Rallye Nemecka pre Sebastiena (Ogiera)

Pondelok, 22 august 2011

Sebastien Loeb po tom, čo podpísal zmluvu s Citroënom na ďalšie dva roky a zostal lídrom francúzskej značky, zabudol na nezhody so svojim zamestnávateľom, nastupoval na štart nemeckej rallye s odhodlaním zvíťaziť na pôde východného suseda po ôsmy raz po sebe. Víťazom sa stal naozaj Sebastien, nie však Loeb, ale jeho mladší krajan Ogier. Tretí v cieli bol Španiel Dani Sordo na Mini Cooper.

Ford Hirvonen
Mikka Hirvonen nevyhral ani v Nemecku a pozíciu vicemajstra sveta už asi neobháji

"Bitka" medzi Loebom a Ogierom pokračovala aj v Nemecku. Nešlo o žiadne slovné bitky, ale o časy na tratiach rýchlostných skúšok. Po tom, čo Loeb podpísal novú dvojročnú zmluvu s Citroënom, sedemnásobný majster sveta chcel v Nemecku potvrdiť post jednotky tímu a svojho tímového kolegu Ogiera poraziť. Po piatkovom prvom dni Loeb aj viedol, ale už v sobotu sa na post jednotky nemeckej rallye prebojoval Ogier a mal náskok vyše jednej minúty a jedenástich sekúnd. Počas tretieho súťažného dňa Loeb síce stlačil náskok súpera na necelých 40 sekúnd, ale na víťazstvo to nestačilo.

O ďalšie pozície bojovali Dani Sordo (Mini Cooper), Hirvonen (Ford Fiesta), Brit Kris Meeke (Mini Cooper), P. Solberg (Citroën) a v pozadí s väčšou stratou aj bývalý majster sveta formuly 1 Kimi Räikkönen (Citroën). Toto poradie sa menilo v nedeľu len veľmi málo, keď Brit Meeke z tohto boja vypadol.

Ogier si víťazstvom polepšil v priebežnom poradí, keď na vedúceho Loeba stráca už len 24 bodov. Na svoje konto si pripísal v tohtoročnom seriáli už štvrté prvenstvo a vyrovnal sa tak počtom víťazstiev lídrovi Loebovi. Tretie miesto, ale už s veľkou stratou 96 bodov, patrí Hirvonenovi, ktorý tak o minuloročný titul vicemajstra pravdepodobne príde.

V Nemecku sa nedarilo druhému jazdcovi továrenského Fordu Jari-Mati Latvalovi, ktorý bol v cieli štrnásty so stratou 17 minút a 20 sekúnd na víťaza. Dvadsiaty so stratou vyše 25 minút bol Fín Hänninen na Škode Fabia S2000, ktorého prenasledovali defekty pneumatík.

O titul tohtoročného majstra budú bojovať dvaja jazdci továrenského Citroënu Loeb a Ogier. O novom majstrovi sveta rozhodnú štyri posledné podujatia. Najbližšie pokračuje seriál 8.-11. septembra v Austrálii.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Sébastien Ogier Franc./Citroën 3:32:15,9 h
2. Sébastien Loeb Franc./Citroën + 39,8 s
3. Dani Sordo Špan./Mini Cooper + 1:55,6 min
4. Mikko Hirvonen Fín./Ford Fiesta + 2:43,7
5. Petter Solberg Nór./Citroën+ 3:48,0
6. Kimi Räikkönen Fín./Citroën + 7:24,6
7. H. Solberg Nór./Ford Fiesta+ 7:45,9
8. A. Araújo Port./Mini Cooper+ 9:29,8
9. P. van Merksteijn Nem./ Citroën + 10:01,6
10. D. Kuipers Nem./Ford Fiesta + 10:09,0

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sébastien Loeb 192 bodov
2. Sébastien Ogier 167
3. Mikko Hirvonen 156
4. Jari-Matti Latvala 96
5. Petter Solberg 94
6. M. Ostberg 56
7. M. Wilson 40
8. K. Räikkönen 34
9. H. Solberg 32
10. D. Sordo 23

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën 333 bodov
2. Ford 242
3. Stobart Ford 105
4. Petter Solberg Team 83
5. Ice 1 Racing 48
6. Munchis Ford 32

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.