Rallye Fínska vyhral Jari-Matti Latvala

Nedeľa, 02 august 2015

Jari-Matti Latvala vyhral ôsme podujatie seriálu majstrovstiev sveta rallye WRC, fínsku Neste Oil Rally. Po napínavom súboji zdolal aktuálneho majstra sveta a lídra seriálu Sebastiena Ogiera, svojho partnera z tímu Volkswagen. Fín zopakoval minuloročné víťazstvo s VW PoloR a po 320 kilometroch rýchlostných skúšok porazil svojho tímového kolegu Ogiera o 13,7 sekundy. Tretí skončil Nór Mats Östberg na Citroëne DS3.

Martin Prokop - Rallye Fínska 2015
Martin Prokop so spolujazdcom Janom Tománkom pri skoku na jednom z horizontov. Vo Fínsku skončili na siedmom mieste a v priebežnom poradí sa držia v prvej desiatke.

Záverečnú divácku Power Stage v živom televíznom vysielaní vyhral Ogier pred Latvalom (0,4 s) a tretím jazdcom Volkswagenu Britom Krisom Meekeom (+4,2 s). Ani to však nič nezmenilo na tom, že Latvala sa na domácej pôde stal celkovým víťazom fínskej rallye a porazil úradujúceho majstra sveta Ogiera.

Víťazstvo vynieslo Fína Latvalu na priebežné druhé miesto v šampionáte. Lídrom je naďalej Ogier s obrovským náskokom 87 bodov. Nór Östberg sa po treťom mieste vo Fínsku už po tretí raz v tejto sezóne postavil na stupeň víťazov a tretí je aj v priebežnom poradí.

Na šotolinových cestách v strednom Fínsku čakalo na jazdcov spolu dvadsať rýchlostných skúšok vrátane záverečnej diváckej Pover Stage. O suverenite Latvalu a Ogiera hovorí skutočnosť, že Fín vyhral desať a Francúz deväť z 20 rýchlostných skúšok. Náskok Latvalu pred tretím Nórom Östbergom je viac ako jeden a pol minúty a štvrtý Belgičan Neuville zaostal o takmer štyri minúty. Približne pol minúty za Belgičanom na piatom mieste prišiel do cieľa Estónčan Ott Tanak.

Fín Hänninen, ktorý predtým jazdil so Škodou Fabia S2000, bol teraz vo Fínsku s Fordom Fiesta šiesty. Znovu si veľmi dobre viedol český jazdec Martin Prokop so spolôujazdcom Janom Tománkom na Forde Fiesta, ktorí skončili na siedmej pozícii.

Na ôsmom a deviatom mieste v absolútnom poradí prišli do cieľa dve nové Škody Fabia R5, ktoré mali v sedle Fínov Lappiho a Tidemanda. Škodovky suverénne vyhrali kategóriu WRC2.

Vo Fínsku štartovala aj slovenská posádka Martin Koči/Lukáš Kostka na automobile Peugeot 208. Medzi 57 posádkami, ktoré súťaž dokončili, sme ich mená nenašli. Podľa agentúrnej správy zo súťaže odstúpili už v sobotu.

Ďalším podujatím seriálu majstrovstiev sveta WRC bude Rallye Nemecka. Jazdiť sa bude od 20. do 23. augusta.

Výsledky Rallye Fínska

1. J.-M. LatvalaFín./VW Polo R2:33:03,8
2. S. OgierFranc./VW Polo R+13,7 s
3. M. OstbergNór./Citroën DS3+1:36,8 min
4. T. NeuvilleBelg./Hyundai i20+3:58,7
5. O. TanakEst./Ford Fiesta+4:29,3
6. J. HänninenFín./Ford Fiesta+4:44,3
7. M. ProkopČR/Ford Fiesta+6:20,3
8. E. LappiFín./Škoda R5+7:11,2
9. P. TidemandFín./Škoda R5+8:52,2
10. L. BertelliFranc./Ford Fiesta+9:37,4
11. D. SordoŠpan./Hyundai i20+10:17,8
12. S. LefebvreFranc./Citroën DS3+10:42,7

Priebežné poradie jazdcov (po 8 podujatí z 13)

1. Sebastien Ogier182 bodov
2. Jari-Matti Latvala95
3. Mads Östberg84
4. Andreas Mikkelsen83
5. Thierry Neuville70
6. Kris Meeke54

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.