Rallye Jordánsko: prvým víťazom Hirvonen

Pondelok, 28 apríl 2008

Šťastie vie byť vrtkavé a tentoraz sa v seriáli majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach postavilo v Jordánsku proti štvornásobnému majstrovi sveta Sebastienovi Loebovi.

Dani Sordo

Pri prejazde medzi rýchlostnými skúškami sa v druhej etape čelne zrazil s Conradom Rautenbachom zo Zimbabwe a túto etapu nedokončil. Ďalší deň sa do súťaže vrátil, a aj keď vyhral tri rýchlostné testy, v cieli ho klasifikovali až na desiatom mieste. Tu sa už nerozdávajú body, a tak si k doterajším tridsiatim nepripísal v premiérovej Jordánskej rallye žiadny bod a vedenie v priebežnom hodnotení prevzal po ňom Fín Mikko Hirvonen, ktorý pokoril jordánsku šotolinovú trať a súťaž vyhral.

Dvadsaťsedemročnému Hirvonenovi a jeho Fordu Focus nestačil rýchlosťou ani Loebov tímový kolega z Citroënu Španiel Dani Sordo, ktorý v konečnom účtovaní zaostal za Fínom o viac ako minútu a štvrť. Na víťaza nemal ani Austrálčan Atkinson na Subaru, ktorého strata v cieli bola takmer päť minút. Straty štvrtého v cieli Nóra Henninga Solberga a piateho Brita Wilsona boli ešte priepastnejšie, čo však vyplývalo z množstva havárií a neznalosti trate, keďže jordánska súťaž bola do kalendára majstrovstiev sveta zaradená po prvý raz a pre jazdcov i tímy bola veľkou neznámou.

Jazdcom chýbali poznatky na nastavenie. Až prvá servisná zastávka v polovici prvého dňa súťaže priniesla v tomto smere nápravu. Po prvých poznatkoch z trate a novom nastavení sa zlepšili i jazdné vlastnosti súťažných áut. Prospelo to najmä špičkovým jazdcom, ktorí viditeľne zrýchlili a hneď nasledujúcu piatu rýchlostnú skúšku vyhral Fín Latvala pred Loebom a Hirvonenom. V šiestej bol zasa prirýchly exmajster sveta Petter Solberg, havaroval a stratil šance na dobré umiestnenie. V nasledujúcej odstúpil Talian Gigi Galli, ktorý podobne ako P. Solberg poškodil koleso o kameň na trati koleso.

Sebastien Loeb

V RS 11 sa stala Loebovi už spomínaná nehoda, keď sa zrazil s Rautenbachom. Galli sa na druhý deň do súťaže znovu vrátil, vyhral 14. RS a postúpil na bodované 7. miesto. Na čele bol v tom čase Latvala pred Hirvonenom a Sordom. V RS 16 prevzal celkové vedenie Sordo, ale v devätnástej ho na čele strieda Hirvonen. Latvala sa s poškodeným autom prepadáva na ôsme miesto. Hirvonen pred záverom celej súťaže vedie pred Sordom len o osem sekúnd a chystá sa na poslednej skúške zaútočiť na celkové víťazstvo. Jazdecká chyba to však Španielovi prekazí a po "hodinách" končí mimo trať a Hirvonena a jeho víťazstvo už nemohol ohroziť.

Najbližšie seriál majstrovstiev sveta rallye pokračuje 8. až 10 mája v Portugalsku.

Výsledky:

1. Hirvonen-LehtinenFín./Ford Focus4:02:47,9 hod
2. Sordo-MartíŠpan./Citroën C4+1:15,7 min
3. Atkinson-PrévotAustr., Belg./Subaru+4:59,5
4. H. Solberg-MenkerudNór./Ford Focus+7:35,8
5. Wilson-ScottV. Brit./Ford Focus+10:41,7

Priebežné poradie (po 5 z 15 súťaží)

1. Hirvonen35 bodov
2. Loeb Fr./Citroën C430
3. Atkinson28
4. Latvala18
5. Sordo17

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
VW-Slovakia
Volkswagen Slovakia avizuje v tejto náročnej koronavírusovej situácii sto voľných pracovných miest. Nových zamestnancov hľadá na montážne linky vozidiel pre svoj výrobný závod v Devínskej Novej Vsi. Dopyt po nových zamestnancoch súvisí s dynamickým vývojom výrobného plánu, ktorý je podmienený aktuálnym nárastom dopytu nových automobilov na svetových trhoch. Volkswagen Slovakia tak potvrdzuje pozíciu podniku ako stabilného a spoľahlivého zamestnávateľa, v ktorom vyše 40 % zamestnancov pracuje nepretržite viac ako 10 rokov. V horizonte najbližších rokov očakáva podnik v súvislosti s príchodom nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb vytvorenie ďalších približne dvetisíc nových pracovných miest.
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.