Rallye na Korzike pre Fína Latvalu

Nedeľa, 04 október 2015

Fínsky jazdec Jari-Matti Latvala opäť po roku pokoril so svojim Volkswagenom Polo R korzické asfaltové cesty a odnáša si domov ďalšie tohtoročné víťazstvo zo seriálu WRC, majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Druhý skončil Brit Evans na Forde Fiesta a tretí Nór Mikkelsen na rovnakom aute ako víťaz.

1 Andreas Mikelsen
Nór Andreas Mikkelsen skončil na Rallye Francúzska na Korzika na VW Polo R tretí

Tentoraz sa francúzska rallye po siedmich rokoch jazdila opäť na Korzike a dosť ju ovplyvnilo počasie. Kvôli silným dažďom sa v piatok i sobotu išli len dve namiesto troch plánovaných rýchlostných skúšok. Až v nedeľu sa išlo podľa pôvodného programu a posádky odjazdili všetkých päť rýchlostných testov.

Pred posledným tretím dňom mal Latvala na druhého Brita Ewansa náskok len dvoch sekúnd, ktorý do cieľa napriek náročným podmienkam zvýšil na 43 sekúnd. Evans si však obhájil "striebornú" priečku pred Mikkelsenom, aj keď len s minimálnym náskokom 2,2 sekundy.

Evans druhým miestom získal najcennejší výsledok v kariére v seriáli majstrovstiev sveta WRC a iba druhé pódiové umiestnenie, keď v tomto roku bol v Argentíne tretí. Francúz Sebastien Ogier, ktorý je už istým majstrom sveta pre rok 2015, skončil až na 15. mieste so stratou viac ako deväť minút a sedem sekúnd na víťazného Latvalu. Stalo sa tak preto, že v prvý deň dostal po technických problémoch 10minútovú penalizáciu. Nebyť jej, víťazom by bol on.

Na Korsike začal vo veľkom štýle Poliak Robert Kubica, bývalý pilot formule 1, keď vyhral prvú rýchlostnú skúšku pred Ogierom. V druhej RS bol horkokrvný Poliak až 11. a v tretej 85-ty, keď na trati stratil sedem minút. V celkovom poradí obsadil Kubica na Korzike 22. miesto.

2 Mikkelsen VW Polo R
Rallye Francúzska sa po siedmich rokoch vrátila na serpentíny na ostrove Korzika

Sklamaný z francúzskeho ostrova odchádzal domov na pevninu Sebastien Ogier. Desaťminútová ponalizácia ho odsunula na nebodované 15. miesto a je to jeho najhoršie umiestnenie v tejto sezóne v súťažiach, ktoré dokončil. Vynahradil si to však víťazstvami v troch rýchlostných testoch a aj v záverečnej power stage.

Do ukončenia seriálu zostávajú ešte dve súťaže. Najbližšia bude od 22. do 25. októbra Rallye RAC Catalugna v Španielsku a posledná Rallye Wales v dňoch 12. až 15. novembra.

Výsledky Rallye Francúzska

1. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo R2:39:46,7 hod
2. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta43,1 s
3. Andreas MikkelsenNór./VW Polo R+46,3
4. Kris MeekeV. Brit./Citroën DS3+1:33,4 min
5. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+1:53,6
6. Mads ÖstbergNór./Citroën DS3+1:59,8
7. Dani SordoŠpan./Hyundai i20+2:10,4
8. Bryan BouffierFranc./Ford Fiesta+2:12,8
9. S. SarrazinFranc./Ford Fiesta+2:39,3
10. Ott TanakEst./Ford Fiesta Fiesta+3:43,0
...
12. M. ProkopČR/Ford Fiesta+6:09,1

Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 13 podujatí)

1. Sébastien Ogier238 bodov
2. Jari-Matti Latvala160
3. Andreas Mikkelsen126
4. Mads Östberg98
5. Thierry Neuville (Belg.)86
6. Kris Meeke83
7. Elfyn Evans81
8. Hayden Paddon66
9. Ott Tanak63
10. Dani Sordo62
11. Martin Prokop (ČR)33

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen369 bodov
2. Citroen184
3. Hyundai Motorsport183
4. M-Sport WRT170
5. Volkswagen II91
6. Hyundai Mobis WRT59
7. Jipocar ČR2

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.