Rallye Nemecka: ôsmy raz Loeb

Streda, 25 august 2010

Od roku 2002, odkedy nemeckú rallye znovu zaradili do svetového seriálu automobilových súťaží, vyhráva v Nemecku len Francúz Sebastien Loeb. Inak tomu nebolo ani tentoraz, na deviatom podujatí tohtoročného seriálu. Francúz suverénne vyhral na nemeckom asfalte a zaznamenal piate víťazstvo v tejto sezóne a 59. v kariére.

Loeb-Alena na ceste za titulom majstra sveta
Víťazná posádka Loeb-Alena je na najlepšej ceste za siedmim titulom majstra sveta

V Nemecku si Loeb viedol opäť ako naozajstný kráľ. V piatok vyhral zo šiestich meraných úsekov štyri a viedol pred tímovým kolegom Španielom Sordom o 9,5 sekundy. Tretí Fín Latvala mal stratu vyše minúty. Ani počas druhého dňa, kedy bolo na programe osem rýchlostných skúšok, nezľavil šesťnásobný majster sveta nič zo svojej dravosti.

Loeb si suverénne počínal aj v tretej, nedeľňajšej etape. Udržal si vedúcu pozíciu bez väčšieho vypätia a v cieli mal na druhého Daniela Sorda náskok vyše 51 sekúnd a na krajana Sebastiena Ogiera takmer dve a štvrť minúty. Tri citroëny na prvých troch miestach!

Prvý Ford Focus v sedle s Jari-Matti Latvalom bol v cieli až štvrtý. Piaty skončil Petter Solberg, opäť na Citroöne, a to napriek veľkej smole už na prvej RS, kde vyzul pneumatiku a stratil dva a pol minúty. Skvele si viedol bývalý jazdec formuly 1 Fín Kimi Räikkönen, keď si siedmim miestom pripísal na svoje konto najlepšie umiestnenie v začínajúcej kariére súťažného jazdca.

Ďalšie, v poradí desiate podujatie seriálu majstrovstiev sveta v rallye, je na programe 10. až 12. septembra v Japonsku.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Sébastien LoebFanc/Citroën C43:59:38,3 hod
2. Dani SordoŠpan./Citroën C4+51,3 s
3. Sébastien OgierFranc./Citroën C4+2:13,3 min
4. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Focus+2:33,9
5. Petter SolbergNór./Citroën C4+6:47,7
6. Matthew WilsonV. Brit./Ford Focus+8:46,7
7. Kimi RäikkönenFín./Citroën C4+8:50,5
8. Khalid Al QassimiSAE/Ford Focus+17:36,5
9. Mark van EldikSubaru Impreza WRC+17:53,0
10. Patrik SandellŠvéd./Škoda Fabia S2000+17:58,8

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sébastien Loeb191 bodov
2. Sébastien Ogier133
3. Jari-Matti Latvala117
4. Peter Solberg100
5. Dani Sordo95
6. Mikko Hirvonen86
7. Matthew Wilson56
8. Federico Villagra26
9. Henning Solberg25
10. Kimi Räikkönen21

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën308 bodov
2. Ford222
3. Citroën Junior Team168
4. Stobart118
5. Munchi's40

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.