Rallye Austrálie pre Nóra Mikkelsena, Ogier druhý

Pondelok, 21 november 2016

Rallye Austrálie ukončilo 13dielny seriál majstrovstiev sveta automobilových súťaží. Víťazom sa stal Nór Andreas Mikkelsen pred Francúzom Sebastienom Ogierom. Tretí skončil Belgičan Thierry Neuville. Titul majstra sveta, už štvrtý v rade, získal v predstihu Sebastien Ogier.

Andreas Mikkelsen
Nór Andreas Mikkelsen pokoril v Austrálii aj nového majstra sveta Francúza Ogiera

Nór Mikkelsen na Volkswagene Polo-R si základ víťazstva v Austrálii zabezpečil už v prvý deň súťaže, keď zo šiestich rýchlostných skúšok vyhral až päť. Na konci prvého súťažného dňa mal pred druhým Ogierom, ktorý jazdí na rovnakom aute, k dobru 15,4 sekundy. Náskok pred Ogierom si Mikkelsen stále držal, aj keď po druhom dni ho Ogier znížil na dve sekundy. Záverečný deň však Nór znovu pridal a v cieli mal pred Ogierom náskok 14,9 sekundy. Napriek tomu, že dve rýchlostné skúšky pred záverom rallye mal technické problémy s autom, ktoré však dokázal zažehnať.

Austrálska rallye je mixom štrkovitých ciest s tvrdým pokladom, z ktorých mnohé sú úzke a kľukaté, ale nájdu sa aj dlhé a veľmi rýchle rovinky lemované stromami, čo je vždy nebezpečné. Najväčšiu haváriu v Austrálii prežil Francúz Eric Camilli v RS 20 (spolu ich bolo 23), cesta potom bola približne pol hodiny neprejazdná, posádka však z nehody vyviazla prakticky bez zranenia.

Sebastien Ogier kraľuje svetovému rallye už štvrtý rok. VW Polo-R, na ktorom jazdí, je takmer dokonalý súťažný stroj a vládne v rallye suverénne. Silného konkurenta má najmä v stále sa lepšiacom kórejskom (európskom ?) tíme Hyundai, ktorého model i20 WRC s európskymi jazdcami a jedným novozélandským (Hayden Paddon) sú mu veľmi vyrovnaným súperom. Pre Ogiera môže byť zlou správou, že VW končí v šampionáte WRC a odchádza zo sveta automobilových súťaží. Kam odíde elita jazdcov tohto tímu ešte nevieme, určite sa však budeme s nimi stretávať v rallye aj v budúcich rokoch.

Andreas Mikkelsen, 27ročný víťaz tohtoročnej Austrálie, môže byť novou hviezdou svetových rallye. Doteraz vyhral tri súťaže seriálu WRC, veľmi cennú práve teraz vo finále ročníka 2016, keď s prehľadom porazil už štvornásobného majstra sveta Ogiera. Svetovú sériu jazdí od roku 2006 a jeho prvou bola britská RAC rallye. Má dostatok skúseností a tento rok dostal od Volkswagenu v jeho druhom tíme aj dobré auto. Výsledky sa dostavili, veď v konečnom účtovaní je v seriáli tretí. Mrzí ho, ako povedal, že sa mu nepodarilo zdolať Belgičana Neuvilleho a byť vicemajstrom sveta. Mikkelsen dúfa, že pôjde v stopách úspešného nórskeho kolegu, svetového šampióna z roku 2003 Pettera Solberga. Jeho spolujazdcom je krajan Anders Jaeger.

Výsledky Rallye Austrálie

1. Andreas MikkelsenNór./VW Polo-R2:46:05,7 hod
2. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R+14,9 s
3. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai i20+1:12,6 min
4. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+1:26,7
5. Dani SordoŠpan./Hyundai i20+1:28,3
6. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta+1:41,5
7. O. TänakEst./Ford Fiesta+3:04,3
8. E. LappiFín./Škoda Fabia R5+7:32,3
9. J.-M. LatvalaFín./VW Polo-R+7:56,9
10. L. BertelliTal./Ford Fiesta+8:00,1

Konečné poradie jazdcov v seriáli majstrovstiev sveta (po 13 podujatiach)

1. Sebastien Ogier268 bodov
2. Thierry Neuville160
3. Andreas Mikkelsen154
4. Hayden Paddon138
5. Dani Sordo130
6. Jari-Matti Latvala112
7. Mads Östberg102
8. Ott Tänak88
9. Chris Meeke (V. Brit./ Citroën DS3)64
10. Craig Breen (Ír./Citroën DS3)36

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen I377 bodov
2. Hyundai312
3. Volkswagen II163
4. M-Sport Ford162
5. Hyudai II146
6. D-Mack WRT98
7. Jipocar Czech NT18
8. Yazeed Racing4

Autor: J. Goldberger
Foto: rallywrc
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.