Rallye Japonsko: pohroma favoritov, radosť Hirvonena

Pondelok, 29 október 2007

Ani štrnásta súťaž šestnásťdielneho seriálu nedala odpoveď, kto bude tohtoročným majstrom sveta v automobilových súťažiach.

Rallye Japonsko Rallye Japonsko

Grönholm ani Loeb japonskú rallye nedokončili pre havárie. Prvý vypadol už vo 4. rýchlostnej skúške Fín. Natoľko poškodil svojho Forda, že v súťaži už nemohol pokračovať. Rovnaký osud na druhý deň postihol aj Francúza. Na úzkych lesných cestách nezvládol ani on náročnú trať, skončil v lese, odkiaľ sa nedokázal vlastnými silami vrátiť späť na trať a musel odstúpil. Úlohu lídra súťaže prevzal ďalší Fín Mikko Hirvonen. Odrazil všetky útoky Španiela Sordu, Latvalu i H. Solberga a mladý Fín si pripísal už tretí triumf v kariére a druhý v tomto roku.

Rallye Japonsko Rallye Japonsko

Japonská rallye bola v poradí štrnástou zo 16dielneho seriálu. Jazdí sa tu od roku 2004, je najdlhšou spomedzi všetkých súťaží seriálu a jedinou na ázijskom kontinente. V minulom roku tu vyhral Loeb pred Grönholmom a Hirvonenom. Tohtoročná bola dlhá 1576 kilometrov, mala 27 rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 350 km.

V Japonsku teda nevyhral ani Grönholm ani Loeb, ale Hirvonen. V celkovom poradí sa nič nezmenilo a naďalej vedie so štvorbodovým náskokom Marcus Grönholm pred Sebastienom Loebom. Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte dve súťaže. V dňoch 16.-18. novembra v Írsku a seriál majstrovstiev sveta vyvrcholí 30. novembra až 2. decembra vo Veľkej Británii.

Výsledky Rallye Japonska

1. M. Hirvonen Fín. Ford Focus
2. D. Sordo Špan. Citröen C4 +37,4 s
3. H. Solberg Nór. Subaru Impreza +4:33,7 min
4. M. Wilson V. Brit. Ford Focus +6:37,9
5. L. P. Companc Arg. Ford Focus +6:40,4
6. M. Stohl Rakús. Citröen Xsara +7:04,3

Priebežné poradie (po 14. zo 16 súťaží)

1. M. Grönholm Fín. 104 bodov
2. S. Loeb Franc. 100
3. M. Hirvonen Fín. 84
4. D. Sordo Špan. 53
5. P. Solberg Nór. 38
6. H. Solberg Nór. 34

Pohár konštruktérov:

1. Ford 189 bodov
2. Citröen 155
3. Subaru 73
4. Stobart-Ford 71
5. ÖMV-Kronos-Citroen 43
6. Munchi's-Ford 14
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.