Rallye Austrália: Ogier v predstihu majstrom

Pondelok, 14 september 2015

Francúz Sebastien Ogier získal v predstihu tretí titul majstra sveta v rallye, keď počas uplynulého víkendu najlepšie ovládol trate v okolí Coffs Harbour na Rallye Austrálie, desiatom podujatí majstrovstiev sveta. Druhý skončil s mankom trinásť sekúnd Fín Jari-Matti Latvala, jeho partner z tímu Volkswagen, a tretí Brit Kris Meeke na Citroëne.

1 Paddon Austrália
Novozélanďan Hayden Paddon bol najlepší na aute Hyundai. V cieli mu patrilo 5. miesto.

Víťazstvo Francúza Ogiera v Austrálii je už jeho siedme v tohtoročnej sezóne a tridsiate prvé v seriáli WRC. Viac víťazstiev v histórii svetového šampionátu má len Fín Marcus Grönholm. Len trikrát stál v tomto roku na najvyššom stupni víťazov niekto iný než tento fenomenálny Francúz, ktorý podľa vlastných slov má stále rezervy a chce sa ešte zlepšovať.

Titul pre tento rok získali definitívne Sebastien Ogier a jeho spolujazdec Julien Ingrassia. Volkswagen má už isté víťazstvo aj v súťaži tímov o Pohár konštruktérov. Podľa šéfa tímu Capita však chcú viac. V hre je ešte umiestnenie ďalších posádok VW tímu v zostávajúcich troch súťažiach. Či už Fína Latvalu ako jazdca druhej posádky vozu VW Polo R, ktorý bol v Austrálii druhý za Ogierom, alebo Nóra Mikkelsena s tretím VW Polo – ten bol u protinožcov štvrtý.

2 Sebastien Ogier
Sebastien Ogier mal dôvod oslavovať. Vyhral a stal sa po tretí raz majstrom sveta.

Sebastien Ogier sa dostal v Austrálii do vedenia v sobotu po štyroch rýchlostných skúškach. V nasledujúci deň si pozíciu lídra udržal, aj keď s minimálnym náskokom niečo vyše dvanásť sekúnd. V Austrálii potvrdil, že na tunajších štrkovitých cestách sa mu darí, keď tu zvíťazil aj v dvoch predchádzajúcich rokoch. Druhý skončil Ogierov najväčší rival v boji o titul Fín Latvala a tretí Brit Kris Meeke, ktorý zaostal za Ogierom o vyše pol minúty.

Dobre jazdil Novozélanďan Hayden Paddon na voze Hyundai i20. Zo svojej krajiny tu mal veľa fanúšikov, ktorí ho na trati povzbudzovali. Skončil piaty, keď na štvrtého Nóra Mikkelsena s Polom R mal v cieli stratu len 16,5 sekundy.

Estónec Ott Tanäk bojoval nielen s traťou, ale aj s prevodovkou svojej Fiesty a skončil šiesty. Hneď za ním boli dvaja jazdci tímu Hyundai: na siedmom mieste Belgičan Neuville a na ôsmom Španiel Dani Sordo. Sordo na začiatku po troch RS viedol, ale problémy s brzdami ho odsunuli dozadu. Britský jazdec Elfyn Evans bol deviaty a víťaz Dakaru 2015 Nasser Al-Attiyah desiaty.

Po desiatich podujatiach má líder priebežného poradia Sebastien Ogier 235 bodov, Latvala 134 a tretí Nór Andreas Mikkelsen nazbieral 111 bodov.

Nasledujúcim podujatím bude Rallye Francúzska. Uskutoční sa od 1. do 4. októbra.

Výsledky Rallye Austrália

1. Sébastien OgierFranc./VW Polo R2:59:16,4 hod
2. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo R+12,3 s
3. Kris MeekeV. Brit./Citroën DS3+32,6
4. Andreas MikkelsenNór./VW Polo R+38,5
5. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+55,0
6. Ott TänakEst./Ford Fiesta+1:38,0 min
7. T. NeuvilleBelg./Hyundai i20+2:08,3
8. D. SordoŠpan./Hyundai i20+2:15,2
9. E. EvansV. Brit./Ford Fiesta+4:33,7
10. N. Al-AttiyahKat./Citroën DS3+11:46,5
11. J. ProtasovUkr./Ford Fiesta+12:00,0
12. A. Al-KuwariSAE/ Citroën DS3+14:12,3

Priebežné poradie jazdcov (po 10 z 13 podujatí):

1. Sébastien Ogier235 bodov
2. Jari-Matti Latvala134
3. Andreas Mikkelsen111
4. Mads Östberg (Nór.)90
5. Thierry Neuville86
6. Kris Meeke71
7. Elfyn Evans63
8. Ott Tanäk62
9. Hayden Paddon56
10. Dani Sordo56
11. Martin Prokop (ČR)33
12. Khalid Al Qassimi (SAE)9

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen343 bodov
2. Hyundai177
3. Citroen164
4. Ford148
5. VW II76
6. Hyundai MWRT49
7. Jipocar Czech NT43

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.