Rallye Nemecka: opäť Loeb

Pondelok, 01 september 2008

Favoritom v Nemecku bol úradujúci majster sveta Sebastien Loeb, ktorému nemecký asfalt sedí. Veď tu vyhral šesťkrát v rade za sebou. Plány mu chcel skrížiť vedúci jazdec šampionátu, Fín Hirvonen. Mal na to?

Rallye Nemecka

Tak ako vo Fínsku aj teraz v Nemecku bol na asfaltových tratiach deviateho podujatia majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach suverénnym pánom pilot Citroënu Francúz Sebastien Loeb. Potvrdil rolu favorita a v Nemecku aj vyhral pred druhým jazdcom Citroënu Španielom Sordom a prekvapením súťaže Belgičanom Duvalom na minuloročnom Forde Focus. Druhý najväčší favorit a kandidát na titul majstra sveta Fín Hirvonen na továrenskom Forde Focus skončil až štvrtý a z prvého miesta priebežného poradia klesol za Loeba na priebežné druhé miesto v hodnotení svetového šampionátu.

Fín v cieli nemeckej rallye priznal, že tentoraz na Loeba ani Sorda nemal, hoci prvú etapu skončil na druhom mieste za Loebom. V druhej etape v rýchlostnom teste mal defekt zadnej pneumatiky, stratil 45 sekúnd, a to bol škrt do jeho plánov vyhrať v Nemecku alebo skončiť aspoň ako druhý. Pred neho poskočil Sordo i Duval. V posledný tretí deň sa ešte mladý Fín pokúsil dostať sa zo štvrtého miesta na pódiové tretie pred Duvala, ale v druhom nedeľňajšom teste bol v jednej zo zákrut prirýchly, chvíľu išiel len po dvoch kolesách, takže nakoniec si povedal, že aj päť bodov je viac ako žiadny, keby pri naháňačke za Duvalom skončil na búde.

Ešte menej ako Hirvonenovi sa darilo druhému jazdcovi z tímu Ford, ďalšiemu mladému Fínovi Latvalovi. Jazdil na piatom mieste, ale v deviatej RS sa mu po chybe v rozpise priplietli do cesty balíky slamy v umelej šikane, vyhol sa im, ale skončil v priekope. A tak sa rozplynuli Latvalove nádeje na body z nemeckej rallye. Svoje zohral aj nemecký asfalt, na ktorom sa Latvala necíti príliš isto. A tak dvojka Fordu skončila až na nebodovanom deviatom mieste so stratou viac ako sedem minút na víťaza.

Najbližším podujatím seriálu majstrovstiev sveta je Rallye Nový Zélend, ktorá štartuje 28. augusta.

Výsledky

1. Sebastien LoebFranc./Citroen3:26:19,7 hod
2. Daniel SordoŠpan./Citroen+47,7 s
3. Francois DuvalBelg./Ford+1:20 min
4. Mikko HirvonenFín./Ford+1:30,1
5. Peter SolbergNór./Subaru+2:35,3
6. Chris AtkinsonAustr./Subaru+4:45,9
7. Henning SolbergNór./Ford+5:36,2
8. Urmo AavaEst./Citroen+5:37,8
9. Jari-Matti LatvalaFín./Ford+6:17,2
10. Toni GardemeisterFín./Suzuki+7:16,8

Priebežné poradie

1. S. Loeb76 bodov
2. M. Hirvonen72
3. D. Sordo43
4. C. Atkinson40
5. J. Latvala34
6. P. Solberg27
7. H. Solberg22
8. G. Galli17
9. M. Wilson12
10. F. Duval11

Pohár konštruktérov

1. Citroën123 bodov
2. Ford115
3. Subaru69
4. Stobart51
5. Munchi's19
6. Suzuki13

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.