Rallye Nemecka: Francúz Ogier opäť víťazí

Utorok, 23 august 2016

Víťazom deviatej časti seriálu majstrovstiev sveta automobilových súťaží ADAC Rallye Nemecka je Francúz Sebastien Ogier na automobile Volkswagen Polo R pred Španielom Danim Sordom a Belgičanom Thierry Neuville na automobiloch Hyundai i20. Fín Jari-Matti Latvala z tímu Volkswagen skončil až na 48. mieste. Slovenská posádka Kočí-Kostka súťaž dokončila na veľmi peknom 18. mieste.

1 Sebastien Ogier
Sebastien Ogier sa po februárovej švédskej rallye dočkal v Nemecku ďalšieho víťazstva

Na nemeckú rallye, ktorej rýchlostné skúšky sa jazdia vo viniciach, na cestách v okolí rieky Mosely a vo vojenskom priestore Baumholder v okolí historického mesta Trier v spolkovej krajine Porýnie-Falcko, sa schádza každoročne množstvo fanúšikov automobilových súťaží. Láka ich sem historické mesto centra súťaže, ale hlavne súboje najlepších svetových jazdcov na bežných neuprataných cestách. Blízko sem majú českí a aj iní priaznivci tohto automobilového športu, ktorí nemeckú rallye hojne navštevujú a milujú jej atmosféru.

Trojnásobný majster sveta Francúz Sebastien Ogier od februára po víťazstve vo Švédsku nevyhral žiadnu rallye seriálu WRC a tak si to chcel konečne vynahradiť v Nemecku na aute tunajšej produkcie VW Polo R. Nakoniec sa mu to aj podarilo vďaka správnemu výberu pneumatík, čo podľa neho bolo najväčším rébusom. Jeho náskok v cieli len dvadsať sekúnd pred Španielom Dani Sordom na aute Hyundai i20 hovorí o veľmi vyrovnanom boji, v prospech Francúza však hovorí fakt, že z celkových 18 rýchlostných skúšok vyhral až sedem a Sordo len jednu. Skvelý bol aj druhý jazdec tímu Hyundai Belgičan Thierry Neuville, ktorý síce vyhral päť RS a bol v cieli po 18. RS pomalší od Sorda len o jednu desatinu sekundy!

Štvrtým do partie adeptov na víťazstvo v nemeckej rallye bol Nór Mikkelsen na VW Polo R, ktorý už v tomto roku vyhral rallye začiatkom júla v Poľsku, teraz však skončil až štvrtý so stratou 27 sekúnd na víťazného Ogiera a sedem na druhého Sorda. Piaty skončil ďalší jazdec z tímu Hyundai Novozélanďan Hayden Paddon, ktorý už chuť víťazstva pozná z argentínskej rallye, teraz bol však od víťaza pomalší o vyše tri a pol minúty. Šiesty v Nemecku bol ďalší nórsky jazdec Östberg (Ford Fiesta).

2 Oslava vítazstva
Radosť z víťazstva oslavoval nielen Sebastien Ogier, ale celý realizačný tím Volkswagenu

V Nemecku štartoval aj slovenský jazdec Martin Kočí s českým spolujazdcom L. Kostkom a na aute Citroën DS3 obsadili v absolútnom poradí 18. miesto. Veľmi dobre si viedli Fíni Lappi a Tidemand a Čech Jan Kopecký na autách Škoda Fabia R5, ktorý skončili na 7., 8. a 9. mieste. Prvý nemecký jazdec A. Kremer, tiež na Škode Fabia R5, uzatváral prvú desiatku najlepších. Brita Krissa Meekea, víťaza tohtoročnej portugalskej a fínskej rallye sme v štartovej listine nenašli. Fínovi Latvalovi sa v Nemecku nedarilo a skončil až na 48. mieste.

Priebežné poradie vedie Francúz Ogier so 169 bodmi. Druhý je Nór Mikkelsen, ktorý stráca na lídra 59 bodov a tretí Novozélanďan Paddon má na Ogiera stratu 75 bodov. Štvrtý je Belgičan Neuville (- 75 b), piaty Fín Latvala (- 80) a šiesty Španiel Sordo (- 83).

Desiaty diel seriálu WRC sa mal jazdiť v Číne od 8. do 11. septembra, súťaž však zrušili. Jedenásty diel seriálu sa pôjde vo Francúzsku od 29. septembra do 2. októbra.

Výsledky Rallye Nemecka

1. S. OgierFranc./VW Polo R3:00:26,7 hod
2. D. SordoŠpan./Hyundai i20+20,3 s
3. T. NeuvilleBelg./Hyundai i20+20,4
4. A. MikkelsenNór./VW Polo R+27,2
5. H. PaddonN. Zél./Hyundai i20+3:34,8 min
6. M. ÖstbergNór./Ford Fiesta+4:31,2
7. E. LappiFín./Škoda Fabia Fabia R5+8:36,8
8. P. TidemandFín./Škoda Fabia Fabia R5+8:52,5
9. J. KopeckýČR/Škoda Fabia Fabia R5+9:44,2
10. A. KremerNem./Škoda Fabia R5+10:10,6
...
18. M. KočíSR/Citroën DS3+21:24,6
...
48. J. M. LatvalaFín./VW Polo R+36:33,3

Priebežné poradie jazdcov (po 9 zo 14 podujatí)

1. Sebastien Ogier169
2. Andreas Mikkelsen110
3. Hayden Paddon94
4. Thierry Neuville94
5. Jari-Matti Latvala89
6. Dani Sordo86
7. Mads Östberg78
8. Ott Tänak (Est./Ford Fiesta)52
9. Kris Meeke51
10. Craig Breen (Ír./Citroën DS3)25

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.