Rallye: Loeb vyhral v Katalánsku

Pondelok, 24 október 2011

Sebastien Loeb prišiel do Španielska s rovnakým počtom bodov ako Mikka Hirvonen, ale s cieľom vyhrať katalánsku rallye a priblížiť sa tak už k ôsmemu titulu majstra sveta v automobilových súťažiach.

Loeb Elena
Sebastien Loeb (vpravo) so spolujazdcom Danielom Elenom vyhrali v Španielsku a sú veľmi blízko získať už ôsmy titul majstrov sveta v automobilových súťažiach

Do súboja so svojim najväčším konkurentom z Fínska sa sedemnásobný majster sveta pustil s veľkou vervou a viedol od prvej rýchlostnej skúšky (RS). Na chvíľu si po štvrtej rýchlostnej skúške postavenie na čele priebežného poradia prebral Hirvonenov tímový kolega Latvala. Po šiestej RS sa však do čela znovu dostal Loeb a svoj náskok potom neustále zvyšoval.

V polovici rallye mal Loeb na druhého Latvalu náskok 32,8 sekundy a ten si udržiaval až po cieľ. Dve rýchlostné skúšky pred koncom bol Loebov náskok pred Latvalom takmer pol minúty a Hirvonen na tretej priečke strácal na Latvalu presne minútu a tridsať sekúnd. Vtedy zapracovala tímová réžia Fordu a pred poslednou RS bol už Hirvonen o takmer 24 sekúnd pred Latvalom, ale na Loeba strácal viac ako dve minúty. Krátky posledný rýchlostný test už na poradí na prvých troch miestach nič nezmenil. Zvíťazil Loeb na Citroëne DS3 pred Hirvonenom a Latvalom, obaja na Forde Fiesta.

Skvele si aj tentoraz počínali Sordo a Meeke na Mini Cooperoch. Potvrdili, že rozhodnutie skúšobne nasadiť Mini do seriálu WRC bol dobrý ťah. V Španielsku skončili na štvrtom a piatom mieste a naznačili možnosti Mini pre budúcoročnú sezónu. Smolu mal Ogier, jeden z kandidátov na titul, Loebov spolujazdec z továrenského tímu Citroëna. Ešte v 16. RS z celkových 18 bol na štvrtej priečke za Sordom a pred Meekem, ale do cieľa predposlednej 17. RS už nedošiel.

Veľkú pochvalu môže Škoda vyjadriť svojmu fínskemu jazdcovi Hänninenovi, ktorý s Fabiou S2000 obsadil celkové desiate miesto. Český jazdec Martin Prokop (Ford Fiesta S2000) skončil trinásty.

Pred poslednou súťažou 10. až 13. novembra Rally Wales má líder priebežného poradia Loeb pred druhým Hirvonenom osembodový náskok. Medzi týmito dvoma jazdcami sa rozhodne, kto bude novým majstrom sveta. Či sedemnásobný majster Loeb, alebo premiérovo Hirvonen. Tretí z priebežného poradia Sebastien Ogier už do boja o titul zasiahnuť nemôže.

Výsledky Rallye Katanánska

1. Loeb/ElenaFranc./Citroën DS34:05:39,3 hod
2. Hirvonen/LehtinenFín./Ford Fiesta RS+ 2:06,9 min
3. Latvala/AnttilaFín./Ford Fiesta RS+ 2:32,4
4. Sordo/Del BarrioŠpan./Mini Cooper+ 3:24,1
5. Meeke/NagleV. Brit./Mini Cooper+ 5:15,0
6. Östberg/AnderssonNór./Ford Fiesta RS+ 5:54,4
...
10. Hänninen/MarkkulaFín./Fabia S200013:49,2

Priebežné poradie jazdcov (po 12. z 13. podujatí)

1. Loeb222 bodov
2. Hirvonen214
3. Ogier193
4. Latvala146
5. P. Solberg110
6. Östberg70

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën347 bodov
2. Ford285
3. Stobart117
4. Petter Solberg Team98
5. Munchi's32

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.