Rallye Mexiko - Loeb sa vrátil

Nedeľa, 02 marec 2008

Pred Rallye Mexiko, treťou tohtoročnou súťažou seriálu majstrovstiev sveta, sa najviac špekulovalo o tom, či štvornásobný majster sveta Loeb konečne zaberie, alebo mladý Fín Latvala bude ďalej pokračovať vo víťaznom ťažení.Prípadne – či sa konečne presadí jednotka Fordu a ašpirant na titul, ďalší Fín Hirvonen.

Rallye Mexiko Rallye Mexiko

Rallye Mexiko sa ako prvá v tohtoročnom seriáli išla na šotoline, vo vysokohorskom prostredí a po kamenistých a prašných cestách. Francúz a Fín sa od samého začiatku až do polovice súťaže bili o každý centimeter trate a v jednotlivých rýchlostných skúškach často o víťazovi rozhodovali sekundy. Spočiatku mal navrch mladý Fín Latvala. Už v prvom rýchlostnom teste porazil Loeba o vyše sedem sekúnd, Loeb prešiel cieľom až štvrtý. Ďalšie dva vyhral Loeb, znížil náskok o tri sekundy, Latvala však znovu pridal a po prvom dni viedol o 11,2 sekundy. Na chrbát tejto dvojice sa tlačili Austrálčan Atkinson, ale aj Petter Solberg, Hirvonen a Henning Solberg.

Majster sveta Loeb však začal naberať tempo a stratu vyše desiatich sekúnd zlikvidoval po tom, čo Latvala začal mať problémy s turbodúchadlom svojho Forda. Latvalove problémy poriadne pribrzdili jeho tempo a Loeb sa začal cítiť bezpečnejšie. Nerobil chyby a pred zvyškom sveta a štartového pola získal bezpečný náskok vyše jednej minúty. Mexické prašné trate štvornásobnému majstrovi sveta sadli a po veľkom boji a nemalej smole porazil víťaza predchádzajúcej švédskej rallye Latvalu. Pred Fína sa dostal aj Austrálčan Atkinson, zatiaľ čo Hirvonen sa musel uspokojiť až so štvrtým miestom. Napriek tomu a vďaka trom dokončeným súťažiam si Hirvonen udržal v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta celkové prvé miesto. Piata priečka patrila v mexickom cieli Henningovi Solbergovi a šiesta nádejnému Britovi Wilsonovi.

Šampionát pokračuje koncom marca znovu na juhoamerickom kontinente. Na programe je štvrtá súťaž – Argentínska rallye.

Výsledky

1. Loeb/Elena Franc./Mon Citroën C4 3:33:29,9
2. Atkinson/Prévot Austr./Belg. Subaru Impreza +1:06,1
3. Latvala/Anttila Fín. Ford Focus +1:39,7
4. Hirvonen/Lehtinen Fín. Ford Focus +3:38,7
5. H. Solberg/Menkerud Nór. Ford Focus +4:57,9
6. Wilson/Martin V. Brit. Ford Focus+6:28,9
...
23. Prokop/Tománek ČR Citroën C2 +1:15:13,3
Kopecký, Starý ČR Fiat Grande Punto S2000 nedokončili

Priebežné poradie (po 3 z 15 súťaží)

1. Hirvonen 21 bodov
2. Loeb 20
3. Latvala 16
4. Atkinson 14
5.-6. P. Solberg, Nór. Subaru Impreza 9
6.-6. G . Galli, Tal. Ford Focus 9

Poradie tímov

1. Ford 37 bodov
2. Citroën 25
3. Subaru 25

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.