Rallye na Korzike pre Fína Latvalu

Nedeľa, 04 október 2015

Fínsky jazdec Jari-Matti Latvala opäť po roku pokoril so svojim Volkswagenom Polo R korzické asfaltové cesty a odnáša si domov ďalšie tohtoročné víťazstvo zo seriálu WRC, majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Druhý skončil Brit Evans na Forde Fiesta a tretí Nór Mikkelsen na rovnakom aute ako víťaz.

1 Andreas Mikelsen
Nór Andreas Mikkelsen skončil na Rallye Francúzska na Korzika na VW Polo R tretí

Tentoraz sa francúzska rallye po siedmich rokoch jazdila opäť na Korzike a dosť ju ovplyvnilo počasie. Kvôli silným dažďom sa v piatok i sobotu išli len dve namiesto troch plánovaných rýchlostných skúšok. Až v nedeľu sa išlo podľa pôvodného programu a posádky odjazdili všetkých päť rýchlostných testov.

Pred posledným tretím dňom mal Latvala na druhého Brita Ewansa náskok len dvoch sekúnd, ktorý do cieľa napriek náročným podmienkam zvýšil na 43 sekúnd. Evans si však obhájil "striebornú" priečku pred Mikkelsenom, aj keď len s minimálnym náskokom 2,2 sekundy.

Evans druhým miestom získal najcennejší výsledok v kariére v seriáli majstrovstiev sveta WRC a iba druhé pódiové umiestnenie, keď v tomto roku bol v Argentíne tretí. Francúz Sebastien Ogier, ktorý je už istým majstrom sveta pre rok 2015, skončil až na 15. mieste so stratou viac ako deväť minút a sedem sekúnd na víťazného Latvalu. Stalo sa tak preto, že v prvý deň dostal po technických problémoch 10minútovú penalizáciu. Nebyť jej, víťazom by bol on.

Na Korsike začal vo veľkom štýle Poliak Robert Kubica, bývalý pilot formule 1, keď vyhral prvú rýchlostnú skúšku pred Ogierom. V druhej RS bol horkokrvný Poliak až 11. a v tretej 85-ty, keď na trati stratil sedem minút. V celkovom poradí obsadil Kubica na Korzike 22. miesto.

2 Mikkelsen VW Polo R
Rallye Francúzska sa po siedmich rokoch vrátila na serpentíny na ostrove Korzika

Sklamaný z francúzskeho ostrova odchádzal domov na pevninu Sebastien Ogier. Desaťminútová ponalizácia ho odsunula na nebodované 15. miesto a je to jeho najhoršie umiestnenie v tejto sezóne v súťažiach, ktoré dokončil. Vynahradil si to však víťazstvami v troch rýchlostných testoch a aj v záverečnej power stage.

Do ukončenia seriálu zostávajú ešte dve súťaže. Najbližšia bude od 22. do 25. októbra Rallye RAC Catalugna v Španielsku a posledná Rallye Wales v dňoch 12. až 15. novembra.

Výsledky Rallye Francúzska

1. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo R2:39:46,7 hod
2. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta43,1 s
3. Andreas MikkelsenNór./VW Polo R+46,3
4. Kris MeekeV. Brit./Citroën DS3+1:33,4 min
5. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+1:53,6
6. Mads ÖstbergNór./Citroën DS3+1:59,8
7. Dani SordoŠpan./Hyundai i20+2:10,4
8. Bryan BouffierFranc./Ford Fiesta+2:12,8
9. S. SarrazinFranc./Ford Fiesta+2:39,3
10. Ott TanakEst./Ford Fiesta Fiesta+3:43,0
...
12. M. ProkopČR/Ford Fiesta+6:09,1

Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 13 podujatí)

1. Sébastien Ogier238 bodov
2. Jari-Matti Latvala160
3. Andreas Mikkelsen126
4. Mads Östberg98
5. Thierry Neuville (Belg.)86
6. Kris Meeke83
7. Elfyn Evans81
8. Hayden Paddon66
9. Ott Tanak63
10. Dani Sordo62
11. Martin Prokop (ČR)33

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen369 bodov
2. Citroen184
3. Hyundai Motorsport183
4. M-Sport WRT170
5. Volkswagen II91
6. Hyundai Mobis WRT59
7. Jipocar ČR2

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.