Rallye Jordánsko: znovu Loeb

Pondelok, 05 apríl 2010

Po druhom mieste vo Švédsku a víťazstve v Mexiku zvíťazil úradujúci majster sveta Sébastien Loeb aj v Jordánsku a vedie v priebežnom poradí seriálu majstrovstiev sveta v rallye. Druhý skončil v Jordánsku Jarri-Matti Latvala a tretí bývalý majster sveta Petter Solberg. Loebov najväčší súper v boji o majstra sveta Mikko Hirvonen mal v úvodnej rýchlostnej skúške druhého súťažného dňa nehodu, pri ktorej poškodil zavesenie prednej nápravy a v súťaži už nepokračoval.

Citroën C4

Tretie podujatie seriálu majstrovstiev sveta automobilových súťaží je tak už druhým víťazným šesťnásobného majstra sveta Francúza Loeba. Pri novom spôsobe bodovania má pred druhým Latvalom náskok 25 bodov a pred tretím Hirvonenom 31 bodový náskok. Len o dva body menej ako Hirvonen má Solberg a o ďalšie dva body za Fínom zaostáva Sébastien Ogier. Po jordánskej rallye žiaril spokojnosťou najmä Loeb, ktorý má už v úvode sezóny skvelú formu, čo sa prejavuje aj na bodovom hodnotení.

Loeb je aj v tomto roku na najlepšej ceste za ziskom titulu. Víťazstvo v Jordánsku je už jeho 56. v seriáli majstrovstiev sveta. Do konca seriálu však zostáva odjazdiť ešte ďalších desať súťaží, takže pri výbornej forme môže Loeb toto číslo ešte zvýšiť. A ak by Loeb získal v tomto roku ďalší titul majstra sveta, vyrovnal by rekord Michaela Schumachera, ktorý má sedem titulov vo formule 1 a Francúz by sa tak zapísal zlatým písmom do histórie rallye športu.

Veľký súperom Francúza v Jordánsku bol Hirvonenov tímový spolujazdec Latvala, dvojka tímu Ford. Na rozdiel od minuloročnej sezóny, kedy často po divokej jazde končil mimo trať, preukazuje teraz väčšiu disciplinovanosť, boduje a výsledkom je druhé miesto v priebežnom hodnotení, hneď za Loebom. Po prvom dni bol Latvala dokonca prvý až o 30 sekúnd pred Loebom, keď zo siedmich rýchlostných skúšok tri vyhral. V ďalšom priebehu bol však už rýchlejší Loeb.

Prvý výraznejší úspech si v Jordánsku pripísal aj bývalý majster sveta z formuly 1 Kimi Räikkönen, ktorý tu obsadil ôsme miesto a pripísal si prvý bod.

Štvrtou časťou seriálu je turecká rallye, ktorá sa bude jazdiť v dňoch od 16. do 18. apríla.

Výsledky Rallye Jordánsko

1. Sébastien LoebFranc./Citroën C43:51:35,9 hod
2. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Focus+35,8 s
3. Petter SolbergNór./Citroën C4+1:11,8 min
4. Dani SordoŠpan./Citroën C4+1:49,3
5. Matthew WilsonV. Brit./Ford+8:24,3
6. Sébastien OgierFranc./Citroën C4+10:26,4
7. Frederico VillagraArg./Ford Focus+11:28,0
8. Kimi RäikkönenFín./Citroën C4+12:31,0
9. Henning SolbergFín./Ford Focus+14:08,6
10. Xavier PonsŠpan./Ford Fiesta+18:33,9

Priebežné poradie jazdcov

1.Sébastien Loeb68 b.
2.Jari-Matti Latvala43
3.Mikko Hirvonen37
4.Petter Solberg35
5.Sébastien Ogier33
6.Dani Sordo24
7.Henning Solberg18
8.Matthew Wilson16
9.Federico Villagra12
10. Xavi Pons5
11. Mads Ostberg4
12. Kimi Raikkonen4
13. Martin Prokop2
14. PG Andersson1
15. Armindo Araujo1

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën101 b.
2. Ford87
3. Citroën Junior Team48
4. Stobart44
5. Munchis16

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.