Rallye Jordánsko: znovu Loeb

Pondelok, 05 apríl 2010

Po druhom mieste vo Švédsku a víťazstve v Mexiku zvíťazil úradujúci majster sveta Sébastien Loeb aj v Jordánsku a vedie v priebežnom poradí seriálu majstrovstiev sveta v rallye. Druhý skončil v Jordánsku Jarri-Matti Latvala a tretí bývalý majster sveta Petter Solberg. Loebov najväčší súper v boji o majstra sveta Mikko Hirvonen mal v úvodnej rýchlostnej skúške druhého súťažného dňa nehodu, pri ktorej poškodil zavesenie prednej nápravy a v súťaži už nepokračoval.

Citroën C4

Tretie podujatie seriálu majstrovstiev sveta automobilových súťaží je tak už druhým víťazným šesťnásobného majstra sveta Francúza Loeba. Pri novom spôsobe bodovania má pred druhým Latvalom náskok 25 bodov a pred tretím Hirvonenom 31 bodový náskok. Len o dva body menej ako Hirvonen má Solberg a o ďalšie dva body za Fínom zaostáva Sébastien Ogier. Po jordánskej rallye žiaril spokojnosťou najmä Loeb, ktorý má už v úvode sezóny skvelú formu, čo sa prejavuje aj na bodovom hodnotení.

Loeb je aj v tomto roku na najlepšej ceste za ziskom titulu. Víťazstvo v Jordánsku je už jeho 56. v seriáli majstrovstiev sveta. Do konca seriálu však zostáva odjazdiť ešte ďalších desať súťaží, takže pri výbornej forme môže Loeb toto číslo ešte zvýšiť. A ak by Loeb získal v tomto roku ďalší titul majstra sveta, vyrovnal by rekord Michaela Schumachera, ktorý má sedem titulov vo formule 1 a Francúz by sa tak zapísal zlatým písmom do histórie rallye športu.

Veľký súperom Francúza v Jordánsku bol Hirvonenov tímový spolujazdec Latvala, dvojka tímu Ford. Na rozdiel od minuloročnej sezóny, kedy často po divokej jazde končil mimo trať, preukazuje teraz väčšiu disciplinovanosť, boduje a výsledkom je druhé miesto v priebežnom hodnotení, hneď za Loebom. Po prvom dni bol Latvala dokonca prvý až o 30 sekúnd pred Loebom, keď zo siedmich rýchlostných skúšok tri vyhral. V ďalšom priebehu bol však už rýchlejší Loeb.

Prvý výraznejší úspech si v Jordánsku pripísal aj bývalý majster sveta z formuly 1 Kimi Räikkönen, ktorý tu obsadil ôsme miesto a pripísal si prvý bod.

Štvrtou časťou seriálu je turecká rallye, ktorá sa bude jazdiť v dňoch od 16. do 18. apríla.

Výsledky Rallye Jordánsko

1. Sébastien LoebFranc./Citroën C43:51:35,9 hod
2. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Focus+35,8 s
3. Petter SolbergNór./Citroën C4+1:11,8 min
4. Dani SordoŠpan./Citroën C4+1:49,3
5. Matthew WilsonV. Brit./Ford+8:24,3
6. Sébastien OgierFranc./Citroën C4+10:26,4
7. Frederico VillagraArg./Ford Focus+11:28,0
8. Kimi RäikkönenFín./Citroën C4+12:31,0
9. Henning SolbergFín./Ford Focus+14:08,6
10. Xavier PonsŠpan./Ford Fiesta+18:33,9

Priebežné poradie jazdcov

1.Sébastien Loeb68 b.
2.Jari-Matti Latvala43
3.Mikko Hirvonen37
4.Petter Solberg35
5.Sébastien Ogier33
6.Dani Sordo24
7.Henning Solberg18
8.Matthew Wilson16
9.Federico Villagra12
10. Xavi Pons5
11. Mads Ostberg4
12. Kimi Raikkonen4
13. Martin Prokop2
14. PG Andersson1
15. Armindo Araujo1

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën101 b.
2. Ford87
3. Citroën Junior Team48
4. Stobart44
5. Munchis16

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.