Rallye Jordánsko: prvým víťazom Hirvonen

Pondelok, 28 apríl 2008

Šťastie vie byť vrtkavé a tentoraz sa v seriáli majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach postavilo v Jordánsku proti štvornásobnému majstrovi sveta Sebastienovi Loebovi.

Dani Sordo

Pri prejazde medzi rýchlostnými skúškami sa v druhej etape čelne zrazil s Conradom Rautenbachom zo Zimbabwe a túto etapu nedokončil. Ďalší deň sa do súťaže vrátil, a aj keď vyhral tri rýchlostné testy, v cieli ho klasifikovali až na desiatom mieste. Tu sa už nerozdávajú body, a tak si k doterajším tridsiatim nepripísal v premiérovej Jordánskej rallye žiadny bod a vedenie v priebežnom hodnotení prevzal po ňom Fín Mikko Hirvonen, ktorý pokoril jordánsku šotolinovú trať a súťaž vyhral.

Dvadsaťsedemročnému Hirvonenovi a jeho Fordu Focus nestačil rýchlosťou ani Loebov tímový kolega z Citroënu Španiel Dani Sordo, ktorý v konečnom účtovaní zaostal za Fínom o viac ako minútu a štvrť. Na víťaza nemal ani Austrálčan Atkinson na Subaru, ktorého strata v cieli bola takmer päť minút. Straty štvrtého v cieli Nóra Henninga Solberga a piateho Brita Wilsona boli ešte priepastnejšie, čo však vyplývalo z množstva havárií a neznalosti trate, keďže jordánska súťaž bola do kalendára majstrovstiev sveta zaradená po prvý raz a pre jazdcov i tímy bola veľkou neznámou.

Jazdcom chýbali poznatky na nastavenie. Až prvá servisná zastávka v polovici prvého dňa súťaže priniesla v tomto smere nápravu. Po prvých poznatkoch z trate a novom nastavení sa zlepšili i jazdné vlastnosti súťažných áut. Prospelo to najmä špičkovým jazdcom, ktorí viditeľne zrýchlili a hneď nasledujúcu piatu rýchlostnú skúšku vyhral Fín Latvala pred Loebom a Hirvonenom. V šiestej bol zasa prirýchly exmajster sveta Petter Solberg, havaroval a stratil šance na dobré umiestnenie. V nasledujúcej odstúpil Talian Gigi Galli, ktorý podobne ako P. Solberg poškodil koleso o kameň na trati koleso.

Sebastien Loeb

V RS 11 sa stala Loebovi už spomínaná nehoda, keď sa zrazil s Rautenbachom. Galli sa na druhý deň do súťaže znovu vrátil, vyhral 14. RS a postúpil na bodované 7. miesto. Na čele bol v tom čase Latvala pred Hirvonenom a Sordom. V RS 16 prevzal celkové vedenie Sordo, ale v devätnástej ho na čele strieda Hirvonen. Latvala sa s poškodeným autom prepadáva na ôsme miesto. Hirvonen pred záverom celej súťaže vedie pred Sordom len o osem sekúnd a chystá sa na poslednej skúške zaútočiť na celkové víťazstvo. Jazdecká chyba to však Španielovi prekazí a po "hodinách" končí mimo trať a Hirvonena a jeho víťazstvo už nemohol ohroziť.

Najbližšie seriál majstrovstiev sveta rallye pokračuje 8. až 10 mája v Portugalsku.

Výsledky:

1. Hirvonen-LehtinenFín./Ford Focus4:02:47,9 hod
2. Sordo-MartíŠpan./Citroën C4+1:15,7 min
3. Atkinson-PrévotAustr., Belg./Subaru+4:59,5
4. H. Solberg-MenkerudNór./Ford Focus+7:35,8
5. Wilson-ScottV. Brit./Ford Focus+10:41,7

Priebežné poradie (po 5 z 15 súťaží)

1. Hirvonen35 bodov
2. Loeb Fr./Citroën C430
3. Atkinson28
4. Latvala18
5. Sordo17

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.