Rallye na Korzike pre Fína Latvalu

Nedeľa, 04 október 2015

Fínsky jazdec Jari-Matti Latvala opäť po roku pokoril so svojim Volkswagenom Polo R korzické asfaltové cesty a odnáša si domov ďalšie tohtoročné víťazstvo zo seriálu WRC, majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Druhý skončil Brit Evans na Forde Fiesta a tretí Nór Mikkelsen na rovnakom aute ako víťaz.

1 Andreas Mikelsen
Nór Andreas Mikkelsen skončil na Rallye Francúzska na Korzika na VW Polo R tretí

Tentoraz sa francúzska rallye po siedmich rokoch jazdila opäť na Korzike a dosť ju ovplyvnilo počasie. Kvôli silným dažďom sa v piatok i sobotu išli len dve namiesto troch plánovaných rýchlostných skúšok. Až v nedeľu sa išlo podľa pôvodného programu a posádky odjazdili všetkých päť rýchlostných testov.

Pred posledným tretím dňom mal Latvala na druhého Brita Ewansa náskok len dvoch sekúnd, ktorý do cieľa napriek náročným podmienkam zvýšil na 43 sekúnd. Evans si však obhájil "striebornú" priečku pred Mikkelsenom, aj keď len s minimálnym náskokom 2,2 sekundy.

Evans druhým miestom získal najcennejší výsledok v kariére v seriáli majstrovstiev sveta WRC a iba druhé pódiové umiestnenie, keď v tomto roku bol v Argentíne tretí. Francúz Sebastien Ogier, ktorý je už istým majstrom sveta pre rok 2015, skončil až na 15. mieste so stratou viac ako deväť minút a sedem sekúnd na víťazného Latvalu. Stalo sa tak preto, že v prvý deň dostal po technických problémoch 10minútovú penalizáciu. Nebyť jej, víťazom by bol on.

Na Korsike začal vo veľkom štýle Poliak Robert Kubica, bývalý pilot formule 1, keď vyhral prvú rýchlostnú skúšku pred Ogierom. V druhej RS bol horkokrvný Poliak až 11. a v tretej 85-ty, keď na trati stratil sedem minút. V celkovom poradí obsadil Kubica na Korzike 22. miesto.

2 Mikkelsen VW Polo R
Rallye Francúzska sa po siedmich rokoch vrátila na serpentíny na ostrove Korzika

Sklamaný z francúzskeho ostrova odchádzal domov na pevninu Sebastien Ogier. Desaťminútová ponalizácia ho odsunula na nebodované 15. miesto a je to jeho najhoršie umiestnenie v tejto sezóne v súťažiach, ktoré dokončil. Vynahradil si to však víťazstvami v troch rýchlostných testoch a aj v záverečnej power stage.

Do ukončenia seriálu zostávajú ešte dve súťaže. Najbližšia bude od 22. do 25. októbra Rallye RAC Catalugna v Španielsku a posledná Rallye Wales v dňoch 12. až 15. novembra.

Výsledky Rallye Francúzska

1. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo R2:39:46,7 hod
2. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta43,1 s
3. Andreas MikkelsenNór./VW Polo R+46,3
4. Kris MeekeV. Brit./Citroën DS3+1:33,4 min
5. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+1:53,6
6. Mads ÖstbergNór./Citroën DS3+1:59,8
7. Dani SordoŠpan./Hyundai i20+2:10,4
8. Bryan BouffierFranc./Ford Fiesta+2:12,8
9. S. SarrazinFranc./Ford Fiesta+2:39,3
10. Ott TanakEst./Ford Fiesta Fiesta+3:43,0
...
12. M. ProkopČR/Ford Fiesta+6:09,1

Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 13 podujatí)

1. Sébastien Ogier238 bodov
2. Jari-Matti Latvala160
3. Andreas Mikkelsen126
4. Mads Östberg98
5. Thierry Neuville (Belg.)86
6. Kris Meeke83
7. Elfyn Evans81
8. Hayden Paddon66
9. Ott Tanak63
10. Dani Sordo62
11. Martin Prokop (ČR)33

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen369 bodov
2. Citroen184
3. Hyundai Motorsport183
4. M-Sport WRT170
5. Volkswagen II91
6. Hyundai Mobis WRT59
7. Jipocar ČR2

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.