Rallye Fínska vyhral Jari-Matti Latvala

Nedeľa, 02 august 2015

Jari-Matti Latvala vyhral ôsme podujatie seriálu majstrovstiev sveta rallye WRC, fínsku Neste Oil Rally. Po napínavom súboji zdolal aktuálneho majstra sveta a lídra seriálu Sebastiena Ogiera, svojho partnera z tímu Volkswagen. Fín zopakoval minuloročné víťazstvo s VW PoloR a po 320 kilometroch rýchlostných skúšok porazil svojho tímového kolegu Ogiera o 13,7 sekundy. Tretí skončil Nór Mats Östberg na Citroëne DS3.

Martin Prokop - Rallye Fínska 2015
Martin Prokop so spolujazdcom Janom Tománkom pri skoku na jednom z horizontov. Vo Fínsku skončili na siedmom mieste a v priebežnom poradí sa držia v prvej desiatke.

Záverečnú divácku Power Stage v živom televíznom vysielaní vyhral Ogier pred Latvalom (0,4 s) a tretím jazdcom Volkswagenu Britom Krisom Meekeom (+4,2 s). Ani to však nič nezmenilo na tom, že Latvala sa na domácej pôde stal celkovým víťazom fínskej rallye a porazil úradujúceho majstra sveta Ogiera.

Víťazstvo vynieslo Fína Latvalu na priebežné druhé miesto v šampionáte. Lídrom je naďalej Ogier s obrovským náskokom 87 bodov. Nór Östberg sa po treťom mieste vo Fínsku už po tretí raz v tejto sezóne postavil na stupeň víťazov a tretí je aj v priebežnom poradí.

Na šotolinových cestách v strednom Fínsku čakalo na jazdcov spolu dvadsať rýchlostných skúšok vrátane záverečnej diváckej Pover Stage. O suverenite Latvalu a Ogiera hovorí skutočnosť, že Fín vyhral desať a Francúz deväť z 20 rýchlostných skúšok. Náskok Latvalu pred tretím Nórom Östbergom je viac ako jeden a pol minúty a štvrtý Belgičan Neuville zaostal o takmer štyri minúty. Približne pol minúty za Belgičanom na piatom mieste prišiel do cieľa Estónčan Ott Tanak.

Fín Hänninen, ktorý predtým jazdil so Škodou Fabia S2000, bol teraz vo Fínsku s Fordom Fiesta šiesty. Znovu si veľmi dobre viedol český jazdec Martin Prokop so spolôujazdcom Janom Tománkom na Forde Fiesta, ktorí skončili na siedmej pozícii.

Na ôsmom a deviatom mieste v absolútnom poradí prišli do cieľa dve nové Škody Fabia R5, ktoré mali v sedle Fínov Lappiho a Tidemanda. Škodovky suverénne vyhrali kategóriu WRC2.

Vo Fínsku štartovala aj slovenská posádka Martin Koči/Lukáš Kostka na automobile Peugeot 208. Medzi 57 posádkami, ktoré súťaž dokončili, sme ich mená nenašli. Podľa agentúrnej správy zo súťaže odstúpili už v sobotu.

Ďalším podujatím seriálu majstrovstiev sveta WRC bude Rallye Nemecka. Jazdiť sa bude od 20. do 23. augusta.

Výsledky Rallye Fínska

1. J.-M. LatvalaFín./VW Polo R2:33:03,8
2. S. OgierFranc./VW Polo R+13,7 s
3. M. OstbergNór./Citroën DS3+1:36,8 min
4. T. NeuvilleBelg./Hyundai i20+3:58,7
5. O. TanakEst./Ford Fiesta+4:29,3
6. J. HänninenFín./Ford Fiesta+4:44,3
7. M. ProkopČR/Ford Fiesta+6:20,3
8. E. LappiFín./Škoda R5+7:11,2
9. P. TidemandFín./Škoda R5+8:52,2
10. L. BertelliFranc./Ford Fiesta+9:37,4
11. D. SordoŠpan./Hyundai i20+10:17,8
12. S. LefebvreFranc./Citroën DS3+10:42,7

Priebežné poradie jazdcov (po 8 podujatí z 13)

1. Sebastien Ogier182 bodov
2. Jari-Matti Latvala95
3. Mads Östberg84
4. Andreas Mikkelsen83
5. Thierry Neuville70
6. Kris Meeke54

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.