Rallye Fínska vyhral Jari-Matti Latvala

Nedeľa, 02 august 2015

Jari-Matti Latvala vyhral ôsme podujatie seriálu majstrovstiev sveta rallye WRC, fínsku Neste Oil Rally. Po napínavom súboji zdolal aktuálneho majstra sveta a lídra seriálu Sebastiena Ogiera, svojho partnera z tímu Volkswagen. Fín zopakoval minuloročné víťazstvo s VW PoloR a po 320 kilometroch rýchlostných skúšok porazil svojho tímového kolegu Ogiera o 13,7 sekundy. Tretí skončil Nór Mats Östberg na Citroëne DS3.

Martin Prokop - Rallye Fínska 2015
Martin Prokop so spolujazdcom Janom Tománkom pri skoku na jednom z horizontov. Vo Fínsku skončili na siedmom mieste a v priebežnom poradí sa držia v prvej desiatke.

Záverečnú divácku Power Stage v živom televíznom vysielaní vyhral Ogier pred Latvalom (0,4 s) a tretím jazdcom Volkswagenu Britom Krisom Meekeom (+4,2 s). Ani to však nič nezmenilo na tom, že Latvala sa na domácej pôde stal celkovým víťazom fínskej rallye a porazil úradujúceho majstra sveta Ogiera.

Víťazstvo vynieslo Fína Latvalu na priebežné druhé miesto v šampionáte. Lídrom je naďalej Ogier s obrovským náskokom 87 bodov. Nór Östberg sa po treťom mieste vo Fínsku už po tretí raz v tejto sezóne postavil na stupeň víťazov a tretí je aj v priebežnom poradí.

Na šotolinových cestách v strednom Fínsku čakalo na jazdcov spolu dvadsať rýchlostných skúšok vrátane záverečnej diváckej Pover Stage. O suverenite Latvalu a Ogiera hovorí skutočnosť, že Fín vyhral desať a Francúz deväť z 20 rýchlostných skúšok. Náskok Latvalu pred tretím Nórom Östbergom je viac ako jeden a pol minúty a štvrtý Belgičan Neuville zaostal o takmer štyri minúty. Približne pol minúty za Belgičanom na piatom mieste prišiel do cieľa Estónčan Ott Tanak.

Fín Hänninen, ktorý predtým jazdil so Škodou Fabia S2000, bol teraz vo Fínsku s Fordom Fiesta šiesty. Znovu si veľmi dobre viedol český jazdec Martin Prokop so spolôujazdcom Janom Tománkom na Forde Fiesta, ktorí skončili na siedmej pozícii.

Na ôsmom a deviatom mieste v absolútnom poradí prišli do cieľa dve nové Škody Fabia R5, ktoré mali v sedle Fínov Lappiho a Tidemanda. Škodovky suverénne vyhrali kategóriu WRC2.

Vo Fínsku štartovala aj slovenská posádka Martin Koči/Lukáš Kostka na automobile Peugeot 208. Medzi 57 posádkami, ktoré súťaž dokončili, sme ich mená nenašli. Podľa agentúrnej správy zo súťaže odstúpili už v sobotu.

Ďalším podujatím seriálu majstrovstiev sveta WRC bude Rallye Nemecka. Jazdiť sa bude od 20. do 23. augusta.

Výsledky Rallye Fínska

1. J.-M. LatvalaFín./VW Polo R2:33:03,8
2. S. OgierFranc./VW Polo R+13,7 s
3. M. OstbergNór./Citroën DS3+1:36,8 min
4. T. NeuvilleBelg./Hyundai i20+3:58,7
5. O. TanakEst./Ford Fiesta+4:29,3
6. J. HänninenFín./Ford Fiesta+4:44,3
7. M. ProkopČR/Ford Fiesta+6:20,3
8. E. LappiFín./Škoda R5+7:11,2
9. P. TidemandFín./Škoda R5+8:52,2
10. L. BertelliFranc./Ford Fiesta+9:37,4
11. D. SordoŠpan./Hyundai i20+10:17,8
12. S. LefebvreFranc./Citroën DS3+10:42,7

Priebežné poradie jazdcov (po 8 podujatí z 13)

1. Sebastien Ogier182 bodov
2. Jari-Matti Latvala95
3. Mads Östberg84
4. Andreas Mikkelsen83
5. Thierry Neuville70
6. Kris Meeke54

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.