Rallye Jordánsko: prvým víťazom Hirvonen

Pondelok, 28 apríl 2008

Šťastie vie byť vrtkavé a tentoraz sa v seriáli majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach postavilo v Jordánsku proti štvornásobnému majstrovi sveta Sebastienovi Loebovi.

Dani Sordo

Pri prejazde medzi rýchlostnými skúškami sa v druhej etape čelne zrazil s Conradom Rautenbachom zo Zimbabwe a túto etapu nedokončil. Ďalší deň sa do súťaže vrátil, a aj keď vyhral tri rýchlostné testy, v cieli ho klasifikovali až na desiatom mieste. Tu sa už nerozdávajú body, a tak si k doterajším tridsiatim nepripísal v premiérovej Jordánskej rallye žiadny bod a vedenie v priebežnom hodnotení prevzal po ňom Fín Mikko Hirvonen, ktorý pokoril jordánsku šotolinovú trať a súťaž vyhral.

Dvadsaťsedemročnému Hirvonenovi a jeho Fordu Focus nestačil rýchlosťou ani Loebov tímový kolega z Citroënu Španiel Dani Sordo, ktorý v konečnom účtovaní zaostal za Fínom o viac ako minútu a štvrť. Na víťaza nemal ani Austrálčan Atkinson na Subaru, ktorého strata v cieli bola takmer päť minút. Straty štvrtého v cieli Nóra Henninga Solberga a piateho Brita Wilsona boli ešte priepastnejšie, čo však vyplývalo z množstva havárií a neznalosti trate, keďže jordánska súťaž bola do kalendára majstrovstiev sveta zaradená po prvý raz a pre jazdcov i tímy bola veľkou neznámou.

Jazdcom chýbali poznatky na nastavenie. Až prvá servisná zastávka v polovici prvého dňa súťaže priniesla v tomto smere nápravu. Po prvých poznatkoch z trate a novom nastavení sa zlepšili i jazdné vlastnosti súťažných áut. Prospelo to najmä špičkovým jazdcom, ktorí viditeľne zrýchlili a hneď nasledujúcu piatu rýchlostnú skúšku vyhral Fín Latvala pred Loebom a Hirvonenom. V šiestej bol zasa prirýchly exmajster sveta Petter Solberg, havaroval a stratil šance na dobré umiestnenie. V nasledujúcej odstúpil Talian Gigi Galli, ktorý podobne ako P. Solberg poškodil koleso o kameň na trati koleso.

Sebastien Loeb

V RS 11 sa stala Loebovi už spomínaná nehoda, keď sa zrazil s Rautenbachom. Galli sa na druhý deň do súťaže znovu vrátil, vyhral 14. RS a postúpil na bodované 7. miesto. Na čele bol v tom čase Latvala pred Hirvonenom a Sordom. V RS 16 prevzal celkové vedenie Sordo, ale v devätnástej ho na čele strieda Hirvonen. Latvala sa s poškodeným autom prepadáva na ôsme miesto. Hirvonen pred záverom celej súťaže vedie pred Sordom len o osem sekúnd a chystá sa na poslednej skúške zaútočiť na celkové víťazstvo. Jazdecká chyba to však Španielovi prekazí a po "hodinách" končí mimo trať a Hirvonena a jeho víťazstvo už nemohol ohroziť.

Najbližšie seriál majstrovstiev sveta rallye pokračuje 8. až 10 mája v Portugalsku.

Výsledky:

1. Hirvonen-LehtinenFín./Ford Focus4:02:47,9 hod
2. Sordo-MartíŠpan./Citroën C4+1:15,7 min
3. Atkinson-PrévotAustr., Belg./Subaru+4:59,5
4. H. Solberg-MenkerudNór./Ford Focus+7:35,8
5. Wilson-ScottV. Brit./Ford Focus+10:41,7

Priebežné poradie (po 5 z 15 súťaží)

1. Hirvonen35 bodov
2. Loeb Fr./Citroën C430
3. Atkinson28
4. Latvala18
5. Sordo17

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.