Premiére v Bulharsku kraľoval Loeb

Pondelok, 12 júl 2010

Premiérovú bulharskú rallye, zaradenú do seriálu WRC, vyhral líder priebežného poradia, Francúz Sebastien Loeb na Citroëne C4 a je to už jeho 58. víťazstvo v kariére v rallye WRC. Už na prvom rýchlostnom teste nasadil ostré tempo, od tohto momentu vedenie nepustil z rúk a vyhral s náskokom takmer pol minúty pred druhým továrenským jazdcom Citroënu Španielom Danielom Sordom a Nórom Pettrom Solbergom.

S. Ogier
S. Ogier skončil v Bulharsku štvrtý, ale v priebežnom poradí je hneď za S. Loebom

Francúz vyhral v tomto roku už štvrtú súťaž a pevne kráča za ziskom titulu majstra sveta. Citroën C4 WRC nemá v ostatných značkách konkurencieschopného súpera. Fordy už nie sú tak rýchle ani nebezpečné, aby veľkého Loeba dokázali ohroziť. A tak konkurenciou pre päťnásobného majstra sveta sú len piloti citroënov, či už je to Španiel Dani Sordo, bývalý majster sveta Petter Solberg alebo vychádzajúca francúzska hviezda Sebastien II. – Ogier. Najmä tento nádejný mladý pilot sa ukazuje ako dôstojný nástupca Sebastiena I. – Loeba.

V priebežnom poradí je Ogier po siedmich absolvovaných súťažiach tretí v seriáli majstrovstiev sveta práve za Loebom, ale pred Fínom Mikko Hirvonenom, ktorý by mal byť najväčším rivalom aktuálnemu majstrovi sveta. Ten však ani teraz v Bulharsku, ktoré bolo zaradené ako nový organizátor svetovej rallye, nedokázal vzdorovať rýchlym citroënom a v cieli bol až piaty. Udržal si však tretiu priebežnú priečku a svoje sebavedomie by si mohol zvýšiť už o tri týždne na domácej fínskej rallye, na trati kde sa cíti naozaj ako doma. Doma vo Fínsku by mohol zabrať aj druhý pilot Fordu, Jari-Matti Latvala, aby tak fordy znížili náskok citroënov v Pohári konštruktérov.

Sebastien Loeb zvíťazil suverénnym spôsobom. V podstate systémom štart-cieľ, keďže od prvej po poslednú rýchlostnú skúšku sa v priebežnom hodnotení pred neho nikto nedostal. Urputný boj sa zvádzal o druhé miesto medzi druhým továrenským Citroënom s pilotom Sordom a zapožičaným P. Solberga. Skôr v cieli o desať sekúnd bol Sordo, ale na pódium dosiahol aj tretí P. Solberg. Za štvornásobný úspech vďačia citroëny Ogierovi, ktorý skončil štvrtý. Až potom sú vo výsledkoch na piatom a šiestom mieste Hirvonen a Latvala.

Fínska rallye je na programe 29. až 31. júla. Prelomia tu Fordy nadvládu citroënov?

Výsledky Rallye Bulharska

1. Loeb-ElenaFranc./Mon./Citroën C43:02:39,2 hod
2. Sordo-MartiŠpan./Citroën C4+ 29,5 s
3. P. Solberg-PattersonNor./Brit./Citroën C4+ 39,6,
4. Ogier-IngrassiaFranc./Citroën C4+ 1:55,0 min
5. Hirvonen-LehtinenFín./Ford Focus+ 3:17,8
6. Latvala-AnttilaFín./Ford Focus+ 4:28,5

Priebežné výsledky jazdcov (po 7 z 13 podujatí)

1. S. Loeb151 bodov
2. Ogier100
3. Hirvonen86
4. Latvala80
5. Solberg78
6. Sordo67

16. M. Prokop (ČR) - 2

Priebežné výsledky tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën232 bodov
2. Ford185
3. Citroën Junior Team125
4. Stobart98
5. Munchi's Ford40

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.