Rallye Nemecka pre Sebastiena (Ogiera)

Pondelok, 22 august 2011

Sebastien Loeb po tom, čo podpísal zmluvu s Citroënom na ďalšie dva roky a zostal lídrom francúzskej značky, zabudol na nezhody so svojim zamestnávateľom, nastupoval na štart nemeckej rallye s odhodlaním zvíťaziť na pôde východného suseda po ôsmy raz po sebe. Víťazom sa stal naozaj Sebastien, nie však Loeb, ale jeho mladší krajan Ogier. Tretí v cieli bol Španiel Dani Sordo na Mini Cooper.

Ford Hirvonen
Mikka Hirvonen nevyhral ani v Nemecku a pozíciu vicemajstra sveta už asi neobháji

"Bitka" medzi Loebom a Ogierom pokračovala aj v Nemecku. Nešlo o žiadne slovné bitky, ale o časy na tratiach rýchlostných skúšok. Po tom, čo Loeb podpísal novú dvojročnú zmluvu s Citroënom, sedemnásobný majster sveta chcel v Nemecku potvrdiť post jednotky tímu a svojho tímového kolegu Ogiera poraziť. Po piatkovom prvom dni Loeb aj viedol, ale už v sobotu sa na post jednotky nemeckej rallye prebojoval Ogier a mal náskok vyše jednej minúty a jedenástich sekúnd. Počas tretieho súťažného dňa Loeb síce stlačil náskok súpera na necelých 40 sekúnd, ale na víťazstvo to nestačilo.

O ďalšie pozície bojovali Dani Sordo (Mini Cooper), Hirvonen (Ford Fiesta), Brit Kris Meeke (Mini Cooper), P. Solberg (Citroën) a v pozadí s väčšou stratou aj bývalý majster sveta formuly 1 Kimi Räikkönen (Citroën). Toto poradie sa menilo v nedeľu len veľmi málo, keď Brit Meeke z tohto boja vypadol.

Ogier si víťazstvom polepšil v priebežnom poradí, keď na vedúceho Loeba stráca už len 24 bodov. Na svoje konto si pripísal v tohtoročnom seriáli už štvrté prvenstvo a vyrovnal sa tak počtom víťazstiev lídrovi Loebovi. Tretie miesto, ale už s veľkou stratou 96 bodov, patrí Hirvonenovi, ktorý tak o minuloročný titul vicemajstra pravdepodobne príde.

V Nemecku sa nedarilo druhému jazdcovi továrenského Fordu Jari-Mati Latvalovi, ktorý bol v cieli štrnásty so stratou 17 minút a 20 sekúnd na víťaza. Dvadsiaty so stratou vyše 25 minút bol Fín Hänninen na Škode Fabia S2000, ktorého prenasledovali defekty pneumatík.

O titul tohtoročného majstra budú bojovať dvaja jazdci továrenského Citroënu Loeb a Ogier. O novom majstrovi sveta rozhodnú štyri posledné podujatia. Najbližšie pokračuje seriál 8.-11. septembra v Austrálii.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Sébastien Ogier Franc./Citroën 3:32:15,9 h
2. Sébastien Loeb Franc./Citroën + 39,8 s
3. Dani Sordo Špan./Mini Cooper + 1:55,6 min
4. Mikko Hirvonen Fín./Ford Fiesta + 2:43,7
5. Petter Solberg Nór./Citroën+ 3:48,0
6. Kimi Räikkönen Fín./Citroën + 7:24,6
7. H. Solberg Nór./Ford Fiesta+ 7:45,9
8. A. Araújo Port./Mini Cooper+ 9:29,8
9. P. van Merksteijn Nem./ Citroën + 10:01,6
10. D. Kuipers Nem./Ford Fiesta + 10:09,0

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sébastien Loeb 192 bodov
2. Sébastien Ogier 167
3. Mikko Hirvonen 156
4. Jari-Matti Latvala 96
5. Petter Solberg 94
6. M. Ostberg 56
7. M. Wilson 40
8. K. Räikkönen 34
9. H. Solberg 32
10. D. Sordo 23

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën 333 bodov
2. Ford 242
3. Stobart Ford 105
4. Petter Solberg Team 83
5. Ice 1 Racing 48
6. Munchis Ford 32

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.