Rallye Mexiko - Loeb sa vrátil

Nedeľa, 02 marec 2008

Pred Rallye Mexiko, treťou tohtoročnou súťažou seriálu majstrovstiev sveta, sa najviac špekulovalo o tom, či štvornásobný majster sveta Loeb konečne zaberie, alebo mladý Fín Latvala bude ďalej pokračovať vo víťaznom ťažení.Prípadne – či sa konečne presadí jednotka Fordu a ašpirant na titul, ďalší Fín Hirvonen.

Rallye Mexiko Rallye Mexiko

Rallye Mexiko sa ako prvá v tohtoročnom seriáli išla na šotoline, vo vysokohorskom prostredí a po kamenistých a prašných cestách. Francúz a Fín sa od samého začiatku až do polovice súťaže bili o každý centimeter trate a v jednotlivých rýchlostných skúškach často o víťazovi rozhodovali sekundy. Spočiatku mal navrch mladý Fín Latvala. Už v prvom rýchlostnom teste porazil Loeba o vyše sedem sekúnd, Loeb prešiel cieľom až štvrtý. Ďalšie dva vyhral Loeb, znížil náskok o tri sekundy, Latvala však znovu pridal a po prvom dni viedol o 11,2 sekundy. Na chrbát tejto dvojice sa tlačili Austrálčan Atkinson, ale aj Petter Solberg, Hirvonen a Henning Solberg.

Majster sveta Loeb však začal naberať tempo a stratu vyše desiatich sekúnd zlikvidoval po tom, čo Latvala začal mať problémy s turbodúchadlom svojho Forda. Latvalove problémy poriadne pribrzdili jeho tempo a Loeb sa začal cítiť bezpečnejšie. Nerobil chyby a pred zvyškom sveta a štartového pola získal bezpečný náskok vyše jednej minúty. Mexické prašné trate štvornásobnému majstrovi sveta sadli a po veľkom boji a nemalej smole porazil víťaza predchádzajúcej švédskej rallye Latvalu. Pred Fína sa dostal aj Austrálčan Atkinson, zatiaľ čo Hirvonen sa musel uspokojiť až so štvrtým miestom. Napriek tomu a vďaka trom dokončeným súťažiam si Hirvonen udržal v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta celkové prvé miesto. Piata priečka patrila v mexickom cieli Henningovi Solbergovi a šiesta nádejnému Britovi Wilsonovi.

Šampionát pokračuje koncom marca znovu na juhoamerickom kontinente. Na programe je štvrtá súťaž – Argentínska rallye.

Výsledky

1. Loeb/Elena Franc./Mon Citroën C4 3:33:29,9
2. Atkinson/Prévot Austr./Belg. Subaru Impreza +1:06,1
3. Latvala/Anttila Fín. Ford Focus +1:39,7
4. Hirvonen/Lehtinen Fín. Ford Focus +3:38,7
5. H. Solberg/Menkerud Nór. Ford Focus +4:57,9
6. Wilson/Martin V. Brit. Ford Focus+6:28,9
...
23. Prokop/Tománek ČR Citroën C2 +1:15:13,3
Kopecký, Starý ČR Fiat Grande Punto S2000 nedokončili

Priebežné poradie (po 3 z 15 súťaží)

1. Hirvonen 21 bodov
2. Loeb 20
3. Latvala 16
4. Atkinson 14
5.-6. P. Solberg, Nór. Subaru Impreza 9
6.-6. G . Galli, Tal. Ford Focus 9

Poradie tímov

1. Ford 37 bodov
2. Citroën 25
3. Subaru 25

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.