Rallye Japonska pre Ogiera

Utorok, 14 september 2010

V japonskej rallye zvíťazil Sebastien Ogier pred Petrom Solbergom a Jari-Matti Latvalom. Po desiatom podujatí seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach sme už mohli poznať majstra sveta pre tento rok. Sebastien Loeb však nezvíťazil a v predstihu tak titul ešte pre tento rok nemá, ale je k nemu veľmi blízko. Vyzerá to však tak, akoby Loeb nechcel svoj ďalší titul osláviť v Japonsku, ale doma vo Francúzsku, kde sa 1. – 3. októbra pôjde jedenásty podnik seriálu a oslavy vo Francúzsku môžu byť pre Loeba veľkolepejšie a sladšie ako vo vzdialenej krajine vychádzajúceho slnka.

Sebastien Ogier
Víťaz Sebastien Ogier si prejazd cieľom poslednej rýchlostnej skúšky takto vychutnal

Skvelý štart mal Nór Petter Solberg. Odkedy jazdí na Citroëne C4 WRC s továrenskou podporou, akoby mu narástli krídla, resp. omladol najmenej o desať rokov a vrátil sa do čias, kedy sa stal majstrom sveta. Mladší z bratov Solbergovcov, ktorý v novembri tohto roku oslávi svoje 36. narodeniny, bol na čele priebežného poradia v piatok i sobotu. Na ceste za víťazstvom ho pribrzdil utrhnutý tlmič pruženia, ale možno aj chrípka a zvýšená teplota počas celých troch dní trvania rallye.

Do vedenia sa v nedeľu dostal o desať rokov mladší Francúz Sebastien Ogier, ktorý jazdil skvele a bez chýb. Mladý Francúz zvíťazil práve pred Pettrom Solbergom a Latvalom. Na 303, 5 kilometroch 26 rýchlostných skúšok bol v cieli o 15, 7 sekundy skôr ako Petter Solberg.

Ďalšiu trojicu v cieli tvorili Dani Sordo, Sebastien Loeb a Mikko Hirvonen, ktorému sa nedarí naviazať na minuloročné úspechy, kedy zvádzal do poslednej súťaže boj o titul s Loebom. Nedarilo sa ani bývalému majstrovi sveta formuly 1 Kimimu Räikkönenovi, ktorý si zažartoval, že len čo si zvykol vo štvrtok na asfalt pri úvodnej diváckej špeciálke (v druhej získal "striebro"), v zapätí si musel zvykať na šotolinu. Medzi 53 posádkami, ktoré prešli cieľom, sme Räikkönenovo meno nenašli.

Výsledky Rallye Japonska

1. Sébastien OgierFran./Citroën C43:10:26,4 hod
2. Petter SolbergNór./Citroën C4+15,7 s
3. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Focus+26,0, 4
4. Dani SordoŠpan/Citroën C435,2
5. Sébastien LoebFranc./Citroën C453,3
6. Mikko HirvonenFín./Ford Focus+1:13,5 min
7. Henning SolbergNór./Ford Focus+3:03,1
8. Federico VillagraArg./Ford Focus+10:17,9
9. Jari KetomaaFín./Ford Focus+14:47,1
10. Martin ProkopČR/Mitsubishi+15:20,8

Priebežné poradie jazdcov (po 10 z 13 podujatí)

1. Sébastien Loeb201 bodov
2. Sébastien Ogier158
3. Jari-Matti Latvala132
4. Petter Solberg120
5. Dani Sordo107
6. Mikko Hirvonen92
7. Matthew Wilson56
8. Henning Solberg31
9.Federico Villagra30
10.Kimi Räikkönen21

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën345 bodov
2. Ford250
3. Citroën Junior Team183
4. Stobart130
5. Munchi's46

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.