Rallye Austrália: Ogier v predstihu majstrom

Pondelok, 14 september 2015

Francúz Sebastien Ogier získal v predstihu tretí titul majstra sveta v rallye, keď počas uplynulého víkendu najlepšie ovládol trate v okolí Coffs Harbour na Rallye Austrálie, desiatom podujatí majstrovstiev sveta. Druhý skončil s mankom trinásť sekúnd Fín Jari-Matti Latvala, jeho partner z tímu Volkswagen, a tretí Brit Kris Meeke na Citroëne.

1 Paddon Austrália
Novozélanďan Hayden Paddon bol najlepší na aute Hyundai. V cieli mu patrilo 5. miesto.

Víťazstvo Francúza Ogiera v Austrálii je už jeho siedme v tohtoročnej sezóne a tridsiate prvé v seriáli WRC. Viac víťazstiev v histórii svetového šampionátu má len Fín Marcus Grönholm. Len trikrát stál v tomto roku na najvyššom stupni víťazov niekto iný než tento fenomenálny Francúz, ktorý podľa vlastných slov má stále rezervy a chce sa ešte zlepšovať.

Titul pre tento rok získali definitívne Sebastien Ogier a jeho spolujazdec Julien Ingrassia. Volkswagen má už isté víťazstvo aj v súťaži tímov o Pohár konštruktérov. Podľa šéfa tímu Capita však chcú viac. V hre je ešte umiestnenie ďalších posádok VW tímu v zostávajúcich troch súťažiach. Či už Fína Latvalu ako jazdca druhej posádky vozu VW Polo R, ktorý bol v Austrálii druhý za Ogierom, alebo Nóra Mikkelsena s tretím VW Polo – ten bol u protinožcov štvrtý.

2 Sebastien Ogier
Sebastien Ogier mal dôvod oslavovať. Vyhral a stal sa po tretí raz majstrom sveta.

Sebastien Ogier sa dostal v Austrálii do vedenia v sobotu po štyroch rýchlostných skúškach. V nasledujúci deň si pozíciu lídra udržal, aj keď s minimálnym náskokom niečo vyše dvanásť sekúnd. V Austrálii potvrdil, že na tunajších štrkovitých cestách sa mu darí, keď tu zvíťazil aj v dvoch predchádzajúcich rokoch. Druhý skončil Ogierov najväčší rival v boji o titul Fín Latvala a tretí Brit Kris Meeke, ktorý zaostal za Ogierom o vyše pol minúty.

Dobre jazdil Novozélanďan Hayden Paddon na voze Hyundai i20. Zo svojej krajiny tu mal veľa fanúšikov, ktorí ho na trati povzbudzovali. Skončil piaty, keď na štvrtého Nóra Mikkelsena s Polom R mal v cieli stratu len 16,5 sekundy.

Estónec Ott Tanäk bojoval nielen s traťou, ale aj s prevodovkou svojej Fiesty a skončil šiesty. Hneď za ním boli dvaja jazdci tímu Hyundai: na siedmom mieste Belgičan Neuville a na ôsmom Španiel Dani Sordo. Sordo na začiatku po troch RS viedol, ale problémy s brzdami ho odsunuli dozadu. Britský jazdec Elfyn Evans bol deviaty a víťaz Dakaru 2015 Nasser Al-Attiyah desiaty.

Po desiatich podujatiach má líder priebežného poradia Sebastien Ogier 235 bodov, Latvala 134 a tretí Nór Andreas Mikkelsen nazbieral 111 bodov.

Nasledujúcim podujatím bude Rallye Francúzska. Uskutoční sa od 1. do 4. októbra.

Výsledky Rallye Austrália

1. Sébastien OgierFranc./VW Polo R2:59:16,4 hod
2. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo R+12,3 s
3. Kris MeekeV. Brit./Citroën DS3+32,6
4. Andreas MikkelsenNór./VW Polo R+38,5
5. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+55,0
6. Ott TänakEst./Ford Fiesta+1:38,0 min
7. T. NeuvilleBelg./Hyundai i20+2:08,3
8. D. SordoŠpan./Hyundai i20+2:15,2
9. E. EvansV. Brit./Ford Fiesta+4:33,7
10. N. Al-AttiyahKat./Citroën DS3+11:46,5
11. J. ProtasovUkr./Ford Fiesta+12:00,0
12. A. Al-KuwariSAE/ Citroën DS3+14:12,3

Priebežné poradie jazdcov (po 10 z 13 podujatí):

1. Sébastien Ogier235 bodov
2. Jari-Matti Latvala134
3. Andreas Mikkelsen111
4. Mads Östberg (Nór.)90
5. Thierry Neuville86
6. Kris Meeke71
7. Elfyn Evans63
8. Ott Tanäk62
9. Hayden Paddon56
10. Dani Sordo56
11. Martin Prokop (ČR)33
12. Khalid Al Qassimi (SAE)9

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen343 bodov
2. Hyundai177
3. Citroen164
4. Ford148
5. VW II76
6. Hyundai MWRT49
7. Jipocar Czech NT43

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.