Rallye Catalunya: zvíťazil Loeb, Grönholm tretí

Pondelok, 08 október 2007

Na tratiach svetových rallye sa odvíja obrovský boj o majstra sveta medzi Loebom a Grönholmom. Obháji titul Francúz, alebo pripadne Fínovi?

Rallye Catalunya

Aj keď líder priebežného poradia Marcus Grönholm vyhral poslednú 18. rýchlostnú skúšku Katalánskej rallye, celkovo skončil v španielskej súťaži až tretí za obhajcom titulu Sebastianom Loebom a jeho tímovým kolegom Danielom Sordom a stratil štyri body do celkového hodnotenia. Jeho náskok sa scvrkol na šesťbodový. Je to málo, alebo to bude stačiť na zisk titulu majstra sveta a na skvelé ukončenie celej súťažnej kariéry tohto fenomenálneho fínskeho jazdca?

Loeb a Sordo znovu potvrdili, že na asfalte to vedia. Francúz a Španiel na červených citroënoch nedali žiadnu šancu fordom Grönholma ani Hirvonena, ktorý bol v cieli štvrtý. Loeb zvíťazil, aj keď nádejný Španiel mu tvrdo šliapal na päty do posledných metrov. Jeho náskok v cieli po 18. rýchlostných skúškach bol necelých štrnásť sekúnd, a to hovorí o viac ako vyrovnanom súboji pilotov citroënov. Tímovou stratégiou Citroëna bolo, aby vyhral Loeb a získal titul on a nie Grönholm a Ford. Či Francúzovi k víťazstvu nad rýchlym Španielom pomohla aj réžia vlastného tímu, o tom možno len diskutovať. Isté však je, že titul je pre Citroën prvoradý, a keďže Loeb má k nemu blízko, prečo mu nepomôcť.

Rallye Catalunya Rallye Catalunya

Skvelú výkonnosť znovu potvrdil Belgičan Duval na ďalšom citroëne, keď skončil piaty. Peter Solberg na Subaru po súťaži, na ktorej skončil šiesty, mohol iba znovu poznamenať, že Subaru urobilo ďalší krok vpred (aj keď rýchlosťou na špičku ešte nestačí). Potvrdili to aj ďalší dvaja jazdci na Subaru Atkinson a Pons. Na špičku útočiaci Latvala a jeho Ford nepríjemne podkurovali najlepším a stále lepší Lotyš dáva o sebe stále viac vedieť.

Menej úspešne sa viedlo českej posádke Kopecký-Schovánek. Do súťaže nastupovala s veľkými ambíciami, prehnali však rýchlosť a skočili mimo trať už v tretej RS. Krásne sa však oťukáva slovenský jazdec Jozef Béreš ml., takmer pravidelný účastník seriálu majstrovstiev sveta. V Španielsku skončil v absolútnom poradí na prekrásnom 22. mieste a v kategórii Junior WRC mu patrí vynikajúce šieste miesto.

Rallye Catalunya

Do skončenia seriálu zostáva odjazdiť ešte štyri súťaže. Najbližšia sa koná na Korzike už 12. až 14. októbra. Nasledovať budú Japonsko 26.-28. októbra, Írska rallye 16.-18. novembra a seriál uzavrie Rallye V. Británie 30. novembra až 2. decembra.

Výsledky

1. Loeb Franc./Citroën
2. Sordo Špan./Citroën +13,8
3. Grönholm Fín./Ford +39,8
4. Hirvonen Fín./Ford +1:25,8
5. Duval Belg./Citroën +2:28,7
6. P. Solberg Nór./Subaru +2:54,1
7. Latvala Lotyš./Ford. +3:38,2
8. Atkinson Austr./Subaru +4:22,4
9. Pons Šp./Subaru +5:04,1
10. H. Solberg Nór./Ford +10:32,2
...
22. J. Béreš Slov./Nissan

Priebežné poradie jazdcov (po 12. z 16. súťaží)

1. Grönholm 96 b
2. Loeb 90
3. Hirvonen 74
4. Sordo 39
5. P. Solberg 34
6. H. Solberg 28
...
13. Kopecký 4

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ford 170
2. Citroën 131
3. Subaru 64
4. Stobart Ford 52
5. Kronos Citroën 39
6. Munchi's Ford 6
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.