokop18
10. Kris Meeke17
...
15. Jaroslav Melichárek4

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.