Rallye Nemecka: deviaty raz Loeb

Pondelok, 27 august 2012

Sebastien Loeb zvíťazil na deviatom tohtoročnom podujatí v Nemecku a je to už jeho deviaty triumf na nemeckej rallye a v tejto sezóne už piate víťazstvo v rad. Druhý skončil Fín Jari-Matti Latvala na Forde a tretí v cieli bol druhý pilot Citroënu Mikko Hirvonen.

Latvala
V Nemecku Latvala ešte nevyhral. A nevyšlo mu to ani teraz a z víťazstva sa tešil Loeb.

Loeb zvíťazil v Nemecku s jasným náskom vyše dvoch minút a na svojom konte má už 74 víťazstiev na podujatiach seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Nemecký triumf mu upevnil vedúce postavenie v priebežnom honotení šamionátu a svoj náskok pred druhým Hirvonenom zvýšil na 54 bodov. Už len nepredvídaná udalosť by ho mohla pripraviť o deviaty titul majstra sveta.

Po dvoch dňoch bolo poradie najmä na čelných pozíciách s výraznými rozostupmi, takže posledný tretí deň bol už skôr labuťou piesňou nemeckej rallye. Loeb viedol po dvoch dňoch s náskokom takmer minúty a trištvrte. Nebola preto chuť riskovať a prísť tak prípadne o dobré umiestnenie.

Uvedomoval si to zrejme aj Latvala a tak sa na úzkych nemeckých cestách jazdilo pomerne pokojne. Aj preto, že očakávaný dážď a mokrý asfalt by v prípade nevhodnej voľby pneumatík mohol do bola o pódiové i ďalšie umiestnenia nepriaznivo zasiahnuť. Výnimkou bol Petter Solberg, jeden z vážnych Loebových konkurentov, ktorý po ôsmich rýchlostných testoch bol ešte priebežne druhý. Po jazdeckej chybe v RS9 havaroval a pripravil sa tak o dôležité body.

O suverenite Loeba na nemeckej rallye svedčí aj to, že z 15 rýchlostných skúšok vyhral až deväť. Pritom, ako sa sám vyjadril, neriskoval. Neurobil ani náhodnú chybu a tak sa v cieli mohol tešiť z víťazstva. A tak za prvé miesto Loeba a tretie Hirvonena sa tím Citroënu priblížil k ôsmemu titulu v Pohári konštruktérov.

Desiate podujatie svetovej série rallye bude mať pokračovanie od 13. do 16. septembra vo Wales rallye na britských ostrovoch.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Sebastien LoebFranc./Citroën DS33:41:52,4 hod
2. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Fiesta RS+2:00,1 min
3. Mikko HirvonenFín.úCitroën DS3+2:31,4
4. Mads OstbergNór./Ford Fiesta RS+3:24,4
5. Chris AtkinsonAustr./Citroën DS3+9:10,4
6. Sebastien OgierFranc./Škoda Fabia+9:50,8
7. A. MikkelsenNór./Škoda Fabia S2000+12:22,5
8. AL-AttiyahQat./Citroen DS3+12:50,1
9. D. SordoŠpan./Mini WRC+14:16,9
10. M. ArzenoFranc./Peugeot 207 S2000+15:20,1
11. P. SolbergNór./ford Fiesta WRC+21:06,6
12. T. NeuvilleBelg./Citroen DS3+23:41,8
...
17. Jaroslav MelichárekSR/Škoda Fabia S2000+34:31,2

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sebastien Loeb199 bodov
2. Mikko Hirvonen145
3. Petter Solberg104
4. Mads Östberg102
5. Jari-Matti Latvala87
6. Jevgenij Novikov55
7. Martin Prokop38
8. Thierry Neuville32
9. Dani Sordo31
10. Sebastien Ogier31
11. Nasser Al-Attiyah27
12. Ott Tanak26

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroen320 bodov
2. Ford197
3. M-Sport Ford115
4. Qatar59
5. Citroen Junior54
6. Adapta49
7. MINI WRC 2626
8. Brazil WRT20

Autor: J. Goldbeger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.