Rallye Nemecka: vyhral Estónec Tänak

Pondelok, 21 august 2017

Rallye Nemecka, desiate podujatie z celkových trinástich, vyhral Estónec Ott Tänak a v tohtoročnom seriáli je to už jeho druhé tohtoročné víťazstvo a druhé v kariére. Predtým vyhral na Sardínii. Teraz v Nemecku potvrdil, že víťaziť vie aj na asfaltových cestách.

Ott Tanak na Rallye Nemecka
Víťazná posádka nemeckej rallye Ott Tänak so spolujazdcom M. Järveojom

Estónec Tänak (Ford Fiesta) zvíťazil pred Nórom Mikkelsenom (Citroen C3) a trojnásobným majstrom sveta Francúzom Sebastienom Ogierom. Francúz vďaka tretiemu miesta sa znovu dostal do čela priebežného poradia seriálu.

Ogier vďačí za to aj sobotňajším problémom doterajšieho lídra Belgičana Thierryho Neuvillea (Hyundai i20), ktorý po kolízii s terénom utrhol koleso na svojom aute. Belgičan mal síce pred Nemeckom rovnaký počet bodov ako Francúz, ale viac vyhratých rallye. Neuville vyhral v tohtoročnom seriáli už trikrát, Ogier len dva razy. Nakoniec Belgičan skončil v Nemecku až na 41. mieste a nebodoval.

Tänak vyhral v Nemecku pomerne presvedčivo, keď do vedenia sa dostal už počas prvého dňa po 7. rýchlostnej skúške a v ďalších 14tich rýchlostných testoch už pred seba nikoho nepustil. V cieli po 21. RS mal pred druhým Mikkelsenom náskok 16,4 sekundy a pred Ogierom 30, 4 sekundy.

Zaujímavé bolo poradie na ďalších miestach: štvrtý skončil Fín Hänninen (Toyota Jaris), piaty Ír Craig Breen (Citroen C3), šiesty Brit Evans (Ford Fiesta) a večný kandidát na titul majstra sveta Fín Mari-Matti Latvala skončil siedmy. Menej sa tentoraz darilo tímu Hyundai, keď Novozélanďan Paddon obsadil až ôsme miesto. Čech Jan Kopecký tentoraz nebodoval a obsadil 11. miesto.

Do skončenia seriálu zostáva odjazdiť ešte tri podujatia a boj o titul je stále otvorený. Za lídrom Ogierom, ktorému ide už o štvrtý titul majstra sveta, má pred Neuvilleom náskok len 17 bodov a tretí Tänak vďaka 25 bodom z Nemecka stráca na Belgičana len 16 bodov. Takže záver bude veľmi zaujímavý.

Jedenástym podujatím bude španielska Rallye Catalunya, ktorá sa pôjde v dňoch od 5. do 8. októbra.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Tänak, Järveoja (Est./Ford Fiesta) 2:57:31,7 hod, 2. Mikkelsen, Jaeger (Nór./Citroën C3) +16,4 s, 3. Ogier, Ingrassia (Franc./Ford Fiesta) +30,4 s, 4. Hänninen, Lindström (Fín./Toyota Yaris) +1:49,2 min, 5. Breen, Scott (Ír./V. Brit.) -2:01,5, 6. Evans, Barritt (V. Brit./Ford Fiesta) +2:03,4 min.

Priebežné poradie seriálu (po 10 z 13 súťaží)

1. Ogier 177 b, 2. Neuville (Belg./Hyundai i20) 160 b, 3. Tänak 144 b, 4. Latvala (Fín./Toyota Yaris) 123 b, 5. Sordo (Špan./Hyundai i20) 89 b, 6. Evans 87 b.

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. M-Sport Ford 325 b, 2. Hyundai Motorsport 261 b, 3. Toyota Gazoo Racing 213 b, 4. Citroën Racing 163 b.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.