Premiére v Bulharsku kraľoval Loeb

Pondelok, 12 júl 2010

Premiérovú bulharskú rallye, zaradenú do seriálu WRC, vyhral líder priebežného poradia, Francúz Sebastien Loeb na Citroëne C4 a je to už jeho 58. víťazstvo v kariére v rallye WRC. Už na prvom rýchlostnom teste nasadil ostré tempo, od tohto momentu vedenie nepustil z rúk a vyhral s náskokom takmer pol minúty pred druhým továrenským jazdcom Citroënu Španielom Danielom Sordom a Nórom Pettrom Solbergom.

S. Ogier
S. Ogier skončil v Bulharsku štvrtý, ale v priebežnom poradí je hneď za S. Loebom

Francúz vyhral v tomto roku už štvrtú súťaž a pevne kráča za ziskom titulu majstra sveta. Citroën C4 WRC nemá v ostatných značkách konkurencieschopného súpera. Fordy už nie sú tak rýchle ani nebezpečné, aby veľkého Loeba dokázali ohroziť. A tak konkurenciou pre päťnásobného majstra sveta sú len piloti citroënov, či už je to Španiel Dani Sordo, bývalý majster sveta Petter Solberg alebo vychádzajúca francúzska hviezda Sebastien II. – Ogier. Najmä tento nádejný mladý pilot sa ukazuje ako dôstojný nástupca Sebastiena I. – Loeba.

V priebežnom poradí je Ogier po siedmich absolvovaných súťažiach tretí v seriáli majstrovstiev sveta práve za Loebom, ale pred Fínom Mikko Hirvonenom, ktorý by mal byť najväčším rivalom aktuálnemu majstrovi sveta. Ten však ani teraz v Bulharsku, ktoré bolo zaradené ako nový organizátor svetovej rallye, nedokázal vzdorovať rýchlym citroënom a v cieli bol až piaty. Udržal si však tretiu priebežnú priečku a svoje sebavedomie by si mohol zvýšiť už o tri týždne na domácej fínskej rallye, na trati kde sa cíti naozaj ako doma. Doma vo Fínsku by mohol zabrať aj druhý pilot Fordu, Jari-Matti Latvala, aby tak fordy znížili náskok citroënov v Pohári konštruktérov.

Sebastien Loeb zvíťazil suverénnym spôsobom. V podstate systémom štart-cieľ, keďže od prvej po poslednú rýchlostnú skúšku sa v priebežnom hodnotení pred neho nikto nedostal. Urputný boj sa zvádzal o druhé miesto medzi druhým továrenským Citroënom s pilotom Sordom a zapožičaným P. Solberga. Skôr v cieli o desať sekúnd bol Sordo, ale na pódium dosiahol aj tretí P. Solberg. Za štvornásobný úspech vďačia citroëny Ogierovi, ktorý skončil štvrtý. Až potom sú vo výsledkoch na piatom a šiestom mieste Hirvonen a Latvala.

Fínska rallye je na programe 29. až 31. júla. Prelomia tu Fordy nadvládu citroënov?

Výsledky Rallye Bulharska

1. Loeb-ElenaFranc./Mon./Citroën C43:02:39,2 hod
2. Sordo-MartiŠpan./Citroën C4+ 29,5 s
3. P. Solberg-PattersonNor./Brit./Citroën C4+ 39,6,
4. Ogier-IngrassiaFranc./Citroën C4+ 1:55,0 min
5. Hirvonen-LehtinenFín./Ford Focus+ 3:17,8
6. Latvala-AnttilaFín./Ford Focus+ 4:28,5

Priebežné výsledky jazdcov (po 7 z 13 podujatí)

1. S. Loeb151 bodov
2. Ogier100
3. Hirvonen86
4. Latvala80
5. Solberg78
6. Sordo67

16. M. Prokop (ČR) - 2

Priebežné výsledky tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën232 bodov
2. Ford185
3. Citroën Junior Team125
4. Stobart98
5. Munchi's Ford40

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.