Rallye Korzika: Loeb pred Grönholmom

Pondelok, 15 október 2007

Svetová rallye vstupuje do svojho finále. O majstrovi sa ešte stále nerozhodlo. Obháji Loeb titul majstra sveta, alebo skončí na štíte terajšieho lídra Grönholma?

Rallye Korzika

Ak má úradujúci majster Francúz Sebastian Loeb obhájiť svoj titul majstra sveta v automobilových súťažiach, nesmel na Korzike zaváhať. Aktuálny šesťbodový náskok Fína Marcusa Grönholma v prípade víťazstva na Korzike mohol ešte narásť a vidina štvrtého úspechu Loeba sa mohla vzdialiť. Zostávajúce tri súťaže v Japonsku, Írsku a Veľkej Británii viac sedia svojím neasfaltovým povrchom Fínovi a vehementne útočiaci Grönholm by mohol mať k titulu bližšie ako Francúz.

Loeb však šancu na korzickom asfalte nepustil z rúk a zvíťazil. Napravil si tak chuť menej úspešnej prvej polovice seriálu a po víťazstvách na nemeckej rallye a v španielskom Katalánsku sa na Korzike postavil na najvyšší stupienok tretí raz za sebou. Druhý však tentoraz neskončil Francúzov tímový kolega Španiel Dani Sordi, ale Grönholm, a tak Loeb znížil náskok svojho rivala len o dva body. Sordi tretím miestom na Korzike znovu potvrdil svoje kvality na tvrdom podklade a aj keď nepomohol Loebovi znížiť bodový náskok na Grönholma, naznačil svoje veľké ambície pre budúce roky.

Rallye Korzika

Po neúspechu v Španielsku si na Korzike skvele viedol český jazdec Kopecký na Fabii WRC. Siedmym miestom v absolútnom poradí znovu potvrdil, že patrí do užšej svetovej špičky. Medzi svetovú špičku mieri aj mladý Slovák Jozef Béreš ml., ktorý si 18. miestom zaknihoval krásny úspech, pričom v juniorskej kategórii skončil na Korzike druhý za Čechom Prokopom a v priebežnom poradí je v juniorskej kategórii na celkovom šiestom mieste.

Posledné tri súťaže svetového seriálu automobilových súťaží sľubujú teda zaujímavý a tvrdý boj o titul majstra sveta medzi Grönholmom a Loebom. Ich súboj bude vzrušujúci a do posledných chvíľ zaujímavý. Prvý je na programe už 26. až 28. októbra v Japonsku a bodku za celým seriálom a tiež odpoveď na otázku, kto bude majstrom sveta, môže dať až britská rallye 30. novembra až 2. decembra.

Výsledky

1. S. Loeb
2. M. Grönholm 23,7 s
3. D. Sordo 44,3
4. J. Latvala 2:30,5 min
5. P. Solberg 2:42,1
6. C. Atkonson 3:53,8
7. J. Kopecký 8:02,9
8. X. Pons 9:34,2
9. H. Solberg 10:12,2
10.D. Sola 17:57,6
...
17.M. Prokop 23:59,5
18. J. Béreš 24:12,0

Priebežné poradie jazdcov (po 13. z 16. súťaží)

1. M. Gronholm 104
2. S. Loeb 100
3. M. Hirvonen 74
4. D. Sordo 45
5. P. Solberg 38
6. C. Atkinson 29
7. H. Solberg 28
8. J. Latvala 24
9. F.Duval 12
10. J. Kopecky 10

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ford 179
2. Citroen 147
3. Subaru 71
4. Stobart 64
5. Kronos 39
6. Munchis 6

Priebežné poradie jazdcov JWRC

1. P-G. Andersson 38
2. U. Aava 38
3. M. Prokop 24
4. J. Molder 20
5. P. Sandell 19
6. J. Béres 18
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.