Rallye Catalunya: zvíťazil Loeb, Grönholm tretí

Pondelok, 08 október 2007

Na tratiach svetových rallye sa odvíja obrovský boj o majstra sveta medzi Loebom a Grönholmom. Obháji titul Francúz, alebo pripadne Fínovi?

Rallye Catalunya

Aj keď líder priebežného poradia Marcus Grönholm vyhral poslednú 18. rýchlostnú skúšku Katalánskej rallye, celkovo skončil v španielskej súťaži až tretí za obhajcom titulu Sebastianom Loebom a jeho tímovým kolegom Danielom Sordom a stratil štyri body do celkového hodnotenia. Jeho náskok sa scvrkol na šesťbodový. Je to málo, alebo to bude stačiť na zisk titulu majstra sveta a na skvelé ukončenie celej súťažnej kariéry tohto fenomenálneho fínskeho jazdca?

Loeb a Sordo znovu potvrdili, že na asfalte to vedia. Francúz a Španiel na červených citroënoch nedali žiadnu šancu fordom Grönholma ani Hirvonena, ktorý bol v cieli štvrtý. Loeb zvíťazil, aj keď nádejný Španiel mu tvrdo šliapal na päty do posledných metrov. Jeho náskok v cieli po 18. rýchlostných skúškach bol necelých štrnásť sekúnd, a to hovorí o viac ako vyrovnanom súboji pilotov citroënov. Tímovou stratégiou Citroëna bolo, aby vyhral Loeb a získal titul on a nie Grönholm a Ford. Či Francúzovi k víťazstvu nad rýchlym Španielom pomohla aj réžia vlastného tímu, o tom možno len diskutovať. Isté však je, že titul je pre Citroën prvoradý, a keďže Loeb má k nemu blízko, prečo mu nepomôcť.

Rallye Catalunya Rallye Catalunya

Skvelú výkonnosť znovu potvrdil Belgičan Duval na ďalšom citroëne, keď skončil piaty. Peter Solberg na Subaru po súťaži, na ktorej skončil šiesty, mohol iba znovu poznamenať, že Subaru urobilo ďalší krok vpred (aj keď rýchlosťou na špičku ešte nestačí). Potvrdili to aj ďalší dvaja jazdci na Subaru Atkinson a Pons. Na špičku útočiaci Latvala a jeho Ford nepríjemne podkurovali najlepším a stále lepší Lotyš dáva o sebe stále viac vedieť.

Menej úspešne sa viedlo českej posádke Kopecký-Schovánek. Do súťaže nastupovala s veľkými ambíciami, prehnali však rýchlosť a skočili mimo trať už v tretej RS. Krásne sa však oťukáva slovenský jazdec Jozef Béreš ml., takmer pravidelný účastník seriálu majstrovstiev sveta. V Španielsku skončil v absolútnom poradí na prekrásnom 22. mieste a v kategórii Junior WRC mu patrí vynikajúce šieste miesto.

Rallye Catalunya

Do skončenia seriálu zostáva odjazdiť ešte štyri súťaže. Najbližšia sa koná na Korzike už 12. až 14. októbra. Nasledovať budú Japonsko 26.-28. októbra, Írska rallye 16.-18. novembra a seriál uzavrie Rallye V. Británie 30. novembra až 2. decembra.

Výsledky

1. Loeb Franc./Citroën
2. Sordo Špan./Citroën +13,8
3. Grönholm Fín./Ford +39,8
4. Hirvonen Fín./Ford +1:25,8
5. Duval Belg./Citroën +2:28,7
6. P. Solberg Nór./Subaru +2:54,1
7. Latvala Lotyš./Ford. +3:38,2
8. Atkinson Austr./Subaru +4:22,4
9. Pons Šp./Subaru +5:04,1
10. H. Solberg Nór./Ford +10:32,2
...
22. J. Béreš Slov./Nissan

Priebežné poradie jazdcov (po 12. z 16. súťaží)

1. Grönholm 96 b
2. Loeb 90
3. Hirvonen 74
4. Sordo 39
5. P. Solberg 34
6. H. Solberg 28
...
13. Kopecký 4

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ford 170
2. Citroën 131
3. Subaru 64
4. Stobart Ford 52
5. Kronos Citroën 39
6. Munchi's Ford 6
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.