Rallye Nemecka: Francúz Ogier opäť víťazí

Utorok, 23 august 2016

Víťazom deviatej časti seriálu majstrovstiev sveta automobilových súťaží ADAC Rallye Nemecka je Francúz Sebastien Ogier na automobile Volkswagen Polo R pred Španielom Danim Sordom a Belgičanom Thierry Neuville na automobiloch Hyundai i20. Fín Jari-Matti Latvala z tímu Volkswagen skončil až na 48. mieste. Slovenská posádka Kočí-Kostka súťaž dokončila na veľmi peknom 18. mieste.

1 Sebastien Ogier
Sebastien Ogier sa po februárovej švédskej rallye dočkal v Nemecku ďalšieho víťazstva

Na nemeckú rallye, ktorej rýchlostné skúšky sa jazdia vo viniciach, na cestách v okolí rieky Mosely a vo vojenskom priestore Baumholder v okolí historického mesta Trier v spolkovej krajine Porýnie-Falcko, sa schádza každoročne množstvo fanúšikov automobilových súťaží. Láka ich sem historické mesto centra súťaže, ale hlavne súboje najlepších svetových jazdcov na bežných neuprataných cestách. Blízko sem majú českí a aj iní priaznivci tohto automobilového športu, ktorí nemeckú rallye hojne navštevujú a milujú jej atmosféru.

Trojnásobný majster sveta Francúz Sebastien Ogier od februára po víťazstve vo Švédsku nevyhral žiadnu rallye seriálu WRC a tak si to chcel konečne vynahradiť v Nemecku na aute tunajšej produkcie VW Polo R. Nakoniec sa mu to aj podarilo vďaka správnemu výberu pneumatík, čo podľa neho bolo najväčším rébusom. Jeho náskok v cieli len dvadsať sekúnd pred Španielom Dani Sordom na aute Hyundai i20 hovorí o veľmi vyrovnanom boji, v prospech Francúza však hovorí fakt, že z celkových 18 rýchlostných skúšok vyhral až sedem a Sordo len jednu. Skvelý bol aj druhý jazdec tímu Hyundai Belgičan Thierry Neuville, ktorý síce vyhral päť RS a bol v cieli po 18. RS pomalší od Sorda len o jednu desatinu sekundy!

Štvrtým do partie adeptov na víťazstvo v nemeckej rallye bol Nór Mikkelsen na VW Polo R, ktorý už v tomto roku vyhral rallye začiatkom júla v Poľsku, teraz však skončil až štvrtý so stratou 27 sekúnd na víťazného Ogiera a sedem na druhého Sorda. Piaty skončil ďalší jazdec z tímu Hyundai Novozélanďan Hayden Paddon, ktorý už chuť víťazstva pozná z argentínskej rallye, teraz bol však od víťaza pomalší o vyše tri a pol minúty. Šiesty v Nemecku bol ďalší nórsky jazdec Östberg (Ford Fiesta).

2 Oslava vítazstva
Radosť z víťazstva oslavoval nielen Sebastien Ogier, ale celý realizačný tím Volkswagenu

V Nemecku štartoval aj slovenský jazdec Martin Kočí s českým spolujazdcom L. Kostkom a na aute Citroën DS3 obsadili v absolútnom poradí 18. miesto. Veľmi dobre si viedli Fíni Lappi a Tidemand a Čech Jan Kopecký na autách Škoda Fabia R5, ktorý skončili na 7., 8. a 9. mieste. Prvý nemecký jazdec A. Kremer, tiež na Škode Fabia R5, uzatváral prvú desiatku najlepších. Brita Krissa Meekea, víťaza tohtoročnej portugalskej a fínskej rallye sme v štartovej listine nenašli. Fínovi Latvalovi sa v Nemecku nedarilo a skončil až na 48. mieste.

Priebežné poradie vedie Francúz Ogier so 169 bodmi. Druhý je Nór Mikkelsen, ktorý stráca na lídra 59 bodov a tretí Novozélanďan Paddon má na Ogiera stratu 75 bodov. Štvrtý je Belgičan Neuville (- 75 b), piaty Fín Latvala (- 80) a šiesty Španiel Sordo (- 83).

Desiaty diel seriálu WRC sa mal jazdiť v Číne od 8. do 11. septembra, súťaž však zrušili. Jedenásty diel seriálu sa pôjde vo Francúzsku od 29. septembra do 2. októbra.

Výsledky Rallye Nemecka

1. S. OgierFranc./VW Polo R3:00:26,7 hod
2. D. SordoŠpan./Hyundai i20+20,3 s
3. T. NeuvilleBelg./Hyundai i20+20,4
4. A. MikkelsenNór./VW Polo R+27,2
5. H. PaddonN. Zél./Hyundai i20+3:34,8 min
6. M. ÖstbergNór./Ford Fiesta+4:31,2
7. E. LappiFín./Škoda Fabia Fabia R5+8:36,8
8. P. TidemandFín./Škoda Fabia Fabia R5+8:52,5
9. J. KopeckýČR/Škoda Fabia Fabia R5+9:44,2
10. A. KremerNem./Škoda Fabia R5+10:10,6
...
18. M. KočíSR/Citroën DS3+21:24,6
...
48. J. M. LatvalaFín./VW Polo R+36:33,3

Priebežné poradie jazdcov (po 9 zo 14 podujatí)

1. Sebastien Ogier169
2. Andreas Mikkelsen110
3. Hayden Paddon94
4. Thierry Neuville94
5. Jari-Matti Latvala89
6. Dani Sordo86
7. Mads Östberg78
8. Ott Tänak (Est./Ford Fiesta)52
9. Kris Meeke51
10. Craig Breen (Ír./Citroën DS3)25

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.