Rallye Francúzska: víťazom Ogier

Streda, 05 október 2011

Francúz Sebastien Ogier vyhral domácu rallye pred Španielom Danim Sordom a Fínom Mikkom Hirvonenom. Prekvapením je, že do cieľa neprišiel sedemnásobný majster sveta Francúz Loeb, ktorému akoby dochádzal v druhej časti seriálu dych a prišiel o náskok, ktorý v priebežnom hodnotení mal. Jeho ôsmy titul je ohrozený a môže ho získať buď krajan Ogier alebo Fín Hirvonen.

Rallye Francúzska
Francúzska rallye sa od vlaňajška jazdí opäť v Alsasku, kde ju sledujú tisícky priaznivcov

Domáci jazdec Sebastien Ogier doviedol v nedeľu víťazne svoj Citröen DS3 WRC do cieľa francúzskej rallye a uchoval si šancu na zisk titulu majstra svetra. Ziskom titulu by tak Ogier porazil svojho krajana a sedemnásobného šampióna Sebastiena Loeba, ktorý súťaž v Alsasku nedokončil.

Ogier vyhral pred stále sa lepšiacim a rýchlejším Španielom Sordo, ktorý teraz jazdí na Mini Cooper WRC a ešte v uplynulom roku bol dvojkou v tíme Citröenu po boku Loeba. Sordo strácal v cieli na víťazného Ogiera len niečo viac ako šesť sekúnd. Tretí Hirvonen mal v cieli na víťaza stratu takmer tri a pol minúty, ale tretie miesto mu dopomohlo k tomu, aby sa v priebežnom hodnotení bodovo dotiahol na vedúceho Loeba.

V závere francúzskej rallye zapracovala zrejme tímová réžia Fordu, keďže ešte po predposlednej rýchlostnej skúške bol na tretej priečke Fín Latvala s náskokom takmer dvoch minút pred tímovým spolujazdcom Hirvonenom. Ale keďže Latvala šance na zisk titulu majstra sveta nemá a Hirvonen ho môže získať, Ford zariadil, aby tretí neskončil Latvala, ale Hirvonen. Tretie miesto dotiahlo tak Hirvonena bodovo na Loeba, obaja majú teraz po 196 bodov. Ogier ich má 193. Takže záver seriálu bude ešte veľmi dramatický.

Jazdci majú za sebou už jedenásť podujatí seriálu, pred sebou dve posledné. Prvé sa bude jazdiť 22. až 23. októbra v Španielsku a posledné trináste 10. až 13. novembra vo Walese. Šance majú všetci traja kandidáti na titul: Loeb, Hirvonen i Ogier. Loeba motivuje vidina ôsmeho titulu, pre Ogiera a Hirvonena by to bol premiérový titul. Takže ambície má každý veľké a určite veľa bude závisieť aj od kúska šťastia, ktoré každý jazdec musí mať.

Výsledky Rallye Francúzska

1. Sebastien OgierFranc./Citröen DS33:06:20,4 hod
2. Dani SordoŠpan./Mini Cooper+6,3 s
3. Mikko HirvonenFín./Ford Fiesta RS+3:26,6 min
4. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Fiesta RS+3:30,3
5. Dennis KuipersHol./Ford Fiesta+6:42,0
6. Henning SolbergNór./Ford Fiesta+7:08.3

Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 13 podujatí)

1. Sebastien Loeb196 bodov
3. Mikka Hirvonen196
2. Sebastien Ogier193
4. Jari-Matti Latvala131
5. Petter Solberg110
6. Mads Östberg62

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.