Posádka Koči-Mozner ml. víťazom RallyeTatry

Utorok, 29 máj 2018

Víťazom 45. ročníka Rallye Tatry je posádka Martin Koči-Radovan Mozner ml. na automobile Škoda Fabia R5.

1 Koci-Mozner na Rallye Tatry
Posádka Koči-Mozner ml. na trati jednej z rýchlostných skúšok Rallye Tatry

Je to jej prvý triumf v novom tíme Škoda Slovakia Motorsport. Víťazstvom spôsobom štart – cieľ sa posádka Koči-Mozner ml. v priebežnom poradí majstrovstiev SR 2018 dostala na vedúcu priečku, ktorú zdieľa s poľskými súpermi Grzy-Browinski, ktorí na Rallye Tatry skončili na druhom mieste.

Martin Koči na Rallye Tatry potvrdil svoje jazdecké kvality a ukázala sa aj vyspelosť automobilu Fabia R5, keď prvé tri miesta v cieli obsadili posádky na tomto špeciále. Pre väčšiu divácku atraktívnosť podujatia organizátori zaradili do programu súťaže aj mestský okruh v Poprade.

Na treťom mieste na Rallye Tatry skončila posádka z Maďarska Német-Szegö. Všetky tri najrýchlejšie posádky v absolútnom poradí jazdili na automobiloch Škoda Fabia R5.

Víťazstvom na Rallye Tatry si posádka Škoda Slovakia Motorsport pridala 30 bodov a po druhej súťaži seriálu sa v priebežnom poradí majstrovstiev SR bodovo dotiahli na víťazov prvého podujatia, poľskú dvojicu Grzyb-Browinski a majú rovnaký počet bodov.

2 Koci-Mozner po vítcazstve
Koči s Moznerom ml. sa tešia z absolútneho víťazstva na Rallye Tatry

"O víťazstvo sme museli tvrdo bojovať až do konca súťaže s poľskou posádkou Grzy-Browinski. V bláznivom počasí, keď sa striedalo slnko s dažďom, sa nám darilo aj vhodne zvoliť typ zmesi pneumatík. Z víťazstva máme veľkú radosť," povedal jazdec víťazného tímu Škoda Slovakia Motorsport Martin Koči, ktorá v cieli súťaže mala pred Poliakmi náskok len 0,6 sekundy.

Posádka Koči-Mozner ml. sa najbližšie predstaví na treťom podujatí seriálu majstrovstiev Slovenska, ktoré sa presunú na južnú Moravu, kde v dňoch 15. – 16. júna sa uskutoční Agrotec Petronans Rally Hustopeče.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Škoda-Octavia
Nová Škoda Octavia v teste Euro NCAP získala päťhviezdičkové ohodnotenie a potvrdila, že je bezpečný automobil. V novej generácii modelu Octavia sa po prvý raz objavuje asistent vyhýbania, asistent pre odbočovanie alebo varovanie pri vystupovaní z vozidla. V meste varuje systém Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov a cyklistov, a to opticky, akusticky i ľahkým pribrzdením pred možnou kolíziou. Systém Side Assist až do vzdialenosti 70 m varuje, že sa zozadu blíži alebo sa v mŕtvom uhle nachádza iné vozidlo. Posádku chráni deväť airbagov vrátane kolenného pre vodiča. Octavia je vybavená tiež multikolíznou brzdou, ktorá v prípade nehody zastaví vozidlo a zabráni tak nekontrolovanému pokračovaniu v jazde.
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.