Rallye Mexiko pre Francúza Ogiera

Pondelok, 10 marec 2014

Seriál majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach mal tretie pokračovanie v Mexiku. Najlepšie či počínal minuloročný majster sveta Francúz Sebiastien Ogier na Polo WRC , ktorý zvíťazil pred tímovým partnerom Fínom Jari-Matti Latvalom. Tretí skončil Belgičan Thierry Neuvelle z nováčikovského tímu Hyundai.

Sebastien Ogier
Sebastien Ogier vyhral v Mexiku už po druhý raz v tomto roku a je priebežným lídrom

Francúz Ogier vyhral v Mexiku v tomto roku po úvodnej súťaži v Monte Carlo už druhú rallye. A keďže bodoval za šieste miesto aj vo Švédsku, vedie aj v priebežnom hodnotení po troch podujatiach. V Mexiku mu dobre asistoval druhý pilot tímu VW Jari-Matti Latvala, ktorý bol v cieli druhý.

Dariť sa začína aj Belgičanovi Thierrymu Neuville na Hyundai i20 WRC, keď sa už v treťom tohtoročnom podujatí dokázal presadil v nováčikovskom tíme Hyundai a stál na stupni víťazov za tretie miesto v cieli. Dobre si viedol aj druhý jazdec tímu Hyundai, Austrálčan Chris Atkinson, keď skončil siedmy.

Pekný úspech dosiahol na juhoamerickej rallye český jazdec Martin Prokop, ktorý so spolujazdcom Janom Tománkom obsadil veľmi pekné piate miesto. Za ním skončili takí jazdci ako napríklad Fín Mikko Hirvonen alebo Nór Mats Östberg. O veľkej smole môže hovoriť Brit Kris Meeke, ktorý v poslednej RS odlomil koleso na svojom aute a vypadol z deviateho miesta.

Video:
http://www.laola1.tv/partner/v4player/index.php?identifier=wrc_com&menu1=&menu2=&menu3=&play=161391

Záverečná vyše osem kilometrov dlhá rýchlostná skúška sa išla ako samostatne bodovaná – Power Stage. Vyhral ju a tri body navyše získal Ogier, dva body za druhé miesto Latvala a jeden bod Hirvonen.

Výsledky Rallye Mexiko

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo WRC4:27:41,8 hod
2. Jari-Mati LatvalaFín./VW Polo WRC+1:12,6 min
3. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai i20 WRC+5:28,6
4. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta RS WRC+6:49,3
5. Martin ProkopČR/Ford Fiesta RS WRC+9:54,4
6. Benito GuerraMex./Ford Fiesta RS WRC+12:57,6
7. Chris AtkinsonAustr./Hyundai i20 WRC+15:31,5
8. Mikko HirvonenFín./Ford Fiesta RS WRC+17:06,8
9. Mads ÖstbergNór./Citroen DS3 WRC+25:38,5
10. Jurij ProtasovUkr./Ford Fiesta R5+28:21,1

Priebežné poradie jazdcov (po troch podujatiach)

1. Sébastien Ogier63 bodov
2. Jari-Matti Latvala60
3. Mads Östberg32
4. Andreas Mikkelsen24
5. Elfyn Evans20
6.-7. Mikko Hirvonen18
6.-7. Bryan Bouffier18
8. Kris Meeke17
9. Thierry Neuville15
10.-11. Ott Tanak10
10.-11. Martin Prokop10
12. Benito Guerra8
...
15. Jaroslav Melichárek4

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen115 bodov
2. Citroën Abu Dhabi60
3. M-Sport40
4. Hyundai Shell WRT31
5. Volkswagen II28
6. Jipocar Czech NT10
7. RK M-Sport4

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.