Rallye Nemecka: ôsmy raz Loeb

Streda, 25 august 2010

Od roku 2002, odkedy nemeckú rallye znovu zaradili do svetového seriálu automobilových súťaží, vyhráva v Nemecku len Francúz Sebastien Loeb. Inak tomu nebolo ani tentoraz, na deviatom podujatí tohtoročného seriálu. Francúz suverénne vyhral na nemeckom asfalte a zaznamenal piate víťazstvo v tejto sezóne a 59. v kariére.

Loeb-Alena na ceste za titulom majstra sveta
Víťazná posádka Loeb-Alena je na najlepšej ceste za siedmim titulom majstra sveta

V Nemecku si Loeb viedol opäť ako naozajstný kráľ. V piatok vyhral zo šiestich meraných úsekov štyri a viedol pred tímovým kolegom Španielom Sordom o 9,5 sekundy. Tretí Fín Latvala mal stratu vyše minúty. Ani počas druhého dňa, kedy bolo na programe osem rýchlostných skúšok, nezľavil šesťnásobný majster sveta nič zo svojej dravosti.

Loeb si suverénne počínal aj v tretej, nedeľňajšej etape. Udržal si vedúcu pozíciu bez väčšieho vypätia a v cieli mal na druhého Daniela Sorda náskok vyše 51 sekúnd a na krajana Sebastiena Ogiera takmer dve a štvrť minúty. Tri citroëny na prvých troch miestach!

Prvý Ford Focus v sedle s Jari-Matti Latvalom bol v cieli až štvrtý. Piaty skončil Petter Solberg, opäť na Citroöne, a to napriek veľkej smole už na prvej RS, kde vyzul pneumatiku a stratil dva a pol minúty. Skvele si viedol bývalý jazdec formuly 1 Fín Kimi Räikkönen, keď si siedmim miestom pripísal na svoje konto najlepšie umiestnenie v začínajúcej kariére súťažného jazdca.

Ďalšie, v poradí desiate podujatie seriálu majstrovstiev sveta v rallye, je na programe 10. až 12. septembra v Japonsku.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Sébastien LoebFanc/Citroën C43:59:38,3 hod
2. Dani SordoŠpan./Citroën C4+51,3 s
3. Sébastien OgierFranc./Citroën C4+2:13,3 min
4. Jari-Matti LatvalaFín./Ford Focus+2:33,9
5. Petter SolbergNór./Citroën C4+6:47,7
6. Matthew WilsonV. Brit./Ford Focus+8:46,7
7. Kimi RäikkönenFín./Citroën C4+8:50,5
8. Khalid Al QassimiSAE/Ford Focus+17:36,5
9. Mark van EldikSubaru Impreza WRC+17:53,0
10. Patrik SandellŠvéd./Škoda Fabia S2000+17:58,8

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sébastien Loeb191 bodov
2. Sébastien Ogier133
3. Jari-Matti Latvala117
4. Peter Solberg100
5. Dani Sordo95
6. Mikko Hirvonen86
7. Matthew Wilson56
8. Federico Villagra26
9. Henning Solberg25
10. Kimi Räikkönen21

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën308 bodov
2. Ford222
3. Citroën Junior Team168
4. Stobart118
5. Munchi's40

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.